www.car.cz
 

Frycz na Matadoru zářil, Henzl v Tišnově „až“ druhý
     22.5.2005 23:30 - tisková zpráva


 V uplynulých třech týdnech se toho na české soutěžácké scéně mnoho událo. Krásné souboje byly k vidění jak ve čtvrtém díle Global Assistance mezinárodního mistrovství ČR, které se jelo převážně na území Slovenska, tak i ve třetím sprintu sezony v okolí Tišnova. Na obou podnicích nemohly chybět ani posádky s nápisem www.sportfoto.cz na svých čtyřkolových krasavcích.

 Bezesporu největší dojem zanechal Sebastian Frycz, který nastoupil na start Rally Matador Tatry s Nissanem Almerou Kit Car. Konkurenci rozhodně neměl jednoduchou – jeho krajana Grzegorze Grzyba provázela pověst nepřemožitelného dvoukolkáře. Zápolení těchto dvou o přední místa v absolutní klasifikaci pak bylo ozdobou soutěže. Sebastian začínal rozvážně, ale postupem času se stále více osměloval a říkal si o vyšší postavení v první desítce. Doslova šokem pak byl jeho třetí absolutní čas na nejtechničtější lidečské zkoušce. První den soutěže okupoval šestou příčku, kterou se mu ve druhé etapě navzdory snaze již nepodařilo vylepšit.

 I tak svým výkonem dal vzpomenout na úspěchy dvoukolek v letech nedávno minulých. Na domácím Rajdu Elmot se mu již tolik nedařilo. V náročné rallye, kterou poznamenal dlouhotrvající déšť, byl spokojenější jeho věčný rival Grzyb, a Frycz nakonec ani nebodoval. „Na první sekci jsem použil špatné pneumatiky a celou dobu mi to moc klouzalo. Na páté RZ jsem vypadl z dráhy v jedné hodně rychlé zatáčce a trochu jsem ublížil autu.

Jel jsem dál až do desátého úseku, kde se porouchalo zavěšení pravého kola, to už jsem pokračovat nemohl. Nicméně jsem rád, že jsem si dokázal, že s puntem se dá jet tak rychle jako se suzuki,“ popsal závody na domácí půdě Frycz.

Velmi klidnou soutěž prožil v Púchově Jaromír Tarabus. Stylem start–cíl si dojel pro vítězství ve třídě, avšak triumf ve skupině N mu bohužel uniknul. Petr Křížek s objemově silnějším „tajpárem“ byl nad síly civicu.

 Na Autonova Rally Tišnov se představily čtyři kmenové posádky sportfota, mitsubishi Tomáše Arazima a Jana Olšaníka se pak objevilo v této roli poprvé. Do soutěže však vlétli jako uragán, když jim na prvním testu patřil pátý čas, stříbrný ve skupině produkčních vozů. Soupeři se ale pomalu rozjížděli a začínající mladá posádka postupně klesala ve výsledcích. Ještě se stačila vzepjat k pěknému výkonu a vrátit se do první desítky absolutní klasifikace, ale RZ5 byla jejich poslední.

„Když se začal ozývat podivný kovový zvuk, zprvu jsme si mysleli, že to je špatně upevněná rezerva. Vložku jsme ještě dojeli, ale po konzultaci s mechaniky jsme odstoupili. Příčinou byl ulomený zub na hlavním převodu zadního diferenciálu. Tyto závody nám vůbec nevyšly. Honzovi bylo před rallye hodně špatně, při soutěži nebyl také ve stoprocentní kondici a já jsem si nebyl jistý rozpisem. Čas na první vložce nás potěšil, vůbec jsme to nečekali. Pak jsem možná zbytečně ubral. Nejvíc problémů jsme měli při nejdelší rychlostní zkoušce, kde jsme dostali i pomalý defekt,“ shrnul celé dění Tomáš Arazim.

 
Svůj vůbec první start v letošní sezóně měli naplánován Roman Švidrnoch s Vladimírem Osičkou. Bohužel se s novou felicií kit car příliš dlouho nesvezli. Už v průběhu RZ1 vylomili kolo a byli nuceni odstoupit.

 Ty nejvyšší ambice měl ve třídě N2 před startem Ladislav Henzl. Musel ale počítat s nenadále velkou konkurencí v osobě domácího Jančíka a také velmi rychlého Hozáka. Černá honda Henzla s Čečilem si držela v průběhu první sekce stálé tempo, které stačilo na druhé místo ve třídě. Příliš rychlý Hozák pak na dlouhé tišnovské vložce vypadl z trati, a tím i z boje o první místo, do čela se však dostal o pouhé 3,3 vteřiny Jančík.

Zbytek soutěže se tak nesl ve znamení souboje těchto dvou protagonistů. Před poslední rychlostní zkouškou misky vah jemně převážily na stranu Henzla, k dobru měl tři desetinky. Podobně jako v prvním průjezdu však na tišnovské zkoušce kraloval Jančík a Henzl se musel spokojit se stříbrem.
 
Jan Vaňáč přijel do Tišnova především otestovat nového spolujezdce, jenž si odbýval na pravé sedačce svou životní premiéru. Klidná jízda bez krizových situací vyústila v pěkné páté místo ve třídě N3, o výsledek však tentokrát nešlo. „Ještě stále jedu příliš na oči, nespoléhám se na rozpis. Tady mám největší rezervy, a jsem proto rád, že se mnou v Krumlově bude moci startovat Miroslav Fanta. Věřím, že mi jeho rady hodně pomohou,“ doufá jezdec.

           tisková informace
                        www.sportfoto.cz
 


 
 
Fotogalerie:   Tišnov 2005 z archivů týmů

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose