Vzhůru Farinovou zatáčkou 2005 se blíží 26.5.2005 10:22 - tisková zpráva
MISTROVSTVÍ ČR V ZÁVODECH AUTOMOBILŮ DO VRCHU
VZHŮRU FARINOVOU ZATÁČKOU
Brno - Kohoutovice 18. - 19. června 2005
ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ
Pořadatel:
Z pověření FAS AČR je pořadatelem:
VONKA Racing
Husova 544
664 42 Modřice
Kapitola I – Všeobecný program podniku
Uzávěrka přihlášek: 7. 6. 2005
Zahájení tisk. střediska a akreditace medií 18. 6. 2005 8 h
První zasedání sport. komisařů 17. 6. 2005 19 h
Administrativní přejímka v prostoru startu: 17. 6. 2005 14 h - 20 h
Technická přejímka v prostoru startu: 17. 6. 2005 14 h - 20 h
Dodatečná přejímka v prostoru startu: 18. 6. 2005 7 h - 7.30 h (jen se souhlasem ředitele)
Přejímka pro 2. ZAV v prostoru startu: 19. 6. 2005 7 h - 7.30 h (pro přihlášené jen k 2 závodu)
ROZPRAVA S JEZDCI: 18. 6. 2005 8.30 h
Oficiální trénink: sobota, 18. 6.2005 1. trénink 9.00 h – 10.00 h
2. trénink 10.15 h - 11.15 h
ZÁVOD # 1. sobota, 18. 6. 2005 1. jízda 13.00 h - 14.00 h
2. jízda 14.15 h - 15.15 h
3. jízda 15.30 h - 16,30 h
Vyvěšení prozatímních výsledků: 18. 6. 2005 17.00 h
Vyhlášení výsledků: 1. ZAV sobota, 18. 6. 2005 17.15 h
--------------------------------------------------------------------
Oficiální trénink: neděle, 19. 6.2005 1. trénink 9.00 h – 10.00 h
2. trénink 10.15 h - 11.15 h
ZÁVOD # 2. neděle, 19. 6. 2005 1. jízda 13.00 h - 14.00 h
2. jízda 14.15 h - 15.15 h
3. jízda 15.30 h - 16,30 h
Vyvěšení prozatímních výsledků: 19. 6. 2005 17.00 h
Vyhlášení výsledků: 2. ZAV neděle, 19. 6. 2005 17.15 h
--------------------------------------------------------------------
Vložená akce - Jízda pravidelnosti: 18. 6. 2005 11,15 h (1 jízda)
18. 6. 2005 12,30 h (2 jízda)
Kapitola II. – Organizace
Článek 1. Pořadatel
Z pověření FAS AČR je pořadatelem VONKA Racing v AČR
Husova 544, 664 42 Modřice.
Článek 2. Organizační výbor, sekretariáty, činovníci
2.1. – Organizační výbor
Předseda organizačního výboru: Jan Vonka
Členové: Doc. Ing. Milan Chalupa, CSc.
Ing. Vojtěch Svoboda, CSc.
2.2. - Adresa sekretariátu závodu:
VONKA Racing, Husova 544, 664 42 Modřice
Tel./fax: 547 216 514
Mobil: 602 717 903
E-mail: vonka@vonka.cz
2.3. - Činovníci
Ředitelství závodu:
Ředitel : Ing. Vojtěch Svoboda, CSc.
Zástupce ředitele : Jan Vonka, sen.
Tajemník závodu : Jana Svobodová
Sekretariát : Ing. Klára Mladá
Pokladník: : Helena Vonková
Vedoucí tratě : Doc. Ing. Milan Chalupa, CSc.
Činovník pro bezpečnost &
konzultace se soutěžícími : Jana Svobodová
Parkoviště závod. Strojů : Karel Jakub
Výpočetní středisko : Ing. Miroslav Slabý
Tiskové středisko : Nikola Ohlídalová
Záchranný systém : ABA
Hlavní lékař : MUDr. Ivo Dedek
Nemocnice : Úrazová nemocnice, Ponávka 6, Brno. 545 538 111
Delegovaní činovníci:
Hlavní sportovní komisař : Josef Nálevka
Sportovní komisař : Mgr. Tomáš Kunc, Ing. Adolf Fešárek
Hlavní technický komisař : Ing. Jiří Sychra
Technický komisař : Vlastimil Dřímal, Josef Maté, Pavel Malý
Hlavní časoměřič : Ing. Josef Šimek
Článek 3. Oficiální umístění vývěsková tabule Veškerá oznámení, rozhodnutí a výsledky budou zveřejňovány na oficiální vývěskové tabuli, která bude umístěna v prostoru startu závodu.
Kapitola III. – Všeobecná ustanovení
Článek 4. Všeobecně
Tento sportovní podnik je národním závodem automobilů do vrchu. Je započítáván do mistrovství ČR ZAV 2005, České Trofeje 2005 a Pohár JUNIOR. Je uspořádán podle těchto sportovních řádů a předpisů:
- Mezinárodní sportovní řády FIA
- Národní sportovní řády 2005, FAS AČR
- Standardní propozice ZAV 2005
- Zvláštní ustanovení tohoto závodu
Článek 5. Trať Trať závodu v Brně-Kohoutovicích tvoří část původní tratě slavného Masarykova okruhu u Brna.
- Povrh vozovky: Jednotný – asfaltový
- Délka tratě: 2 100 m
- Šířka tratě: 10 - 12 m
- Výškový rozdíl: 74 m
Článek 6. Přijaté vozy
6.1. M ČR je vypsáno v absolutní klasifikaci pro vozy kategorie I a II.
6.2. Vozy budou v jednotlivých závodech rozděleny do následujících skupin a objemových tříd:
Kategorie I
- skupina N : do 1400 cm3, od 1401 cm3 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina A : do 1400 cm3, od 1401 cm3 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina SP : Super Production
- skupina M : do 1400 cm3, od 1401 do 1600 cm3, od 1601 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
Kategorie II
- skupina NF : NF do 1400 cm3
- skupina E2 : do 1600 cm3, od 1601 do 2000 cm3, nad 2000 cm3
- skupina C : Sportovní prototypy CN podle FIA 2003, FIA 2004, FIA 2005. Sportovní vozy (SR1, SR2, C) GT.
6.3. Závodu se mohou zúčastnit i historické automobily KATEGORIE 1 a KATEGORIE 2. Podle počtu přihlášených může pořadatel vozy dále rozdělit dle období a zdvihového objemu motoru do tříd: H1 až H20. Dle NSŘ 2005, kapitola K.
6.3.1. Vložené „Jízdy pravidelnosti“ se mohou zúčastnit vozidla označená delegovanými technickými komisaři. Řidičům těchto vozidel bude pro jízdu pravidelnosti vystavena jednodenní licence.
Článek 7. Vybavení vozů Viz Standardní propozice.
Upozornění: Bude kontrolováno vybavení soutěžících - předepsané v NSŘ, čl. 2.13.4.
Článek 8. Bezpečnostní vybavení pro jezdce
Viz Standardní propozice.
Článek 9. Přijatí soutěžící a jezdci Závodu se mohou zúčastnit soutěžící a jezdci s platnou národní a mezinárodní licencí vydanou FAS AČR. Dále se mohou zúčastnit i jezdci s cizí licencí, pokud jsou občany ČR a splňují i ostatní zbývající podmínky pro účast v Mistrovství ČR – viz Standardní propozice.
Článek 10. Přihlášky
Přihlášky jsou přijímány na adrese sekretariátu závodu.
Uzávěrka přihlášek je 7. 6. 2005 ve 24.00 hod
V přihlášce uveďte e-mail adresu soutěžícího event. jezdce.
Přihlášky zaslané faxem nebo e-mailem musí být potvrzeny písemně nejpozději při zahájení administrativní přejímky.
Článek 11. Vklad
Vklad za každé vozidlo pro jeden závod s povinnou reklamou pořadatele je 2500,- Kč. Pro historické automobily je vklad 1500,- Kč.
V případě odmítnutí povinné reklamy se vklad zvyšuje na dvojnásobek.
Článek 12. Odpovědnost a pojištění
Každý jezdec je povinen si sjednat své osobní úrazové pojištění a na vyžádání pořadatele je předložit při administrativní přejímce. Dále je povinen mít sjednanou pojistnou smlouvu o pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla třetím osobám vč. připojištění pro jízdu na uzavřených tratích. Platí i pro historické automobily s manipulační značkou a vozidla se zahraniční registrační značkou. Každý účastník jede na svou odpovědnost. Pořadatel odmítá veškerou odpovědnost vůči soutěžícím, jezdcům, pomocnému personálu a třetím osobám vzhledem ke škodám způsobeným osobám a na věcech.
Tento podnik je pojištěn proti škodám způsobeným třetím osobám na věcech nebo majetku prostřednictvím pojistné smlouvy číslo 805-81921-16 uzavřené mezi Autoklubem ČR a Českou pojišťovnou, a.s. do výše 1,500.000,-Kč.
Kapitola IV – Povinnosti účastníků
Článek 13. Startovní čísla Viz Standardní propozice.
Článek 14. Umístění na startu
Každý jezdec je povinen dodržet čas svého startu a včas zaujmout místo v předstartovním prostoru podle časového harmonogramu a pokynů pořadatele. V případě, že nebude k dispozici ve stanovený čas, nebude připuštěn ke startu.
Článek 15. Reklama
Pořadatel předpokládá povinnou reklamu. Reklama bude umístěna na vozidle dle popisu, který soutěžící obdrží na formální přejímce. V případě odmítnutí povinné reklamy se vklad zvyšuje na dvojnásobek.
Článek 16. Signalizace, chování na trati
Viz Standardní propozice.
Kapitola V – Administrativní a technická přejímka
Článek 17. Administrativní přejímka
Administrativní přejímka se koná dne 17. 6. 2005 od 14.00 h (viz Všeobecný program podniku), v označeném místě v prostoru startu závodu.
Článek 18. Technická přejímka
Technická přejímka se koná dne 17. 6. 2005 od 14,00 h od 20.00 h ve stanu TK, který bude umístěn 10 m před linií startu závodu. Přejímka dne 18. 6. 2004 je považována za mimořádnou. O jejím povolení rozhodne ředitel závodu na základě žádosti soutěžícího se zdůvodněním, proč se soutěžící nemohl dne 17.6.2005 zúčastnit řádné přejímky.
Článek 19. Ředitelství závodu a tiskové středisko.
Ředitelství závodu bude v prostoru startu závodu. Tiskové informace budou podávány v buňce označené „PRESS“, umístěné před startovním prostorem závodu.
Kapitola VI – Průběh sportovního podniku
Článek 20. Start, cíl, měření času Start a cíl závodu, měření času – viz NSŘ a Standardní propozice ZAV.
Článek 20. Tréninky
20.1. Trénink se koná na trati závodu dle časového harmonogramu. Je zakázáno trénovat mimo čas oficiálních tréninků.
20.2. Startuje se po 30 sec v pořadí dle oficiální startovní listiny. První jízda tréninku je rozdělena – po odjetí vyznačených skupin vozidel bude proveden svoz.
20.3. Pro kvalifikaci do závodu je třeba dokončení alespoň jedné tréninkové jízdy.
Článek 21. Závod
21.1 Jízdy závodu se konají dle „Všeobecného programu podniku“, viz Kapitola I.
21.2 Sportovní podnik obsahuje dva samostatné závody, každý závod má tři jízdy.
21.3 Startuje se po 30 sec v pořadí dle oficiální startovní listiny.
21.4 První a druhá jízda je rozdělena – po odjetí vyznačených skupin vozidel bude proveden svoz.
21.5 Za startujícího se považuje každý jezdec, který absolvuje předepsaný trénink a dojede silou motoru do prostoru mezi přípravnou a startovní čárou, na start 1. závodní jízdy.
21.6 Za odstartovaného se považuje jezdec, který spustí časomíru.
21.7 Nahřívání pneumatik je zakázáno.
Kapitola VII – Uzavřené parkoviště, závěrečná kontrola.
Článek 23. Uzavřené parkoviště
Uzavřené parkoviště bude organizováno v prostoru startu závodu.
Po skončení každého závodu budou všechny vozy navedeny do uzavřeného parkoviště, které bude otevřeno po vydání rozhodnutí ředitele závodu.
Článek 24. Závěrečná kontrola
Zvláštní kontroly a závěrečná kontrola se konají ve stanu technické přejímky.
Kapitola VIII – Klasifikace, protesty, odvolání
Článek 26. Klasifikace
Jsou sestavovány následující klasifikace:
- absolutní klasifikace
- absolutní klasifikace pro vozy kategorie I a II.
- klasifikace podle skupin – viz Článek 6.1.
- klasifikace podle objemových tříd – viz Článek 6.2.
Hodnocení závodu – viz NSŘ 2004, kapitola G. čl. 1.3, čl. 2, čl. 3.
Klasifikace bude sestavena pro 1. a 2. závod samostatně.
Kapitola IX – Ceny a poháry, předání cen
Článek 29. Ceny a poháry
Na základě sestavené klasifikace budou vyhlášeny výsledky dle článku 26.
V případě, že startovalo nejméně 6 jezdců ve skupině a objemové třídě budou vyhlašována první tři místa. V případě menšího počtu bude vyhlášeno pouze první místo. Vyhlášení jezdci obdrží pohár.
Věcné ceny budou předány dle specifikace sponzorů.
Článek 30. Předání cen Předání cen bude probíhat v časech uvedených v Kapitole I – Všeobecný program podniku. Stupně vítězů budou umístěny v prostoru startu závodu.
Kapitola X – Zvláštní ustanovení
Článek 31. Parkoviště závodních strojů Parkoviště závodních strojů se nachází na vyznačené části jižního pruhu „staré dálnice“, ve směru od Bystrce. Vjezd a umístění vozů, dle pokynů pořadatelů, je možný v pátek 17. 6. 2005 od 13.00 h.
V Modřicích, 18. dubna 2005
Jan V o n k a Ing. Vojtěch Svoboda, CSc.
předseda organizačního výboru ředitel závodu
Schvalovací doložka
Tato zvláštní ustanovení byla schválena FAS AČR
dne 18.05.2005 pod číslem :051 / 05
|