„Mým cílem byl cíl“, žertuje Karel a rozdává úsměvy na všechny strany, ale v hodnocení pokračuje: „Letošní ročník se mi velice líbil, už jen proto, že jsme v cíli celí nejen my, nýbrž i Lancer. Ale v pátek nám nebylo příliš do smíchu, když nám „odešlo“ turbo. V těchto rychlostních zkouškách nám největší soupeři výrazně odskočili a taková ztráta se pak špatně dohání.“
Na poslední květnový víkend na jih Čech zavítalo léto a to doslova. Rtuť v teploměrech se vyšplhala přes 30°C a nejeden divák připomínal červeného panáčka, které vídáme na světelných křižovatkách. Jenže v cokpitu vozu bychom naměřili teplotu mnohonásobně větší.
„V takové výhni se špatně řídí. Člověk ještě není plně aklimatizovaný na takové horko a to nemluvím o tom, když vám steče do oka kapka potu právě ve chvíli, když se řítíte na vytočenou pětku do zatáčky.“
Karel s Petrem po páteční etapě figurovali na 4. místě ve skupině produkčních vozů se ztrátou 55,8 vteřiny na průběžně vedoucího Václava Arazima a na 7. místě absolutně.
„Nebýt problému s turbem, věřím tomu, že bychom byli ve výsledkové listině výš. Museli jsme se s tím však smířit a zapomenout. Další den nás čekalo ještě 8 RZ a tak se s tou ztrátou ještě dalo něco udělat. Věřil jsem si na Tisovku, kde jsou sjezdy „na srdce“ a výkon motoru nehraje až takovou roli.“
Karel tedy nastupoval do sobotní etapy s jasným cílem - zaútočit na Achima Mörtla a Vojtěcha Štajfa. Poslední jmenovaný však na 8 RZ odstoupil kvůli požáru motoru, ale náskok rakouského jezdce pomalu narůstal. V cíli se tak Karel s Petrem mohli těšit „pouze“ z poháru za 3. místo ve skupině produkčních vozů a z pátého místa absolutně. Na Achima Mörtla ztratili 16.3 vteřiny a na vítězného Václava Arazima 1,36.1 minuty.
„Do sobotní etapy jsem opravdu nastupoval s odhodláním zaútočit na soupeře přede mnou, ale v jedné s rychlostních zkoušek jsem přejel retardér a musel jsme couvat. Od té chvíle jsem štěstí raději nepokoušel.
Nevím, zda bych na Vaška tentokrát měl, ale jsem si jistý, že nebýt té ztráty z prvního dne, byl by Achim za námi.“
Jak všichni známe Karla Trojana, určitě se na dalším podniku MMČR od něj dočkáme dalšího souboje o příčky nejvyšší, i když to opět bude velice náročné. Jedná se totiž o Rally Bohemia, která se jede první víkend v červenci a tak je na čase, aby si každý fanoušek zařídil na tyto dny volno.
„Opravdu nevím, zda právě na Bohemce vrátím Vaškovi porážku z Krumlova. Bude to nesmírně náročné a adeptů na vítězství bude také vće než dost. Jediné, co v tuto chvíli mohu slíbit, je že se budu snažit uspět v boji o prvenství v naší skupině.“
A jak se Karlovi líbil nový šotolinový úsek, zakomponovaný do rychlostní zkoušky - Soběnov ?
„Mně takový šotolinový úsek nevadí. Vůz sice trpí, ale pokud ten šotolinový úsek nebude extrémně rozbitý, jsem pro to, aby se takovéto úseky objevovaly častěji.“
Děkuji Karlovi za krátké zhodnocení vystoupení posádky i teamu na letošní Seat Rally Český Krumlov a nezbývá mi, než se s oběma aktéry rozloučit a popřát hodně štěstí a ty nejlepší časy na příštím podniku, kterým bude již zmíněná červencová „Bohemka“.
Daddy & Karel Trojan communication