www.car.cz
 

Český Krumlov : Tlusťákův životní výsledek a výkon
     14.6.2005 23:30 - tisková zpráva


Sedmé místo absolutně, druhé ve skupině A a druhé mezi juniory, to vše po jízdě bez krizových momentů a defektů, které byly doslova prokletím letošní Seat rallye. To je doposud nejlepší výsledek Antonína Tlusťáka a Vlastimila Dědice. Eva Vykydalová s Ivonou Vyštejnovou zvítězily mezi dámskými posádkami, kde si na úspěch dělala naděje i Katka Trojanová. Defekt a následně poloosa její snahu zmařily. Obětí defektů se stal i Josef Koukola. Ten vzdal pro velkou časovou ztrátu již po třetí rychlostní zkoušce.

 

Nejen s výsledkem, ale hlavně se způsobem, jakým se k němu dopracovala, může být spokojena posádka Motocar Sport Zádveřice Tlusťák-Dědic. Dvanáctý čas absolutně a druhý mezi áčky na úvodní Tisovce naznačil skvělý výsledek, ale také přivodil obavy v týmovém zázemí, jestli takové tempo posádka udrží po celou soutěž. Tyto smíšené pocity zesílily po Soběnově, zvláště když stříbrný šíp poskočil na desátou příčku celkového pořadí. O tom však posádka neměla tušení a jela si své tempo, bez krizových momentů a přesto rychle, takže již první den mnoho diváků tipovalo Tondu s Vlastikem na titul překvapení soutěže. Když na druhé Tisovce ztratil více než minutu Martin Prokop, šli dokonce do vedení skupiny A, kde i přes problémy s převodovkou na poslední páteční vložce vydrželi až do konce první etapy. „Vlastik před startem řekl, že pokud se nám povede Tisovka, tak to dá dobrý základ do soutěže. Tak jsme to zkusili a povedlo se to. Na poslední vložce jsme ztratili deset patnáct vteřin, protože to přestalo řadit a Pepík Peták se k nám přiblížil. O první desítku nám ani tak moc nejde, sledujeme hlavně áčka a třídu. Zatím vedeme, ale myslím, že na prvních Malontech půjde Martin před nás. Ostatní chceme udržet za sebou, nebo s nimi závodit,“ říkal Toník před startem do druhé etapy. Měl dobrý odhad. Po prodloužené Zátoni již měl Prokopa doslova na kufru a vedení si držel o jedinou desetinku. Na Malontech již šel účastník JWRC do čela. Stříbrné saxo si však upevnilo druhou příčku před Petákem, jehož útok přišel ve druhých průjezdech a opět se dostal na dostřel s odstupem čtyř vteřin.

 

Vzájemný souboj dovedl Tondu až ke čtvrtému nejrychlejšímu času v absolutním pořadí na Římově, ale Petákovi ujel jen o půl vteřiny. Kohout dopadl lépe, takže před posledními dvěma vložkami je dělilo opět deset vteřin. Na závěrečných průjezdech Římovem a Kohoutem se podařilo Petákovi opět něco stáhnout a oba dokonce porazili jinak suverénního Prokopa. Antonín Tlusťák s Vlastimilem Dědicem své fantastické druhé pořadí ve skupině A nakonec udrželi a celkově si připsali sedmé místo v absolutní klasifikaci. Oba dva výsledky jsou doposud nejlepším umístěním jakého tento jezdec ze Zádveřic dosáhl. „Vyšlo to, dojeli jsme a konečně jsme s autem jeli tak, jak se má jet. Pěkně se závodilo. Peták zlobil a tlačil se na nás. My jsme neudělali žádnou chybu, to se vyplatilo a nakonec je z toho druhé místo. Malonty a Kohout jsme jeli tak, abychom se vyhnuli defektu. Někde jsme i tři, čtyři vteřinky ztratili, když jsem se vyhýbal místům, kde hrozil defekt. Výsledek je skvělý, auto také a spolupráce s Vlastikem byla na jedničku. Náš zatím největší výsledek je i zásluhou celého týmu, mechaniků i rodičů a všem děkuju za to, jak dobrou práci v Krumlově a před ním odvedli,“ uzavřel v cíli Toník hodnocení svého životního výsledku. Definitivně se tak s Vlastikem pasovali do role jednoho z favoritů skupiny A na domácím sprintu v Kopné, kde odstartují jako leadeři skupiny A mezi sprintery.

 

Druhou posádkou Motocar Sport Zádveřice, která dokončila náročnou Seat Rallye tvořily Eva Vykydalová s Ivonou Vyštejnovou. Přestože nešlo o jejich první start ve velké soutěži, přistoupily k ní s obrovským a i od tratě viditelným respektem. Nakonec se jim to vyplatilo, protože nejen dokončily, ale ve třídě N1600 bodovaly čtvrtým místem a vyhrály soutěž dámských posádek. To byla největší odměna za dva tropické dny strávené v soutěžním autě na náročných tratích rychlostních zkoušek.

 

Méně štěstí měla Kateřina Trojanová. Spolu s Janou Pluhařovou se rozhodly vrátit se k rallye a po počátečním rozkoukávání začaly zajíždět časy kolem čtvrtého místa ve třídě. Mezi enky se držely v bodované desítce a jasně vedly dámský pohár. „S autem se učíme, protože Šumavu člověk odklouzal a je to zážitek. Ostatně Krumlovská soutěž je pro mě vůbec zážitek a srdeční záležitost. Vedro je strašné a zítra bude hůř. Moc se těším na Malonty. Mrzí mě ale změny na této vložce. Ani tak nevadí, že se jede obráceně, ale nelíbí se nebezpečné horizonty na konci,“ říkala Katka v nočním servisu po první etapě. To ještě netušila, že hned na Zátoni dostane defekt a vzpříčený zničený disk bude z auta sundávat dlouhé minuty. Do cíle vložky dojela červená honda se ztrátou sedmnácti minut. Přesto po přejezdu do Malont  stihla Kačka časovou kontrolu včas, takže se vyhnula penalizaci. S poškozeným zavěšením a samozřejmě i geometrií, vyrazila na trať královské zkoušky. Zvládla jí na jedničku a v servisu, kde se opravovaly škody odhadovala své další šance: „V cestě byl obrovský kámen, už jsem se mu nestihla vyhnout a trefila jsem ho na svojí stranu. Výsledek ve třídě je pryč, ale Evu Vykydalovou bychom dohnat mohly, takže se pokusíme vyhrát dámský pohár.“ Zpoždění čtyř minut na výjezdu ze servisu nakonec nehrálo roli, protože hned po výjezdu praskla poloosa a bylo po závodech. Kateřina s Janou se tedy po pár minutách smutně vrátily do servisu a soutěž pro ně skončila.

 

Cíl neviděl ani Josef Koukola. První defekt dostal hned na Tisovce a výměnou ztratili osm minut. Druhý čas v enkách na Přídolí byl povzbudivý, ale také labutí písní, protože druhý defekt na Soběnově znamenal definitivní stop. Výměna sice zvládli Pepa s Mílou Talaváňou rychleji, ale celková ztráta byla i tak dost vysoká a posádka se rozhodla nepokračovat a odevzdala jízdní výkaz. Toto rozhodnutí bylo možná trochu unáhlené, protože průběh soutěže ukázal, že pokud by pokračovali do cíle, skončili by ve třídě nejhůře pátí a to by je mohlo udržet na špici třídy v tabulce MMČR. Body by se našly snad i ve skupině N. Takhle již mají vyčerpány dva výsledky, které se na konci sezony mohou škrtat, takže si již nemohou dovolit další výpadek.

 

Milan Hauer

www.motorsport-review.cz

 

 

Tisková informace MOTOCARSPORT Zádveřice
http://www.motocarsport.com


 
 
Fotogalerie:   Seat Rallye 2005 Radek Rochelt

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose