Nešpor chce konečně jezdit, už ne pouze startovat 15.6.2005 00:37 - tisková zpráva
Krásný červený escort Radka Nešpora je už pár let ozdobou každičké soutěže, kam jen přijede. Hořovický jezdec je znám svým atraktivním stylem a u diváků proto oblíben, bohužel citlivá a drahá technika v poslední době často stávkovala.
V minulé sezóně problémy s technikou vyvrcholily a Nešpor ani jedinkrát neuviděl cíl. To byla ona poslední kapka v číši trpělivosti středočeského jezdce, letos by už mělo být všechno trochu jinak. „Po zralé úvaze jsme se rozhodli, že opravdu dobře připravíme auto a pojedeme Českomoravský Pohár Rallye,“ osvětluje plány na rok 2005 závodník a šéf týmu v jedné osobě a pokračuje: „Chceme poznat nové tratě a zároveň závodit v jediném domácím seriálu, kde náš vůz není omezen nesmyslnými restrikcemi.“
Nerozumíte této větě? Připomeňme, že k vozům jako je Ford Escort Kit car se letos Federace automobilového sportu AČR zachovala macešsky a vyřadila je z hodnocení jednotlivých tříd i skupin. Na soutěžích zařazených do Evropského poháru dokonce musí „kity“ společně s A-osmičkami jezdit úplně vyděleny z hlavního startovního pole.
Jednou z mála možností opravdového závodění tak pro „velké kity“ (které před pár lety i vyhrávaly soutěže mistrovství světa) u nás zůstává právě seriál ČMPR, právě tady by se tyto atraktivní vozy mohly průběžně objevovat. Radek Nešpor se svou spolujezdkyni Markétou Pozdníčkovou na úvodním podniku seriálu bohužel chyběli, když ve snaze zajistit spolehlivost vozu jejich tým dokončoval repasi servořízení fordu.
Na startu Rally Lužické hory se ale už na červeném escortu lesklo startovní číslo 16. „Od začátku bylo velmi znát, že jsem v poslední době skoro nezávodil,“ rozebírá svůj výkon v první polovině rally dvaačtyřicetiletý jezdec. Spokojený se sebou rozhodně nebyl: “Byl jsem velmi nejistý, nesprávně se trefoval do brzd, což muselo být na výsledných časech nutně znát.“
Postupně se ale Nešporovy časy zlepšovaly, v konečném pořadí nakonec obsadil výtečnou pátou příčku a byl tak v cíli nejlepším vozem s jednou poháněnou nápravou. „Naše kitové auto má sice nejraději suchý asfalt, ale i tady se mi opravdu líbilo,“ liboval si Středočech v cíli. Spokojen byl nakonec s tratí i s výsledkem: „Bylo znát, že rychlostní zkoušky stavěl profesionál, my se navíc radujeme z toho, že nám technika fungovala tak, jak měla. Ani páté místo není špatné. Jeli jsme totiž tentokrát jak se říká ´na hyenu´, protože jsme hrozně dlouho předtím neviděli cíl. Už na příští soutěži bychom chtěli soupeře o něco víc potrápit.“
Zmíněným příštím startem Radka Nešpora by měla být červencová Rallye Prachatice. Pokud to tomuto autodopravci čas dovolí, rád by absolvoval všechny zbylé podniky ČMPR i svou domácí Rally Příbram. Rally Lužické hory naznačila, že by červený kitový escort připravený ve spolupráci týmů NERA Hořovice a Ford Charouz mohl být nejen spolehlivý, ale také velmi rychlý.
Rally team NERA Hořovice
Tisková zpráva týmu NERA Hořovice
|