www.car.cz
 

Ecce Homo ovládl Vilariňo
     11.6.2005 01:32 - tisková zpráva


Víkend se ve Šternberku nesl v duchu oslav stých narozenin závodní trati Ecce Homo a nutno podotknout, že šlo o oslavu důstojnou. Více než sto třicet jezdců absolvovalo dvě tréninkové a dvě závodní jízdy na 7800 metrů dlouhém kopci, kterému se po většinu víkendu vyhýbal déšť a pětadvacet tisíc diváků vytvořilo fantastickou atmosféru. Jako největší favorit nastupoval do závodu pětadvacetiletý Španěl Ander Vilariňo, který se svou formulí Nippon láme jeden traťový rekord za druhým. Ecce Homo pro něj znamenalo zvláštní výzvu, protože právě zde se jeho otec čtyřikrát radoval z absolutního prvenství a mezi lidmi je stále velmi oblíbený. „Jsem v šoku, co pro zdejší lidi znamená můj otec. Je to opravdu krásné a mrzí mě, že nakonec nemohl přijet. Myslím, že by se asi neubránil slzám,“ řekl po skončení tréninku Vilariňo. Španěl nezůstal nic dlužný své pověsti a od samého začátku porážel všechny soupeře rozdílem třídy. Během víkendu dvakrát pokořil absolutní traťový rekord na jednu jízdu z roku 2000 a jeho konečná hodnota 2:53,96 znamená zlepšení o neuvěřitelné 4 vteřiny. Ovšem sám Vilariňo nepovažuje tento čas za nepřekonatelný: „Závod byl opravdu perfektní, všechno sem mi tu moc líbilo a příští roku určitě přijedu znova. A zrychlím o další dvě vteřiny, vím, kde mám rezervy.“ Jen pro zajímavost, čas nového rekordu je o deset vteřin lepší než ten, který stačil v loňském roce Szászovi na vítězství. Ale letos zrychlil také László Szász, jenže ani jednou neprolomil hranici tří minut a druhou příčku lze při účasti Vilariňa považovat za obrovský úspěch. Na třetí pozici v absolutním pořadí skončil s další třílitrovou formulí jedoucí Jaroslav Krajči, vítěz evropského poháru FIA formulových vozů pro rok 2004. Jenže silné monoposty formule 3000 a Nippon nespadají do mistrovství Evropy, kam budou zařazeny až od roku 2006. O tyto důležité body soupeří v kategorii sportovních prototypů až speciály skupiny CN. V trénincích nenápadný Ital Simone Faggioli s vozem Osella PA21S nedal v závodních jízdách soupeřům šanci a na Ecce Homo si jen pojistil průběžnou první příčku v evropském šampionátu. Hned za Faggiolim dojel úřadující mistr Evropy Giulio Regosa, který tímto výkonem odsunul z průběžné bronzové příčky Otakara Krámského i Fausta Bormoliniho. Krámskému totiž ve Šternberku vůbec nedařilo a po problémech v prvním tréninku, kdy mu ulétla zadní kapotáž vozu nakonec obsadil až čtvrté místo. Smůlu měl i Bormolini, kterého vyřadily divoké hodiny a tudíž si nepřipsal ani jeden bod. Mezi uzavřenými vozy prožil návrat na Ecce Homo po pěti letech Herbert Stolz, držitel nejrychlejšího času cestovního vozu ve Šternberku. Ani letos se k jeho krásnému Porsche 935 DP II nikdo ze soupeřů nepřiblížil na méně než pět vteřin v jedné jízdě a spolu s novým rekordem uzavřeného vozu si připsal první místo před Davidem Komárkem na Mitsubishi. Poměrně dost změn zaznamenalo mistrovství Evropy v kategorii I, protože vedoucí muž seriálu Petr Vojáček chyboval a po kontaktu se svodidly se musel spokojit až s pátým místem ve skupině SP, kterou poprvé v kariéře vyhrál jeho syn Lukáš. Do čela šampionátu tak poskočil Jaromír Malý ze skupiny A. Kromě současných vozů na Ecce Homo bojovali také historici o body do mistrovství Evropy a nejlepší z nich byl Petr Vondrák na spideru MTX 2-01 BMW. Jeho výsledný čas by i v konkurenci moderních strojů stačil na velmi pěknou dvacátou pozici absolutního pořadí, což naznačuje, že i speciály dřívějšího data výroby mohou znamenat zajímavé zpestření pro diváky.


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose