Tankový prapor po offroaďácku 11.6.2005 01:40 - tisková zpráva
První červnový víkend se na bývalém podbořanském tankáči konal čtvrtý závod seriálu MČR Off Road Trial 2005 . Pro offroaďáky známém území se sešlo 29 posádek. Soutěžní sekce byly klasické – v sobotu 5 trialů, RZ, v neděli 4 trialy RZ.
Stavitelé tratí se po většinou „suchých“ závodištích tentokrát vrhli s tyčkama do kaluží , bažin a zatopených kolejí. Prostě bláto všude a pro všechny. Ušetřeny nebyly ani leštěnky, které si svůj původní vzhled připomínaly pouze přečtením kategorie v Jízdním výkazu. V malých leštěnkách si smůlu hned v sobotu ráno vybrali „aviatici“ – Mikrocar HK, kteří ve 2 trialu po projetí první branky hodili bůček, střechou narazili do protější hrany a pořádně si pomuchlali Avii A11 Trend. Po vysazení dveří, zamáčknutí boulí na autě i na čele, uložení vypadlého čelního skla do depa v závodě statečně a velmi úspěšně pokračovali. Asi tím, že měli odstrojené auto, jeli jak draci, žádné dlouhé kochání v kalužích. Nejtěžší z klasických trialů č.4, který se jel „osmičkou“ skrz hlubokou kolej plnou bahna projeli aviatici za 49 trestných, což bylo absolutně nejlépe ze všech leštěnek. Slovenským Jánošíkům se „osmička“ zadařila iba za 126 tr.b. Ostatní se v bahnité jámě trápili, razantními pokusy o výjezd lámali tyčky, jak párátka. Většinu aut tahal ze sekce traktor. Beďar s Prcanem tam sundali ze své Toyoty LC 70 podhuštěnou gumu na předním kole, takže za traktorem z bahna ven .
Hlavolamem byl pro leštěnkáře opět Bobanův trial s volným pořadím branek, který byl i tentokrát řádně vypečený . Tři tankové okopy dobře známé z filmu Tankový prapor, z toho dva s bahnem, osm branek s volitelnou možností strany průjezdu. Hopíci za pomoci navijáku jako první pokořili nejtěžší – 300 bodovou branku. Nejlepší výsledek na volném trialu zajeli „očesaní aviatici“: 638 plusových bodů. Naopak posádce velkých leštěnek Dobiáš/Kučírek s Mitsubishi Pajerem se taktika nezdařila – výsledek mínus 1459 bodů. Krnovská posádka Stanovský/Trumpeš – Suzuki Samurai za překročení časového limitu vyfásla „déčko“ a tím ztratila šanci obhájit prvenství z minulých závodů. Sage team / Suzuki Samurai vjel do trialu s načatou spojkou, která se těsně před cílem „dodělala“ a Suzuka ze sekce vyjela na laně za traktorem.
Po prvním dnu v malých leštěnkách vedla posádka Mikrocar HK – Vondrák/Holubář s 84 body, ve velkých leštěnkách Jánošíci-braťja Martiniaci SK s počtom 76 bodou.
Bahnění si dostatečně užily i speciály – na pevné, suché zemi měly jen jeden z pěti trialů. Team KLEMO připomínal v kalužích spíš čmoudící, potápějící se parník, než offroada. V posledním trialu jim upadla levá strana přední nápravy, oprava zajistila klemákům podvečerní program. Smůlu měla posádka Auto Košnar. Za bůček ve 4 trialu dostaly jen trestnáky za nedojeté branky, ale rozlousknutá hlavní hnací hřídel na RZ pro ně znamenala ukončení závodů.
V malých speciálech po sobotě absolutně vedla posádka subíků, ve velkých těsně – o jeden bod vedla posádka Jirků Klasny a Provazníka .
Trialy na nědělní ježdění byly sice všechny přestavěny, ale branky opět směřovaly do bahna. Na speciálové devítce zůstala všechna auta zapíchnuta „ čumákem“ v bahnité koleji. Ven se sám nedostal nikdo. Nevydržel ani vyprošťovací traktor, kterému se při vytahování Máry ulomilo zadní kolo. A tak slavné velké specoše vysvobozovala z bahna navijákem leštěnka Tomáše Rožánka / Pípa team. Malé specoše raději kritickou branku vynechaly, krom Míly Hamsy. Ten se statečně pokusil o projetí, ale dopadl jako velké speciály - zapíchnutý v bahně. Při snahách o výjezd oddělal motor, takže stejně skončil na laně leštěnkového navijáku. Veselo bylo na RZ. Stihláci s opraveným benzínovým filtrem jeli vzorově, rychle až do posledního kola a poslední louže, kde hodili bůček. Suzuku ale bleskově vrátili na všechna čtyři kola a RZ dojeli. Jánošíci bojující o první místo jeli jak o život, problém měli „jen“ v cíli kde jim jejich Jeep s prasklou brzdovou hadičkou odmítl zastavit. Přetrhli cílovou pásku, za což jim bylo přičteno 60 trestných vteřin, ale ještě málem přejeli našeho dvorního kameramana Olduvíííídejoo.
Výsledky ve velkých leštěnkách byly opravdu těsné. Na prvních třech místech byly posádky se stejným počtem bodů. Rozhodovaly součty bodů z trialů. Nejlepší součet vyšel Jánošíkům, druzí byli Beďar s Prcanem a třetí Odvárka/Kačani. V malých leštěnkách si první místo vybojovala posádka Mikrocar HK. Ve velkých speciálech se těsné jednobodové rozdíly udržely, ale pořadí posádek se vyměnilo. Vítězem se stala posádka Sedláček/Grygarčík – Midisema 2. V malých speciálech si další prvenství do své sbírky odvezli subíci.
Zbývá ještě pochválit opět dokonalé občerstvení Míly Zábranského, který nás dobrým jídlem rozmazluje čím dál tím víc. Hasiči s cisternou tentokrát nehasili požáry, ale vysvobozovali auta z bahnitých krunýřů. Dík patří všem pořadatelům, posádkám i divákům, které neodradily vrtochy počasí / teplo střídaly dešťové přeháňky a studený vítr /. Příští závody se jedou 2.-3.7. v Bělé pod Bezdězem. Speciály čeká premiéra volného trialu. Pro posádky, které se přihlásily na červencový Eurotrial do Maďarska to budou poslední závody na kterých otestují sebe i své off mazliky.
|