www.car.cz
 

Karlu Trněnému se vrací chuť závodit
     25.5.2005 00:49 - tisková zpráva


Teprve Matador rallye, čtvrté soutěži MMČR si po delší době Karel Trněný opět zkusil rychlou jízdu. O tom, že chytit druhý dech není nic snadného, svědčily i počáteční potíže s rychlými slovenskými piloty produkčních vozů. Tišnovský sprint již potvrdil, že Karel závodit nezapomněl a o stupně vítězů jej nepřipravily ani dva defekty.

 

 

Důležitý výsledek ze Slovenska

Hubené tři bodíky po třetině letošní sezony v MMČR z nepovedené Šumavy nikterak nezdobily bodové konto Karla Trněného. Na Rallye Matador Tatry byla proto vhodná příležitost nejen k bodovému zisku, ale i k opětovnému zažití potřebných jezdeckých návyků. Čtvrté místo v cíli plně odpovídalo papírovým předpokladům a to přesto, že zejména na začátku soutěže Karla s Václavem Pritzlem hodně zlobila velká enka Jozefa Béreše mladšího a Tibora Cserhalmiho.

 

„Pro tenhle výsledek jsme sem jeli, protože víme jaké jsou naše možnosti. Přiblížit se první trojce je složité a je hodně znát, že jsme na asfaltu dlouho nezávodili. Jelo se rychle a musel jsem si zase všechno vyzkoušet, zažít a to se dá jenom při soutěži, tady jen testy nepomůžou. S výsledkem jsme tedy spokojeni. Jeli jsme přesně to, co jsme chtěli. Když bylo potřeba zrychlit, tak se zrychlilo, když bylo třeba jet bez rizika a pošetřit materiál, tak také. Teď je třeba zapracovat na rychlosti.

 

Nerad bych komentoval Tibora a Dodiho, oba jeli určitě hodně rychle, ale nemyslím si, že my jsme jeli tak strašně pomalu. S autem nebyly žádné problémy, s výjimkou sobotní první rundy, kdy jsme dolaďovali brzdy. Pak vše bylo tak, jak má být. Tratě jsou tu extrémně rychlé, až nebezpečné a je moc dobře, že se nic vážného nestalo. Bylo důležité se přizpůsobit i klouzavému asfaltu. Tady měli domácí asi malou výhodu v jeho znalosti a snadnějším přizpůsobení,“ zhodnotil Karel výsledek a vlastně i celou soutěž.

 

 O pohodě, která v posádce panovala svědčí i veselá odpověď spolujezdce Václava Pritzla: „Karel mě poslouchal na slovo, vždy zatočil tam, kam jsem mu řekl, takže nemám co bych dodal.“

 

Smutek z Miškolce

Ve stejném termínu jako Matador Tatry se jela druhá soutěž mistrovství Maďarska a Profiko Rally Team zajišťoval servis týmové Škodě Octavia WRC pro loňského šampiona Tamase Turiho. Po výborné první soutěži, kde Turi obsadil po boji druhé místo, přinesl druhý podnik v Miškolci zklamání. Turi zajel dva druhé a jeden třetí čas a celkově držel skvělé druhé místo s minimální ztrátou tří vteřin. Pak přišla porucha převodovky.

 

Rozsah poškození si vyžádal delší čas na opravu v servisní zoně a posádka se raději rozhodla v soutěži nepokračovat. Za zmínku stojí opravdu vysoká technická úroveň maďarského mistrovství. V Miškolci startovalo 18 vozů skupiny A8, z toho 11 bylo specifikace WRC. Další soutěž maďarského mistrovství se jede na Slovensku v Košicích, týden po Českém Krumlově a výprava Profiko Rally Teamu tam nebude chybět.

 

Tišnovský bronz

Na Tišnovském sprintu se, co do počtu WRC, sešla na startu větší konkurence než v Púchově. Karel, tentokrát po delším čase navigovaný Stanislavem Kafkou, měl prakticky po startu první vložky o zábavu postaráno. Defekt pravé přední pneumatiky si vybral daň v podobě časové ztráty ve výši zhruba půl minuty. Začínalo se tedy z půlky třetí desítky výsledkové listiny.

 

Na druhé vložce se přidal defekt číslo dva a přibližně stejná časová ztráta. Postup o tři místa vpřed k nějakému jásání také nebyl. Zlom přišel na nejdelší Tišnovské vložce, kde třetí nejrychlejší čas pomohl posádce Profiko Rally Teamu ke skoku o patnáct příček výše, na průběžně šesté místo. V tuto chvíli Karel se Standou ztráceli na bronzový stupínek držený prozatím Davidem Komárkem osmnáct vteřin. O dvě vložky později již zdolali Maďara Szabo a odstup za Komárkem klesl na polovinu. O konečném pořadí rozhodoval druhý průjezd devatenáct kilometrů dlouhou Tišnovskou erzetou.

 

Třetí nejrychlejší čas, kterého dosáhli, byl o třináct vteřin lepší, než v jakém přijel do cíle David Komárek a to Karlovi se Standou stačilo k postupu na třetí místo. „Už jsem si říkal, že se smůly nezbavíme. Přeci jenom dva defekty na dvou vložkách, to bylo na nás moc. Naštěstí se vše obrátilo a se zbytkem soutěže jsem byl již spokojen.

 

Dobré byly i naše časy v porovnání s těmi, jakých dosahovali Štěpán Vojtěch s Václavem Pechem. Škoda našich defektů, při problémech jaké měl Vašek, jsme ho mohli trochu potrápit,“ řekl v cíli Karel, který si v Tišnově upevnil celkové třetí místo v MČR v rallyesprintech. Tento úspěch, ale i výsledek na Matadoru, povzbudil nejen posádku i celý tým v přípravě na Rallye Krumlov, kde by si jistě chtěli Karel s Václavem zopakovat vyrovnaný souboj s Emilem Trinerem z roku 2003. Tenkrát do poslední vložky bojovali o třetí příčku a v cíli se nakonec radoval jejich soupeř, uvidíme, jak to bude letos.

 

 

 

Szabo si zvyká na enko

V Českém Krumlově nebude chybět ani Viktor Szabo, který se po Valašské rallye rozhodl pro změnu auta a od Matadoru startuje ve dvoudenních soutěžích s Mitsubishi Lancer EVO VII. „Byl to můj druhý start s enkem. Poprvé to bylo vloni na Šumavě s EVO VI. Tehdy se jelo za úplně jiných podmínek, takže jsem si musel zvyknout na zcela jiné auto a jiný styl jízdy oproti WRC,“ řekl Viktor, který desátým místem ve velké konkurenci ve skupině produkčních vozů o jedno místo vylepšil své umístění z loňské Šumavy.

 

Kulhan na Jihu Čech nesmí chybět

Krumlovská soutěž je oblíbenou rallye i pro Jiřího Kulhana, dalšího člena Profiko Rally Teamu. Jiří absolvoval letos pro pracovní vytížení jen první dvě zimní soutěže a přesto, že na obou se potýkal s technickými problémy, jízdu na sněhu si opravdu pochvaloval.

 

V Krumlově si poprvé vyzkouší své VW Polo na asfaltu a zatěžkávací zkoušku si prožije i jeho nová sestava mechaniků, kteří ale nejsou v oboru žádnými začátečníky. V minulých dvou letech dojel Jiří vždy na čtvrtém místě a tak by se určitě letos postupu o jedno místečko výše nebránil.

 

 

 

 

 

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

TISKOVÁ ZPRÁVA PROFIKO RALLY TEAMU

 

 

 


 
 
Fotogalerie:   Rally Tišnov 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose