Landa i Matějovský pokořili drsné Lužické hory. 15.6.2005 22:51 - tisková zpráva
Po dlouhé řádce let tento víkend opět burácely motory soutěžních speciálů pod Lužickými horami v Hrádku nad Nisou. Konala se zde VIII. Rallye Lužické hory. Změřit své síly na nesmírně náročných rychlostních zkouškách druhého letošního závodu v rámci Sheron ČMPR přijelo přes padesát posádek.
I přes to , že RSP připravovalo pro tento podnik start všech sedmi posádek, do sobotních RZ vyjely pouze čtyři vozy. Jirkovo Subaru závodilo na Slovensku, Laďova Felicie má problémy s brzdami a Kájova Ibiza je bez převodovky.
Do sobotních nezvykle rozbitých RZ, ve kterých si všechny posádky hojně užili i častých šotolinových úseků, tak v zelenočervených barvách vyjely Dan Landa s Lancerem Evo VII, Ludvík Otto se svojí Celicou a samozřejmě junioři Lukáš Veselý s Honzou Bartlem ve Fábii 1,4 a Petr Matějovský s Pavlem Dreslerem v Hondě Civic 1,6.
Od první RZ předváděl nedostižný Ludvík všem divákům u tratí, kterých bohužel nebylo mnoho, že krásná Celica se v jeho rukou dokáže vypořádat s jakoukoliv tratí. O to větší bylo zklamání, když po poruše motoru, kdy došlo i na hašení přímo na RZ, musel Ludvík s Renátou ze závodu odstoupit ze suverénního prvního místa. “Trať byla samozřejmě náročná, ale taková je rallye. Závod skončil, když se nám ojnice naší Toyoty rozhodla, že se podívá ven, udělala díru do bloku motoru a unikající olej způsobil požár motoru.“
Smůla pronásledovala i juniory – Lukáš s Honzou odstoupily po 300 metrech první RZ pro poruchu diferenciálu na jejich Fabii,“ je to hrozná škoda..! Moc jsme se těšili, byli jsme zvědaví, jak se s touto náročnou soutěží dokážeme v našich závodnických začátcích vypořádat. Jsme smutní, ale i to je rallye“ řekla jedním hlasem smutná posádka.
Svému přídělu smůly se nevyhnul ani Dan Landa, když se svým Mitshubishi skončil již v první RZ mimo trať a návrat zpět do závodu trval snad více než tři minuty. Odvážná stíhací jízda, ve které Dan nechtěl svým soupeřům darovat ani metr tratě, tak v konečném účtování nestačila v tak krátkém závodě na víc než na bronz. Přesto dával Dan svými rychlými průjezdy tušit, že v příštích závodech to jeho soupeři nebudou mít rozhodně snadné.
„Problém byl v tom, že jsme nezvolili vhodné gumy, těžko se mi zahřívaly a po jednom z mnoha šotolinových úsecích, kde mi gumy opět vychladly jsem měl problém hned v první asfaltové zatáčce, gumy mě prostě nepodržely a šly jsme ven. Super, že jsme mohli pokračovat v závodě, i když nás tenhle výlet stál drahé minuty.“
Radost teamu z výkonu Dana pak ještě korunovalo krásné stříbro, které vybojovala druhá juniorská posádka – Petr, Pavel a jejich Civic. Sympatickou jízdou si kluci kontrolovali od začátku závodu druhé místo a poctivě sbírali nové informace a zkušenosti ve svém druhém závodě v životě, který svým náročným charakterem dlouho nenalezne překonání.“ I přes to, že RZ byly těžké, myslíme si, že rozpis jsme měli správně napsaný, jelo se nám dobře. Auto fungovalo bez problémů, snad až na vytečený tlumič, ale ten se vyřešil v servisu a auto bylo opět v pohodě. Komplikací bylo samozřejmě počasí, jako na Střele, ale myslím, že jsme se s tím vypořádali. Větší problém byl snad jen v poslední RZ, když se nám v silném dešti zamlžilo úplně čelní sklo a z auta nebylo vůbec vidět. Z druhého místa máme strašnou radost, ale i zkušenosti jsou pro nás velmi cenné.“
Kluci i Dan mi udělali velkou radost. Strašná škoda technických problémů Ludvíka a Lukáše. Jsem rád, že jsou všechny posádky i přes technické problémy v pořádku. Měl jsem po prohlídce RZ tohoto závodu starost o posádky i o jejich techniku. Trať byla opravdu náročná, o to větší je úspěch obou posádek. Ještě jednou jim tímto děkuji a gratuluji!“ zhodnotil závod Jirka Rozsypal.
Rallye Sport Promotion
ROSSI
|