www.car.cz
 

C1 - pravý model v pravý čas
     22.5.2005 18:26 - tisková zpráva


CITROËN C1 :
pravý model v pravý čas
Nový Citroën C1, který otevírá modelovou řadu Citroën, bude od června 2005 nabízen k prodeji ve většině evropských zemí. Tento kompaktní, čtyřmístný vůz s délkou 3,43 metru má přitažlivý a hravý styl. Vůz je nekompromisní z hlediska kvality, jízdních vlastností a zejména bezpečnosti. Citroën C1 je nabízen za atraktivní cenu v třídveřové nebo pětidveřové verzi. Může být vybaven benzinovým či naftovým motorem.

Společný projekt, jedinečná karoserie
Citroën C1, výsledek spolupráce automobilek PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation, je vyráběn v továrně Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně. Roční cíl produkce je 100 000 vozidel.
Společné díly pro všechny tři značky (podvozková platforma, přední dveře a čelní sklo) byly určujícím základem pro práci týmů návrhářů z návrhářského střediska Centre de Style Citroën. Tyto týmy nebyly ve své tvorbě omezovány, což umožnilo vytvořit nejmenší Citroën v dokonalé harmonii s ostatními modely značky a s jejím zaměřením.
Citroën C1, C2, C3 a C3 Pluriel : řada na sebe navazujících modelů
Model C1 dokonale doplňuje současnou nabídku automobilky Citroën v segmentu kompaktních vozidel, která obsahuje hatchbacky C2, C3 a C3 Pluriel. Svými malými rozměry, přitažlivou cenou a základní nabídkou poskytovaných funkcí se řadí na začátek segmentu. Odlišuje se tak od Citroënu C2, jehož široká řada prvků výbavy a motorů je určena pro jinou klientelu, která hledá vozidlo nabízející více funkcí.

Touto kompletní řadou Citroën odpovídá na rozmanité požadavky zákazníků v oblasti kompaktních vozidel. V Evropě segment kompaktních vozidel představuje 35 % celkového prodeje. Citroën v něm zaujímá stále důležitější místo díky postupnému zavádění nových modelů od roku 2002. Jeho podíl na trhu v tomto segmentu dnes dosahuje 8,5 %. Ostatně nejprodávanějším pětidveřovým vozidlem v segmentu kompaktních vozidel v západní Evropě v roce 2004 byl typ C3, s počtem 267 000 registrovaných vozidel...


Citroën C1 : důmyslná směs stylu, bezpečnosti a prostoru za nízkou cenu

Citroën C1 se svými chromovanými šípy a zaoblenými tvary přebírá stylistické znaky řady kompaktních vozidel výrobce a na první pohled je to vozidlo značky Citroën. Díky moderní koncepci jeho podlahové plošiny jsou u něj použity nejnovější technická řešení v oblasti bezpečnosti a rovněž motory poslední generace. Další výhodou jsou kompaktní rozměry, které nijak negativně neovlivňují jeho vnitřní prostor. Jeví se tak vhodným pro každodenní provoz, přičemž jeho provozní náklady jsou stejně přitažlivé jako jeho pořizovací cena.

 


· Příjemný vzhled
Citroën C1 je vyráběn v třídveřové a pětidveřové verzi, má příjemný vzhled se skutečně dynamickým nádechem. Jeho krátké převisy, velkorysé nárazníky a zaoblené tvary vyzařují tento kapitál sympatie a vzbuzují dojem robustnosti a bezpečnosti. Model C1 se rovněž vyznačuje originálním řešením průhledných zadních výklopných dveří a zadními svítilnami, jakož i inovativní koncepcí zadních dveří u pětidveřové verze, které jsou protaženy až k zadním svítilnám.

· Nekompromisní v oblasti bezpečnosti
Chování typu C1 je stejně příjemné ve městě jako na silnici. Jeho podvozek mu zajišťuje dobré jízdní vlastnosti a účinně přispívá k aktivní bezpečnosti. Ostatní bezpečnostní prvky, kterými je typ C1 vybaven, jsou na nejvyšší úrovni. Přední brzdy s větranými kotouči, ABS, EBD, CSC (systém stabilizující dráhu vozidla při brždění v zatáčce) a airbagy řidiče i spolujezdce jsou součástí sériové výbavy.

· Kompaktní zvnějšku, prostorný uvnitř
Model C1, dlouhý 3,43 m, široký 1,63 m a vysoký 1,47 m, je kompaktní vozidlo, velmi hbité ve městě. K jeho rozměrům se přidávají také průměr otáčení 9,5 m a odstupňování převodovky, které upřednostňuje živost a zrychlení, takže jeho řízení ve městě je velmi příjemné. Uvnitř nabízí čtyři místa k sezení a vnitřní prostor, který je skutečně jeho silnou stránkou s ohledem na jeho vnější rozměry. Ocenitelná šířka ve výšce loktů a dobrá výška ke stropu u předních sedadel přispívají k pohodě cestujících. Vzadu cestující ocení prostor pro nohy a prostor nad hlavami.

· Ekonomický při nákupu, ekonomický při provozu
Citroën C1, nabízený za nízkou cenu, je rovněž ekonomický v provozu díky nízkým nákladům na opravy a motorům s nízkou spotřebou. Benzinový motor (1.0i / 68 k) a naftový motor (1.4 HDi / 55 k) poskytují typu C1 výkonové parametry potřebné pro pohodlnou jízdu ve městě i pro bezpečnou jízdu na rychlostních komunikacích s velkým provozem.


 
OBSAH
SPOLEČNÝ PROJEKT, JEDINEČNÁ KAROSERIE
Společný projekt
Jedinečná karoserie
C1 DOPLŇUJE ŘADU KOMPAKTNÍCH VOZIDEL CITROËN
Řada kompaktních vozidel odpovídající různým požadavkům
· Skutečná návaznost jednotlivých velikostí
· Různé složení jednotlivých řad
· Stejné požadavky na bezpečnost
C1 STYLOVĚ LADÍ S KOMPAKTNÍMI HATCHBACKY CITROËN
Přitažlivý styl ve dvou verzích : 3 dveře a 5 dveří
Moderní a pečlivě upravený vzhled interiéru
VOZIDLO BEZ KOMPROMISU V OBLASTI BEZPEČNOSTI
Skutečné automobilové kvality
· Přesné reakce
· Řízení s elektrickým posilovačem pro větší pohodlí

Záruka ochrany v případě nárazu
· Moderní prvky výbavy
· Zesílená struktura
Ř Pro snížení účinku nárazu
Ř Pro snížení následků při nárazu do chodce
Volba motoru a převodovky
· Motory s malou spotřebou
· Převodovky přizpůsobené všem situacím

Kompaktní zvnějšku, prostorný uvnitř
· Rozměry přízpůsobené městskému provozu
· Optimalizovaný obyvatelný prostor
· Sedadla optimalizující vnitřní prostor
· Snadná změna velikosti zavazadlového prostoru
· Úložné prostory umožňující mít vše po ruce

Nízké provozní náklady
· Zvládnutá spotřeba paliva
· Výhodná obchodní nabídka
· Nízké náklady na opravy

 
SPOLEČNÝ PROJEKT, JEDINEČNÁ KAROSERIE
Typ C1 je výsledkem společného projektu automobilek PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation, který je založen na koncepci tří zcela nových malých vozidel, určených pro evropský trh. Díky této spolupráci a práci vlastního návrhářského střediska nabízí Citroën v typu C1 moderní vozidlo, obdařené hodnotami a identitou značky.

Společný projekt
V roce 2001 skupiny PSA Peugeot Citroën a Toyota Motor Corporation (TMC) oznámily zahájení spolupráce v oblasti koncepce, vývoje a výroby kompaktních vozidel vybavených nejnovějšími technologiemi, přičemž tato spolupráce je odpovědí na rostoucí zájem o tato vozidla v Evropě.
Od této doby byl přísně dodržován časový plán operací – vývoj vozidel, výstavba výrobního závodu a zahájení výroby byly realizovány v plánovaných termínech.
Dne 28. února 2005 byla na výrobních linkách továrny Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně zahájena sériová výroba prvních vozidel.
Továrna TPCA má roční výrobní kapacitu 300 000 vozidel, z nichž 100 000 je určeno pro značku Citroën.
V oblasti Kolína tento projekt umožnil vytvoření velkého počtu přímých i nepřímých pracovních míst. Pro samotnou továrnu TPCA bylo nutné získat 3 000 lidí.
Celkové investice, zahrnující náklady na výzkum a vývoj a na zahájení provozu, představují přibližně 1,5 miliardy euro.


Jedinečná karoserie
Tato spolupráce umožnila automobilce Citroën nabídnout nový vůz s moderní koncepcí, vybavený motory poslední generace a nejmodernějšími technologiemi v oblasti bezpečnosti. V nabídce má nyní další vůz, který z hlediska stylu dokonale odráží individualitu značky.
Společná podvozková platforma a identické přední dveře a čelní sklo vytvořily základ pro práci návrhářského střediska Centre de Style Citroën při navrhování svého budoucího malého vozidla na základním stupni výrobní řady.
Tento návrh dal Citroënu C1 identitu, která je vlastní značce, a styl, navazující na ostatní kompaktní hatchbacky výrobní řady. Zaoblená střecha typu C1 a jeho zadní svítilny se zakřivenými plochami připomínají typ C3, výrazné podběhy kol jsou podobné jako u typu C2, klenutá kapota motoru a vysoko na blatnících umístěné světlomety zase patří mezi rozpoznávací znaky typu C3 Pluriel. Chromované šípy vyjadřují příslušnost k modelové řadě Citroën.


C1 DOPLŇUJE ŘADU KOMPAKTNÍCH VOZIDEL CITROËN
Citroën C1, jakožto model na začátku výrobní řady Citroën, pokrývá oblast vstupu do segmentu kompaktních vozidel a výborně tak doplňuje současnou nabídku automobilky Citroën v segmentu B, kterou tvoří hatchbacky C2, C3 a C3 Pluriel.


Řada kompaktních modelů odpovídající na různé požadavky
Od roku 2002 Citroën uvedl na trh v tomto segmentu kompaktních vozidel čtyři nová vozidla s různým pojetím a s odlišnými styly.

C3 Březen 2002
C3 Pluriel Květen 2003
C2 Září 2003
C1 Červen 2005
  
Tato na sebe navazující vozidla odpovídají na různé požadavky zákazníků:

C1 se řadí na začátek segmentu svými malými rozměry a přitažlivou cenou. Je k dispozici v třídveřové nebo pětidveřové verzi a je vybaven všemi základními prvky automobilové výbavy, zejména v oblasti bezpečnosti.

C2, třídveřový hatchback, se nachází uprostřed segmentu kompaktních vozidel. Spojuje dynamiku stylu vlastní třídveřovým karoseriím a inovativní modularitou.

C3, pětidveřový hatchback, vyjadřuje svým objemovým uspořádáním a zaoblenými liniemi prostor a pohodu. Je to rodinný automobil zařazený na vrchol segmentu. Typ C3 používá technologie a prvky výbavy obvykle vyhrazené hatchbackům nebo sedanům patřícím do vyššího segmentu.

C3 Pluriel patří jako třídveřový hatchback na vrchol segmentu kompaktních vozidel. Představuje výjimečně originální vůz z hlediska stylu a nově nabízených funkcí.

· Skutečná návaznost různých velikostí
Každé z uvedených vozidel se odlišuje svými vnějšími rozměry : Citroën C1 sází na snadnou ovladatelnost kompaktního vozidla, C2 na variabilní uspořádání, C3 představuje rodinný hatchback a C3 Pluriel víceúčelový vůz.
Společným rysem všech těchto hatchbacků Citroën je však péče věnovaná pohodlí cestujících, protože všechny mají stejnou obyvatelnou délku.

Rozměry Délka Šířka Výška Obyvatelná délka Zavazadlový prostor
C1 3,43 1,63 1,47 1,62 139
C2 3,67 1,66 1,46 1,54 - 1,64 166 - 224
C3 3,85 1,67 1,52 1,62 305
C3 Pluriel 3,93 1,7 1,56 1,62 266

· Různé složení jednotlivých řad
Typová řada motorů byla přizpůsobena použití každého vozidla a obsahuje nabídku vždy nejméně jednoho naftového motoru :
- pro model C1 výkonné motory s nízkou spotřebou - motor 1.0i o výkonu 68 koní a 1.4 HDi o výkonu 55 koní,
- pro typ C2 široká řada motorů se zaměřením spíše na výkonné benzinové motory, zejména se jedná o motor 1.6i 16V ve výkonových verzích 110 a 125 koní,
- pro typ C3 více typů naftových motorů, u nějž je kromě motoru HDi o výkonu 70 koní nabízen také motor HDi o výkonu 92 koní při zachování nabídky výběru ze čtyř benzinových motorů,
- a pro C3 Pluriel motory ze středu typové řady, kterými jsou benzinové motory  1.4i o výkonu 75 koní a 1.6i 16V o výkonu 110 koní a v naftové verzi motor HDi o výkonu 70 koní.

· Stejné požadavky na bezpečnost
Bezpečnost je zásadní požadavek zákazníků, který se nedá obejít. Právě proto jsou všechna vozidla kompaktní řady  « na špici peletonu » ve svém segmentu z hlediska bezpečnosti. Všechna mají zesílenou strukturu karoserie a optimalizovaný podvozek. Z hlediska výbavy mají systém ABS spojený s elektronickým rozdělovačem brzdných sil (EBD), čelní airbagy nebo také boční a hlavové airbagy.
Typy C2, C3 a C3 Pluriel ostatně získaly v testech EuroNCAP čtyři hvězdičky.

