Po rozvleklé a jezdecky nepříliš zajímavé Matador rally si Štěpán Vojtěch s navigátorem Michalem Ernstem konečně spravili chuť na právě skončené Autonova Rally Tišnov, ve které zvítězili.
Ale pěkně popořadě: "V podstatě bylo rozhodnuto již na 7. RZ, kde jsme šli přes střechu. Ztratili jsme více než minutu a pak již nebylo kam spěchat, před námi auta daleko, za námi také. Je to zvláštní, dříve udělat jedny hodiny, propadneme se minimálně o dvě místa, takhle jsme tam nechali minutu a nic se nestalo," zhodnotil ze svého pohledu co-pilot Michal Ernst. A jak se ti, Michale, líbily zkoušky? "Nejsem přítelem ježdění sem a tam po hlavní silnici, navíc nemám rád retardéry," pousmál se navigátor.
Ani jeho pilot se k soutěži nevrací příliš optimisticky: "Tatry vůbec nesvědčily našemu autu a vlastně ani mně. Tratě rychlostních zkoušek byly široké, příliš rychlé, technicky nenáročné. To, že jsem poslal auto přes střechu, není podstatné, důležité jsou body, které jsme si za třetí místo z Púchova odvezli," shrnul účinkování OMV Rally Teamu na Slovensku Štěpán.
Následující rallysprint (již třetí v pořadí) si posádka bílého Peugeotu 206 WRC náramně užila. Tratě byly technické, uskákané a nemuselo se jet neustále v omezovači. K hladkému průběhu soutěže pro Štěpána s Michalem napomohly i technické problémy největšího rivala Václava Pecha s Fordem Focus WRC. Kluci si pochvalovali i jednoduchou skladbu soutěže a nekonfliktní harmonogram.
Po jezdecké stránce jim nejvíce vyhovovala dlouhá Tišnovská RZ, která měřila dvacet kilometrů. Na této zkoušce si také vybudovali rozhodující náskok. "Na závody jsem odjížděl s pocitem, že musíme uspět. Konečně se muselo zatáčet a na trati něco řešit, ne jen letět kupředu," uvedl Štěpán.
Michal Ernst po soutěži neváhal pochválit pilota a i krátce zhodnotil soutěž: "Brouk jel opravdu excelentně. Bylo vidět, že mu sedly rychlostní vložky. Byly opravdu pěkné. Navíc nám to Václav značně ulehčil, když dostal 40 sekund penalizaci." Posádku při vítězném tažení malinko zbrzdil defekt v závěru druhé zkoušky, ale do cíle dorazili v pohodě a před následující RZ ušlé kolo vyměnili.
"Druhou rundu jsme už nejeli tak ostře. Náskok byl dostatečný a bylo potřeba i šetřit auto. Hlavně při startech. Jinak jsme soutěž absolvovali bez větších technických problémů a moc se nám líbila", prozradil Brouk. Michal ještě doplnil a přidal svůj pohled z pravé sedačky: "Když čtu rozpis zkoušky, která vede ze zatáčky do zatáčky, spíše chytnu rytmus a lépe se nám pak podle toho jede. Je to náročnější, ale o tom rally přeci je. Rozhodně je to lepší, než přilétnout po dvoukilometrové rovince na vytočenou šestku, říci retardér, začíná levá 7, 500, brzda… a počkat zase na vytočenou šestku."
Před následující SEAT Rally Český Krumlov čeká závodní speciál velká repase, neboť posádka OMV Rally Teamu má opravdu velké ambice: "Hodláme se vrátit do hry o titul mistra ve velkém mistráku," prozradil Štěpán Vojtěch své ambice. A nejen to. "V malém mistráku si chceme nadále udržet vedení a na následující soutěži ještě zvětšit náskok," dodal jedním dechem liberecký pilot.
Ve prospěch vedoucího jezdce mluví větší znalost a zkušenosti s neměnícími se tratěmi, ve prospěch posádky Peugeotu 206 WRC zase maximální odhodlání: "Budeme bojovat jako lvi a nedarujeme nikomu ani kousíček trati zadarmo. Také máme zjištěno, že když auto funguje tak jak má, jsme na stejných tratích o poznání rychlejší než loni a to nám dodává optimismus!"
tisk info
Michal Oberstein