Jetta míří do Evropy 29.5.2005 00:06 - tisková zpráva
Po mimořádně úspěšném uvedení modelu Volkswagen Jetta nové generace ve Spojených státech amerických se tento model připravuje ke vstupu na evropský trh. Jetta je v USA prodejně nejúspěšnějším evropským vozem. Za tímto výkonem je nutné vidět především skvělou techniku atraktivního sedanu – ten totiž sdílí převážnou část technologií s modelem Golf, bestsellerem všech dob. Do dnešních dnů se po celém světě prodalo na 6,5 milionů vozů Volkswagen Jetta. S uvedením modelu nové – páté - generace se Volkswagen loučí s označením Bora a jeho kompaktní sedany ponesou opět tradiční jméno „Jetta“.
Dominantním designerským rysem nové Jetty je mohutná maska chladiče přizdobená chromem, který svým tvarováním a optickým napojením na V-prolisy v kapotě motoru netají příbuznost sedanu se sesterskými modely Passat a Golf GTI, jež jako první reprezentanti své stáje dostali novou „tvář“ značky Volkswagen. Podobně se pro Volkswagen stává příznačná stavba koncových světel z LED diod a nová Jetta samozřejmě tuto technologii má také.
Posun od modelu Bora k Jettě je zřetelný nejenom z designu nastupujícího sedanu, ale i z jeho větších vnitřních i vnějších rozměrů. Jetta je dlouhá 4,56 m (+ 18,2 cm), široká 1,76 m (+ 2,5 cm) a vysoká 1,46 m (+ 1,5 cm). O zřetelných 6,5 cm se prodloužil také rozvor, a to až na 2,58 m.
Větší vnější rozměry přinesly prostornější interiér. Efektivně využitelná délka prostoru pro nohy na zadních sedadlech se zvětšila o celých 5 cm a prostor pro hlavy se zvětšil o 2,4 cm. Tradičně silnou stránkou vozů Volkswagen Jetta byl velký zavazadlový prostor a nastupující model svými 527 litry (+ 72 l oproti modelu Bora) vysoce překračuje běžné hodnoty své třídy.
Pro novou Jettu je připraveno celkem sedm motorů - čtyři zážehové a tři moderní turbodiesely. Výkonová škála těchto agregátů sahá od 75 kW/102 k až po 147 kW/200 k. Kromě základního motoru, kterým je zážehová šestnáctistovka 1.6/75 kW jsou všechny ostatní agregáty vybaveny systémem přímého vstřikování paliva (benzinu nebo nafty) do válců. Zákazníci tedy budou moci volit přímovstřikové zážehové agregáty 1.6 FSI/85 kW (115 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k) a 2.0 Turbo FSI/147 kW (200 k) nebo vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Posledně jmenovaný turbodiesel o výkonu 125 kW/170 k bude na trh uveden o něco později.
Motory TDI a Turbo FSI budou moci být na přání kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestistupňová automatická převodovka se bude na přání dodávat také do modelů poháněných zážehovými motory o výkonu 75 kW a 110 kW/150 k.
Nový Volkswagen Jetta vyniká skvělým poměrem cena/užitná hodnota. Do standardní výbavy patří mj. poloautomatická klimatizace Climatic, šest airbagů, aktivní opěrky hlav u předních sedadel, elektromechanický posilovač řízení, elektrické ovládání oken, dálkově ovládané centrální zamykání nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka.
Nový Volkswagen Jetta se vyrábí v mexickém závodu Volkswagen ve městě Puebla. Na český trh bude uveden ve 2. polovině tohoto roku.
Import Volkswagen Group
AC&C Public Relations
www.volkswagen.cz
|