 

C1 STYLOVĚ LADÍ S KOMPAKTNÍMI HATCHBACKY CITROËN
Vzhled exteriéru i interiéru kompaktního C1 odhaluje jeho hravý charakter, stejně jako linie typu C2 vyjadřují dynamiku, linie typu C3 pohodu a linie C3 Pluriel zábavu.
Typ C1 tím dokonale odpovídá strategii Citroën, kterou je snaha mít řadu kompaktních vozidel s rozdílnými styly a pojetím.
 
Model C1 je nabízen ve dvou verzích :
- třídveřové, s dynamickým stylem pro ty, kteří používají především místa vpředu,
- pětidveřové, která splňuje potřeby praktičnosti a přístupnosti při jízdě se čtyřmi osobami, přičemž nabízí lichotivý styl, výrazně se lišící od stylu ostatních pětidveřových karoserií v segmentu.

Přitažlivý styl ve dvou verzích : 3 dveře a 5 dveří
Kombinací plynulých linií a velkorysého využití prostoru typ C1 důmyslně naznačuje příslušnost k rodině kompaktních vozidel Citroën, přitom však má svůj vlastní charakter.

Přední maska typu C1 je u třídveřové i pětidveřové verze "kulaťoučké", s nárazníkem, jehož tvary zaručují dobrou ochranu, s kapotou motoru se zaoblenými tvary a se světlomety umístěnými velmi vysoko na blatnících, které vypouklým tvarem propůjčují typu C1  kamarádský pohled.

Z profilu působí třídveřová verze typu C1 dynamicky díky řešení bočních ploch, které jsou  vysoké a klínovité, a také díky tvaru zadního bočního okna a podběhu zadního kola.

Pětidveřová verze typu C1  přináší doposud nepoužité tvarové řešení zadních dveří, které jsou protaženy až ke svítilnám. Toto řešení, i přes malé rozměry vozidla, vyvažuje jeho přední a zadní část a vylepšuje jeho proporce.

I když jsou zadní boční okna více zaoblená než u třídveřové verze modelu C1, zachovávají si dynamický vzhled a cestujícím vzadu poskytují dobrý výhled.

Obě verze typu C1, třídveřová i pětidveřová, sdílí stejný originální vzhled zádi, daný průhledným řešením celé této části. Zadní skleněné okno, navržené tak, aby bylo co možná největší, tvoří celé zadní výklopné dveře. Je harmonicky uzavřeno krystalovými svítilnami v antracitovém rámu a přirozeně se napojuje na nárazník.

Moderní a pečlivě upravený vzhled interiéru
Interiér modelu C1 je jednoduchý a zároveň originální, jak o tom svědčí ovládací panel topení z průsvitného materiálu s podsvícením. Má tvar soudku, který je při zapnutých světlech prosvětlen oranžově, v souladu se sdruženým přístrojem a audio systémem. Je dokonale přizpůsoben tvarům palubní desky, příjemně se ovládá, stejně jako vypouklé mřížky větracích otvorů, které jsou společné pro všechny kompaktní vozy Citroën.

Hravý vzhled se opakuje v designu prvků sdělujících řidiči různé informace, jako je kulatý sdružený přístroj, umístěný pro lepší čitelnost na sloupku řízení, který může být doplněn k němu připojeným otáčkoměrem. Sdružený přístroj obsahuje rychloměr a všechny běžné základní ukazatele a kontrolky (stav paliva, směrová světla, světla a kontrolky údržby a výstrahy).

Ovladače umístěné kolem tříramenného volantu se příjemně ovládají, stejně tak se příjemně drží věnec volantu, jehož materiál je na dotek stejný jako materiál palubní desky. Toto moderní zrnění zvyšuje hodnotu interiéru typu C1.

Co se týče výbavy na přání, model C1 může mít zejména rádio s přehrávačem CD, jehož panel navazuje na vypouklé tvary středové konzoly, a je tak dokonale stylově začleněn do interiéru.

Pro vzhledové sladění prvků interiéru má Citroën C1 sedadla v kombinaci dvou barev, potažené podle úrovně výbavy látkou nebo velurem.

Celý interiér vyzdvihuje opakování barvy karoserie na panelech dveří. Model C1 nechává dovnitř proniknout vnější barvu, kterou si lze vybrat z osmi odstínů nabízených u vozidel výrobní řady (podle země prodeje). Pět z nich jsou metalizované: modrá d’Argon, modrá Damas, černá Caldera, šedá Carlinite a šedá Gallium. Tři laky jsou pastelové: žlutá Râ, červená Scarlet a bílá Lipizan.


VOZIDLO BEZ KOMPROMISU V OBLASTI BEZPEČNOSTI
Stejně jako modelu C2, C3 a C3 Pluriel, které všechny tři získaly v testu EuroNCAP čtyři hvězdičky, Citroën C1 nabízí prvky aktivní i pasivní bezpečnosti na nejvyšší úrovni ve svém segmentu. Jeho jízdní vlastnosti, stabilita a ucelená výbava v oblasti ochrany cestujících patří mezi nejsilnější stránky z hlediska rozlišení uvnitř dané kategorie.

Skutečné automobilové kvality
· Přesné reakce
Díky dobré úrovni aktivní bezpečnosti je typ C1 snadno ovladatelným vozidlem s přesnými reakcemi. Jeho jízdní chování, příjemné a zároveň hbité ve měste, vzbuzuje díky optimalizovanému podvozku důvěru i na silnici.

Zavěšení předních kol typu C1 je řešeno modifikovanými vzpěrami McPherson se zkrutným stabilizátorem průměru 22 mm, upevněným k trojúhelníkovým ramenům. Zadní nápravu tvoří zkrutně poddajná příčka a hydraulické tlumiče.
 
Brzdění modelu C1 zajišťují vpředu větrané kotouče a vzadu bubny. Systém ABS, spojený s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, je montován sériově, stejně jako systém CSC (řízení stability v zatáčce), který stabilizuje dráhu vozidla při brždění v zatáčce.
Čtrnáctipalcová kola jsou opatřena pneumatikami značky Michelin s rozměry 155/65 R 14.


Řízení s elektrickým posilovačem pro větší pohodlí


Pro zaručení optimální ovladatelnosti ve městě a dobrého kontaktu s vozovkou ve vyšších rychlostech může být Citroën C1 vybaven elektrickým posilovačem řízení.
Elektrický posilovač řízení nabízí výhodu přizpůsobení účinku rychlosti vozidla a malého dopadu na spotřebu paliva, protože elektromotor pracuje pouze tehdy, když se otáčí volant.
Navíc malá síla, kterou řízení vyžaduje, výrazně usnadňuje manévrování s vozidlem. Zdvih ozubené tyče je +/- 70,2 mm, s převodovým poměrem 43 mm na otáčku, tj. 3,3 otáčky volantu.

Vzhledem ke své kompaktnosti a malé hmotnosti je typ C1 snadno ovladatelný. Proto podle země prodeje může být typ C1 v první úrovni výbavy X opatřen řízením bez posilovače.
U obou těchto typu řízení se sloupek řízení v případě nárazu stáhne o 73 mm, což omezí účinek dopadu hrudníku řidiče na volant.

Záruka ochrany v případě nárazu
· Moderní výbava
V oblasti pasivní bezpečnosti nabízí typ C1 všechny prvky moderní výbavy určené k ochraně řidiče a cestujících vpředu i vzadu.
- Čelní airbagy jsou montovány sériově. Airbag řidiče, umístěný v modulu volantu, má objem 60 litrů a airbag spolujezdce má objem 90 litrů. Airbag spolujezdce může být při použití dětské sedačky vpředu vypnut.
- Oba boční airbagy (9 litrů), montované sériově u druhé úrovně výbavy, jsou zabudovány v předních sedadlech a chrání hrudník.
- Oba hlavové airbagy (24 litrů), montované na přání podle země prodeje, chrání hlavy cestujících vpředu i vzadu.
- Sloupek řízení je stahovací v délce 73 mm, aby byly sníženy účinky při nárazu hrudníku na volant.
- Pedálová skupina zahrnuje ve své horní části zachycovač nárazu, který omezuje proniknutí pedálů do kabiny v případě nehody.
- Bezpečnostní pásy, s tříbodovým ukotvením u všech míst, jsou vpředu vybaveny pyrotechnickými předpínači s omezovači síly pro snížení tlaku na hrudník v případě nárazu.
- Bezpečnostní pás řidiče je sériově vybaven snímačem nezapnutí se zvukovou výstrahou, která se spustí, jakmile vozidlo dosáhne rychlost 15 km/h.
- Úchyty Isofix, které jsou k dispozici u zadní lavice s opěradlem děleným v poměru 1 : 1, byly vyvinuty s třetím kotvicím bodem a již s předstihem tak splňují nový předpis, který bude platit od roku 2006 a který vyžaduje lepší ochranu dětí v případě čelního nárazu.
- Zadní dveře jsou opatřeny dětskou pojistkou.

· Zesílená struktura karoserie
Ř Pro snížení účinku nárazu
Kromě četných prvků bezpečnostní výbavy má Citroën C1 zcela novou podvozkovou platformu, která vyhovuje nejpřísnějším nárazovým testům :
- Přední a zadní blok jsou tvořeny podélnými nosníky s programovanou deformací, ke kterým jsou připevněny dva pohlcovače nárazu a výztužná příčka.
- Spodní část struktury karoserie a sloupky čelního skla byly zkonstruovány tak, aby pohlcovaly a rozptylovaly energii nárazu směrem k zadní části vozidla.
- Dvě tyčové výztuhy zabudované do dveří, příčka v palubní desce a také vysoko umístěné podélné nosníky chrání cestující v případě bočního nárazu.

Ř Pro snížení následků při nárazu do chodce
Typ C1 byl navržen tak, aby byly sníženy následky eventuálního nárazu do chodce.
- Modelje opatřen dvěma pohlcovači nárazu: jeden je v horní části předního bloku a druhý v jeho spodní části pro omezení zranění spodních končetin.
- Tvary kapoty motoru a jejího vnitřního profilu byly navrženy tak, aby zajišťovaly co nejlepší pohlcení energie nárazu.
- Závěsy a zámek kapoty motoru a také blatníky jsou řešeny tak, aby byl omezen rozsah zranění chodce.

 

VÝBĚR MOTORU A PŘEVODOVKY
S cílem přizpůsobit se životnímu stylu různých lidí je Citroën C1 nabízen v benzinové nebo naftové verzi a vybaven manuální převodovkou nebo převodovkou SensoDrive, což je v tomto segmentu výjimečná nabídka.

Motory s malou spotřebou
Typ C1 je městské vozidlo, které je však schopné se začlenit zcela bezpečně i do velkého provozu na rychlostních komunikacích. Jeho motory mu poskytují výkonové parametry přizpůsobené pro takovýto provoz.
Navíc tyto motory moderní konstrukce spolu s nízkou hmotností typu C1 zaručují malou spotřebu paliva.

Vozidlo C1 má k dispozici dva typy motorů, které splňují předpis Euro IV :

Ř Benzinový motor 1.0i o výkonu 68 koní, dodávaný automobilkou Toyota
Zcela nový motor má tři válce (čtyři ventily na válec). Je nejlehčí ve své kategorii (67 kg) a řadí se mezi nejúspornější motory v segmentu. Jeho kombinovaná spotřeba je pouze 4,6 l / 100 km. Od konkurence se také odlišuje nízkými emisemi CO2 (109 g / km).
Co se týče výkonových parametrů, jeho chod je velmi pružný, dobře a s lineárním průběhem akceleruje. Poskytuje výkon 50 kW při 6 000 ot/min a nabízí točivý moment 93 N.m při 3 600 ot/min.
Navíc má tento motor proměnné časování ventilů (VVT), které umožňuje optimální plnění spalovacích prostorů bez ohledu na otáčky motoru.

Ř Naftový motor 1.4 HDi o výkonu 55 koní, vyvinutý skupinou PSA Peugeot Citroën
Naftový motor modelu C1 je odvozen od motoru 1.4 HDi, kterým jsou vybaveny ostatní kompaktní vozidla řady Citroën – C2, C3 a C3 Pluriel. Byl přizpůsoben hmotnosti a účelu používání typu C1, jeho výkon je 40 kW při 4 000 ot/min a točivý moment 130 N.m při 1 750 ot/min. Díky svému točivému momentu, který je k dispozici již od nejnižších otáček, nabízí pohodlí ocenitelné v městském provozu, kde je nutno často se rozjíždět a zrychlovat. Tento motor uspokojí ty, kteří hledají kompaktní vozidlo, schopné ujet hodně kilometrů ve městě nebo i pro jízdy mimo město, protože je úsporný s kombinovanou spotřebou 4,1 l / 100 km.

 


Převodovky přízpůsobené všem situacím
Typ C1 se snadno zařadí do provozu a vklouzne nenuceně mezi ostatní vozidla zejména díky odstupňování své převodovky, které dává přednost živosti při rozjezdech a zrychlování ve městě.

§ Verze C1 s benzinovým motorem i naftovým motorem jsou vybaveny pětistupňovou převodovkou speciálně zkonstruovanou pro dosažení minimální spotřeby paliva. Byl pro ni vyvinut speciální olej s velmi nízkou viskozitou.

§ V benzinové verzi může mít typ C1 převodovku SensoDrive, která nabízí stejné výhody jako u typů C2, C3 a C3 Pluriel :
- pohoda při jízdě ve městě díky automatickému režimu a potešení z manuálního řazení převodových stupňů díky sekvenční volicí páce,
- přitažlivá cena pro zákazníka,
- a konečně bezpečný provoz, protože ruce řidiče nemusí nikdy opustit volant a zařazený převodový stupeň a zvolený režim činnosti jsou zobrazeny na sdruženém přístroji.

Aby byla v souladu s osobitostí typu C1, má však tato převodovka SensoDrive svá vlastní specifika. Zejména jsou to absence páček pod volantem, originální kulisa ovládací páky a komfortní režim.
Automatický režim je indikován písmenem E jako Easy, které připomíná, že typ C1 je vozidlo usnadňující život.
Písmeno M vyjadřuje manuální režim (Manual), písmeno N neutrální polohu (Neutral) a písmeno R zpětný chod (Reverse). Při noční jízdě jsou režim Easy a zpětný chod prosvětleny žlutou jantarovou barvou, neutrál zelenou barvou a manuální režim červenou barvou.
Provedení převodovky je zaměřeno na usnadnění jízdy ve městě. Snadná volba zpětného chodu, mírný unášecí účinek při volnoběhu nebo také řízení řazení převodových stupňů v automatickém režimu jsou toho příkladem a zvyšují pohodlí jízdy ve městě.

 


KOMPAKTNÍ ZVNĚJŠKU, PROSTORNÝ UVNITŘ

Citroën C1 poskytuje čtyři skutečná místa a vnitřní prostor, který je opravdu silnou stránkou s ohledem na jeho vnější rozměry.
Při celkové délce vozu 3,43 m byl pro poskytnutí co největšího pohodlí cestujícím upřednostněn větší rozvor, což má za následek malé převisy. Převisy patří mezi nejkratší v segmentu a přispívají k tomu, že typ C1 je zvláště hbitý v městském provozu. Kompaktní a prostorný Citroën C1 splňuje základní kritéria zákazníků kladená na malé městské vozy a to tím spíše, že lze snadno změnit velikost jeho zavazadlového prostoru, a že má dobře přístupné a praktické odkládací prostory.

Rozměry přizpůsobené městskému provozu
Kompaktní a dobře ovladatelný typ C1 s délkou 3,43 m a s minimálními převisy vpředu a vzadu (65 a 44 cm) je přirozeně nadaný pro jízdu ve městě. Tyto ideální míry pro městský automobil doplňuje malý průměr zatáčení, který činí 9,5 m. K tomu se přidávají malá hmotnost a živé motory.

Délka  3,43 m
Šířka 1,63 m
Výška  1,47 m
Rozvor  2,34 m
Převis vpředu 0,65 m
Převis vzadu 0,44 m
Stopový průměr zatáčení  9,5 m

Optimalizovaný obyvatelný prostor
Ačkoliv je model C1 jedním z nejkratších vozidel ve své kategorii, jeho rozvor 2,34 m poskytuje dostatečný prostor pro čtyři dospělé osoby. Navíc jeho šířka ve výšce loktů (1,38 m) je větší než průměrná hodnota v segmentu, což mu poskytuje dobrou obyvatelnost v příčném směru. Konečně jeho extrémně krátké převisy a u pětidveřové verze jeho zadní dveře vytažené do boku přispívají k obyvatelnosti a snadnému přístupu.

Prostor vpředu je skutečně silnou stránkou typu C1 v jeho segmentu, kde jsou používána většinou pouze přední sedadla. Kromě ocenitelné šířky ve výšce loktů přispívají k pohodlí cestujících také výška ke střeše a rozměry čelního skla. Vzadu cestující, včetně dospělých, ocení prostor pro nohy a prostor nad hlavami.

Obyvatelná délka   1,62 m
Šířka ve výši ramen  vpředu  3 dveře / 5 dveří  1,38 m
 vzadu  3 dveře  1,34 m
                                      vzadu  5 dveří  1,36 m
Výška ke stropu   vpředu  0,87 m
                                      vzadu  0,84 m

Sedadla optimalizující vnitřní prostor
Sedadla typu C1 jsou vybavena opěradly s optimalizovanou tloušťkou. Uvolňují tak v kabině co nejvíce užitečného prostoru bez dopadu na pohodlí a bezpečnost.

Opěradlo předního sedadla typu C1 má tloušťku pouze 16 cm. Toto řešení dovoluje získat několik cenných centimetrů mezi koleny cestujícího vzadu a opěradlem předního sedadla a poskytnout tak vzadu pohodlí, které u vozidel této velikosti není běžné. Cíle v oblasti pohodlí, zaměřené zejména na používání vozidla ve městě a přizpůsobení všem postavám řidičů, byly dosaženy.
V neposlední řadě tato sedadla zajišťují bezpečnost bez kompromisu. Přední sedadla Citroënu C1 s integrovanými opěrkami hlavy patří mezi nejúčinnější v segmentu z hlediska zabránění podklouznutí. Možnost vybavit je bočními (hrudníkovými) airbagy umožňuje zvýšit ochranu cestujících v případě bočního nárazu.

Snadná změna velikosti zavazadlového prostoru
Protože byla dána přednost velikosti vnitřního prostoru a s ohledem na priority používání vozidla byl zavazadlový prostor modelu C1 v základním uspořádání navržen s relativně skromnými rozměry. Jeho objem je však možno snadno zvětšit.
Objem zavazadlového prostoru pod odkládací deskou je 139 litrů u pětidveřové verze a 139 litrů u třídveřové verze. Deska byla umístěna co možná nejníže, aby byl v maximální míře umožněn výhled dozadu a zvýrazněno stylové řešení průhledné zadní části typu C1.
V případech, kdy je potřebný větší objem zavazadlového prostoru, stačí :
- buď vyjmout desku zakrývající zavazadla a uložit ji na dno zavazadlového prostoru pro získání dalších 60 litrů; objem zavazadlového prostoru k horní hraně opěradla tak dosáhne přibližně 190 litrů,
- nebo sklopit zadní opěradlo (podle verze jednodílné nebo dělené v poměru 1:1); objem zavazadlového prostoru až ke stropu se sklopenou lavicí je 751 litrů u pětidveřové verze a 712 litrů u třídveřové verze.
Odjištění opěradla se provádí zatažením za světle šedé jazýčky nacházející se na obou stranách opěradla, se kterými lze manipulovat ze zavazadlového prostoru.
Rezervní kolo, které je stejné jako kola namontovaná na vozidle, je umístěno pod obložením zavazadlového prostoru.

Úložné prostory umožňující mít vše po ruce
Model C1 má dvanáct úložných prostorů, které se nacházejí v palubní desce, ve středové konzole a ve dveřích. Všechny tyto úložné prostory umožňují, aby řidič i spolujezdcec měli okamžitě všechno potřebné v dosahu ruky.
Do dveří mohou cestující snadno uložit sešit formátu A4. Vzadu jsou úložné prostory k dispozici pod bočními okny. V pětidveřové verzi má model C1 vyklápěcí okna, která umožňují na rozdíl od oken s posuvnými skly využít prostor pro odkládací schránky téměř tak velké jako vpředu, přičemž cestujícím vzadu nabízí větší šířku ve výšce loktů.

 

NÍZKÉ PROVOZNÍ NÁKLADY
Kromě přitažlivé pořizovací ceny nabízí typ C1 také nízké provozní náklady, díky nízké spotřebě, optimalizovaným nákladům na údržbu a řešením problematiky nárazů při malé rychlosti, týkající se ochrany dílů a zkrácení oprav na nezbytně nutnou dobu. Z tohoto titulu bude typ C1 aspirovat na jedny z nejvýhodnějších sazeb pojistného ve svém segmentu.

Zvládnutá spotřeba paliva
U obou motorů nabízených v řadě byla dosažena nízká spotřeba paliva.  Benzinový motor má spotřebu 4,6 litru / 100 km v normalizovaném kombinovaném cyklu a naftový motor je se spotřebou 4,1 litru / 100 km zvláště úsporný.

Výhodná obchodní nabídka
Obchodní nabídka modelu C1 bude výhodná nejen z hlediska pořizovací ceny, ale také z hlediska údržby, ať jde o její cenovou výši nebo o snadno dostupnou síť značkových opraven.

Stejně jako u všech ostatních vozidel řady Citroën je záruka na typ C1 dva roky a záruka na neprorezavění dvanáct let (podle země prodeje).

Náklady uživatele na údržbu byly sníženy, například u naftového motoru je interval údržby stanoven na 30 000 km.

A konečně, údržba typu C1 je usnadněna přítomností široké a odborné sítě Citroën  v jednotlivých  zemích  prodeje. V  Evropě  zastupuje   automobilku Citroën  více než 2 000 prodejních míst a kolem 6 500 autorizovaných opravců.

Nízké ceny oprav
Koncepce typu C1 umožňuje výrazně snížit náklady na opravy a dobu trvání oprav v případě nárazů, ke kterým došlo při malé rychlosti, a to díky :
- přítomnosti příčky předního i zadního nárazníku a odnímatelných pohlcovačů energie nárazu, které se vpředu opírají o podélné nosníky a vzadu o neobyčejně pevné malé podélníky; hodnoty odolnosti pohlcovačů nárazu (8 tun) a odolnosti předních podélných nosníků a zadních malých podélných nosníků (10 tun) jsou vyšší než průměrné hodnoty v segmentu, které jsou  6,5 respektive 8 tun,
- tvarování kapoty motoru a světlometů, které jsou vzhledem k nárazníku posunuty směrem dozadu,
- systému úchytů předního a zadního nárazníku, které umožňují snadné odpojení nárazníku při nárazu pro ochranu předních blatníků a zadních dveří,
- širokým nelakovaným kontaktním pásům předního a zadního nárazníku,
- vysoko umístěnému zadnímu nárazníku, který zabraňuje poškození zadních výklopných dveří.


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose