Matějovského tým v Mostě velmi úspěšný 26.5.2005 09:46 - tisková zpráva
Mostecký Česká pojišťovna - Škoda Octavia Weekend 2005 v polovině května znamenal pro členy INTERNET EXPRES Prima Teamu nasazení na všech frontách. Startovalo se nejen v Divizi 4 republikového okruhového šampionátu, ale želízkem v ohni byli tentokrát i Mirek Forman a Michal Matějovský v premiérovém dvojzávodě Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu.
Významná byla už čtvrteční návštěva ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana, který si nikdy nenechá ujít příležitost a když v nabitém kalendáři najde čas, rád usedne do závodního vozu. V Mostě tedy v rámci volných tréninků testoval loňskou pohárovou octavii a dlužno podotknout, že jeho jezdecké výkony se stále lepšily.
Už v kvalifikacích se pak znovu potvrdilo, že žluté týmové vozy budou mít šanci na velmi dobrá umístění ve všech kategoriích. V kubatuře do 1600 ccm byl Jirka Skula s fabií druhý a Jan Urban s pick-upem pátý mezi jedenatřiceti přihlášenými jezdci. V silnější kubatuře pak najel Mirek Forman sedmý čas s Alfou Romeo 156 S2000 a Juraj Šedivý s Alfou 147 GTA byl dvanáctý opět mezi víc než třemi desítkami vozů. V měřených trénincích na vytrvalostní závod se Forman s Šedivým na Alfě 147 kvalifikovali na celkově jedenáctém místě. V první volné jízdě poháru octavií obsadil Mirek Forman, který se ještě stále potýkal s optimálním nastavením podvozku, celkově čtrnáctou pozici, ale Michal Matějovský skončil šestý.
Pak už přišel i měřený trénink octavií a tam se Michal posunul na pátou pozici, čímž dostal možnost bojovat mezi deseti nejlepšími jezdci o vylepšení startovní pozice v novém kvalifikačním systému Superpole, kde má každý k dispozici jedno ostré kolo. V něm musí předvést, co v něm je, stejně jako je tomu třeba v šampionátu F1, či německém DTM. Mirek Forman se také zlepšil a s jedenáctým místem zůstal těsně za hranicí kvalifikačního finále. Na Michala pak ale v momentě náročné zkoušky dolehla tíha odpovědnosti a při ostrém měřeném kole neodhadl sérii táhlých zatáček pod obloukem Matadoru. Několika smyky, které naštěstí stihl vyrovnat, ale ztratil drahocenné sekundy a v celkovém hodnocení prvních deseti skončil až poslední.
Pak už přišel start sobotní tříhodinovky a její dramatický průběh se střídajícím se počasím naplno prověřil schopnosti jezdců. Posádka Forman Šedivý se potýkala s nástrahami mokré trati i startovním polem plným soupeřů na silnějších i pomalejších strojích skutečně heroicky. Po odpadnutí Charouzova mercedesu z DTM a dále i největšího konkurenta v kubatuře dvoulitrů, Maděryčova AUDI A4 ST, přišel konec vyčerpávajícího tříhodinového maratónu a ten zastihl zablácený žlutý vůz na osmém místě v absolutním pořadí za mnohem silnějšími soupeři ze slovenského a polského šampionátu na strojích porsche, mercedes a BMW. Co je ale důležité, na prvním místě v kubatuře do 2000 ccm dojeli absolutně na 27. pozici Jan Urban a Linda Kozáková s pick-upem, ale ve třídě do 1600 ccm to opět znamenalo zlato. Posádka Skula a Kout na odlehčené fabii dojela závod s velkými problémy na 19. pozici celkově, když na voze několik minut před koncem závodu prasklo uchycení motoru, ale i tak byla ve třídě do 1400 ccm vyhodnocena jako pátá celkově.
"Ano, tohle je potvrzení, že jsme tady nejsilnějším a nejlepším týmem," spokojeně konstatoval v sobotu večer Stanislav Matějovský. V boxech nad Alfou Romeo zase diskutovali Juraj Šedivý, Miroslav Forman a Roman Seidl. Hodnotili závod a u jednotlivých šrámů na karoserii vzpomínali, ve které z nesčetných bitev je vlastně utrpěli. "I na vlhké trati, pokud je stopa vyježděná, je možné získávat náskok na suchých pneumatikách, jen to chce přesunout brzdný účinek víc na zadní nápravu a celkově přizpůsobit jízdní styl," vysvětloval technický manažer Roman Seidl.
Neděle se v Mostě odehrávala především ve znamení dvou premiérových závodů poháru octavií. Žluté týmové vozy stály na desáté a jedenácté pozici na roštu a Forman i Matějovský se tedy dokázali dobře vyhnout hromadné kolizi, která provázela start dopoledního závodu hned v nové mostecké šikaně. Michal pak v souboji s Františkem Doškem utrpěl nepříjemné poškození přední nápravy a rozbíhavá přední kola mu nedovolovala udržet rychlost se soupeři, takže se propadal. "Franta se hnal jako blázen a jeli jsme dveře na dveře a šlo o to, kdo vydrží na trati. On vzadu vyletěl ven a pak mi nadával, ale myslím si, že to nebyla moje vina. Každopádně auto už vůbec nejelo, škoda," hodnotil Michal těžký závod. Dobře si naopak vedl Forman, který se řídnoucím polem postupně posunoval dopředu. V závěrečné fázi sedmnáctikolového závodu, když jel sedmý, udělal na vadnoucích gumách v táhlé zatáčce pod boxy drobnou chybu. Vyletěl do trávy, kde se zběsile roztočil. Než se vrátil do boje, o několik pozic klesnul. Bojoval ale dál a do cíle dorazil celkově osmý. "Byl to snad centimetr, o který jsem netrefil nájezd na obrubník a to stačilo, abych šel ven. Ještěže to dopadlo takhle," řekl v cíli Mirek.
Druhý závod octavií se odvíjel už poněkud lépe, i když nouze o napínavé okamžiky nebyla ani tady. Michal se postupně prokousával startovním polem a po nesčetných soubojích dojel do cíle celkově čtvrtý. Také Forman jel ostře, ale s rozvahou a výsledkem a skončil tak na sedmé pozici.
Mirka ovšem čekal ještě mistrovský sprint v Divizi 4, takže se musel rychle adaptovat na silnější Alfu 156. Závod byl okořeněn výjezdem Safety Caru, protože olej z poškozeného motoru Jury Šedivého poněkud ztížil podmínky na trati. Ředitelství podniku nakonec po odjetí 75 % předepsané délky závod ukončilo. Tento moment zastihl Mirka Formana na absolutně páté pozici a v kubatuře dvoulitrů na druhém místě! Ve sprintu slabší třídy šestnáctistovek dojel Jirka Skula druhý a Jan Urban celkově čtvrtý!
Výstavka pohárů a věnců v týmovém ležení byla v neděli večer skutečně impozantní a slouží nejen jako ocenění pro celý tým za skvěle odvedenou práci, ale samozřejmě i jako výzva pro další podniky. Ten následující bude hned stát za to. V rámci brněnské prezentace německé série DTM se na Masarykově okruhu divákům představí i pokračování Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu. INTERNET EXPRES Prima Team při něm nebude chybět.
PR
|