OMW - partnerství i vzdělávací projekty pro 35 000 dětí 26.5.2005 09:44 - tisková zpráva
OMV Move & Help: vzdělávací projekty pro 35 000 dětí
u Vzdělávací programy v Evropě a Pákistánu u Partnerství se zkušenými nevládními organizacemi: Caritas, SOS dětské vesničky a UNICEF u Čerpací stanice OMV se zaměří na čtení a psaní
Největší středoevropská ropná a plynárenská společnost OMV se rozhodla v roce 2005 navázat na loňskou charitativní kampaň Move & Help. V prvním roce tento projekt umožnil 17 000 dětem a mladým lidem získat přístup ke vzdělání. V roce 2005 se mezinárodní vzdělávací programy organizované ve spolupráci s Caritas, SOS dětskými vesničkami a UNICEF zaměří na více než 35 000 dětí v Rakousku, Bulharsku, Pákistánu, Rumunsku a na Slovensku. Ústředním grafickým symbolem kampaně je opět známý emotikon, tzv. smajlík :-) V květnu kampaň podpoří přes 380 zaměstnanců OMV účastí na Vídeňském maratónu. V létě budou čerpací stanice OMV ve 12 zemích rozdávat pohlednice a tužky jako upozornění na problém negramotnosti.
V mnoha zemích je školství na nízké úrovni nebo vůbec neexistuje. Důsledkem toho je nezaměstnanost, odcizení a chudoba. Společnost OMV se s touto situací setkává v mnoha zemích, kde působí. „Chceme prostřednictvím programu Move & Help dát dětem vzdělání a budoucnost,“ řekl generální ředitel společnosti OMV Wolfgang Ruttenstorfer. „Letos společně s našimi partnery, organizacemi Caritas, SOS dětské vesničky a UNICEF, pomůžeme více než 35 000 dětem.“
Projekty v rámci programu Move & Help Organizace Caritas pomáhá romským dětem v Bulharsku, Rumunsku a na Slovensku, kde jsou nejchudší skupinou ve společnosti. Program Move & Help jim poskytne školní pomůcky, hygienické potřeby a teplé pokrmy.
SOS dětské vesničky pomáhají dětem běženců v Rakousku strávit čekání na posouzení žádosti o azyl smysluplným způsobem — například zpřístupněním vzdělání a tedy i trhu práce.
UNICEF realizuje rozsáhlý projekt v Pákistánu, jehož záměrem je poskytnout dívkám vzdělání a školní a učební pomůcky. Cílem je zvýšit počet dívek docházejících do školy na 15 %.
Čtení a psaní není samozřejmost Společnost OMV se snaží kampaní Move & Help zvýšit povědomí o prosté skutečnosti, že základní gramotnost není samozřejmá. Celý rok 2005 se ponese v duchu dvou ústředních motivů, vzdělání a emotikonu tzv. „smajlíku“ :-). V květnu kampaň podpoří více než 380 zaměstnanců OMV účastí na Vídeňském maratónu. Za každý kilometr, který uběhnou, společnost OMV věnuje jedno euro. Pro přátele a rodinné příslušníky bude ve stanu OMV na náměstí Heldenplatz k dispozici běhací pás. Za každých uběhnutých 10 metrů věnuje společnost OMV rovněž 1 euro.
Od června do srpna bude 1 800 čerpacích stanic OMV ve 12 zemích rozdávat pohlednice a tužky. Prostřednictvím internetových stránek OMV na adrese www.omv.com/moveandhelp bude od června možné rovněž posílat elektronické pohlednice. Za každou odeslanou elektronickou pohlednici bude připsáno jedno euro na účet fondu Move & Help.
Ewing Public Relations Hana Laníková
|