Citroën na Rallye Turecko: Vítězný návrat „Týmu snů“ 17.6.2005 13:38 - tisková zpráva
Paříž, 6.6.2005 - Sébastien Loeb s Danielem Elenou zvítězili v Kemeru už před rokem. O uplynulém víkendu si triumf v Turecké rallye zopakovali. Připsali si tak čtvrté vítězství v řadě za sebou, což se v historii světového šampionátu podařilo jen dalším třem posádkám. Francouzsko-monacké duo už zaznamenalo patnácté vítězství v podniku mistrovství světa (WRC), a to při celkovém počtu 47 startů s vozem Citroën Xsara WRC.
Další vítězství přineslo pro Citroën i udržení neporazitelnosti v Turecku. Druhá tovární posádka Citroënu, Carlos Sainz - Marc Marti, která vyhrála Tureckou rallye při její premiéře v rámci světového šampionátu v roce 2
003, dojela letos čtvrtá a zopakovala si tak do puntíku loňské umístění.
Pátek: Raketový start Loeba
Také na turecké šotolině pokračovali Loeb s Elenou v tradici předchozích startů – rychlý úvod. Byli nejrychlejší v sedmi z osmi pátečních rychlostních zkoušek. Po sedmiměsíční pauze za volantem vozu WRC jel skvěle také Carlos Sainz.
Sébastien Loeb se v cíli úvodní etapy zmiňoval především o čtvrté rychlostní zkoušce: „Povrch připomínal jíl, takže z pneumatik byly vlastně slicky. Bylo to jako při akvaplaningu, nebo jako kdybyste se pokoušeli brzdit na tobogánu. Pátek nemohl skončit lépe. Auto bylo perfektní, mohl jsem jet přesně tak, jak jsem chtěl. Nejobtížnější věc? Volba pneumatik. Tady se projevila vynikající týmová práce.“
Carlos Sainz: „Nebylo to pro mě jednoduché. Musel jsem překonávat mnoho velkých kamenů ležících na trati. Rychlost se mi vracela postupně, musel jsem si zvykat na pneumatiky Michelin, které jsou letos nové. Jejich přilnavost je však skvělá.“
Guy Fréquelin, stájový šéf: „Obě posádky odvedly skvělou práci. Séb jel ve své obvyklé útočné formě a stejně inteligentně jako obvykle si poradil i s obtížnými situacemi. Carlos? Jen slova obdivu. Trvalo mu jedinou rychlostní zkoušku a už byl zase ve formě. Ale to nepřekvapuje. Víme, že je opravdovým závodníkem. Těší mě, když ho vidím tak šťastného.“
Sobota: Sainz se bavil
Obě posádky týmu Citroën měly během druhé etapy Turecké rallye bezproblémový den. Loeb s Elenou vévodili startovnímu poli, Sainz s Martim se posunuli o jednu příčku na čtvrtou pozici.
Carlos Sainz: „Měli jsme na paměti, že náš cíl je soutěž dokončit a získat body do Poháru konstruktérů. Přestože podmínky nebyly jednoduché, prožil jsem hodně zábavy, kterou mi závodění stále přináší.“
Sébastien Loeb: „Ranní zkoušky byly kluzké. Jel jsem dost defenzivně, což mi nevyhovuje. Mívám pak tendenci dělat chyby. Hlavní úkol dne zněl - kontrolovat vedení, což je za proměnlivého počasí vždy nevyzpytatelné. Nemyslím si však, že bychom to nezvládli.“
Neděle: Na vítězné vlně
Sébastien Loeb: „V této chvíli se vezu na vítězné vlně, ale chtěl bych připomenout, že na mé sérii vítězství má velkou zásluhu celý tým. Všichni máme motivaci jako nikdy. Velkým potěšením bylo opětovné spojení našeho úsilí s Carlosem. Spolupráci jsme obnovili tak, jako bychom se rozešli teprve včera. Stříbrné kapradí, které mi dali domorodci na Novém Zélandu jako suvenýr, mám stále ve voze. Sice je poněkud zvadlé, ale stále je tam. A zůstane ve Xsaře i pro další podniky.“
Carlos Sainz: „Samozřejmě jsem rád, že jsme dojeli do cíle. Nebylo to ale vůbec jednoduché. Abych se dokázal umístit tak vysoko, musel jsem najít správné tempo. Současně jsem však nesměl udělat žádnou chybu, i když podmínky byly zlé. Ale podařilo se. Jsem šťastný i za Séba. Jeho vítězství bylo obdivuhodné. Pro celý tým to byl nádherný víkend. I proto, že jsem zase jednou mohl se všemi spolupracovat.“
Guy Fréquelin, sportovní ředitel: „Co víc bych si mohl přát? Udělali jsme přesně ten výsledek, který jsme chtěli. Séb, Carlos, Daniel a Marc, ti všichni využili kvalit našeho vozu, který se ukázal být naprosto spolehlivý. Na tom má zásluhu vynikající práce našeho týmu. Carlosův návrat komplikovaly podmínky a počasí, ale přesto neudělal žádnou chybu. Úžasné, hodné skutečného šampiona. A tím on vskutku je.“
Rallye v kostce
Nejlepší časy: 1. etapa – RZ 1: anulována – RZ 2 a 3: Sébastien Loeb (Citroën Xsara) – RZ 4: Gianluigi Galli (Mitsubishi Lancer) – RZ 5, 6, 7, 8 a 9: S. Loeb. 2. etapa – RZ 10: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 11: S. Loeb – RZ 12 a 13: P. Solberg – RZ 14: G. Galli – RZ 15 a 16: S. Loeb. 3. etapa – RZ 17: P. Solberg – RZ 18: Marcus Grönholm (Peugeot 307).
Nejlepší časy celkem: S. Loeb, 10 – P. Solberg, 4 - G. Galli, 2 – M. Grönholm, 1.
Vedení v soutěži: RZ 2 a 3: S. Loeb – RZ 4: G. Galli – RZ 5 až 18: S. Loeb.
Celkové pořadí Rallye Turecko:
S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4:21:48 hod. 2. P. Solberg/Ph.Mills (Subaru Impreza) + 59,6 s 3. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 1:15,3 4. C. Sainz/Marc Marti (Citroën Xsara) + 4:17,9 5. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 5:57,2 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 8:07,3 7. R. Kresta/J. Možný (Ford Focus) + 8:48,3 8. G. Galli/G. D’Amore (Mitsubishi Lancer) + 9:38,9 9. A. Warmbold/M. Orr (Ford Focus) + 11:26,7 10. H. Rovanperä/R. Pietiläinen (Peugeot 307) + 13:51,4
Mistrovství světa značek – Pohár konstruktérů:
1. Peugeot 72 bodů – 2. Citroën 68 - 3. Ford 49 – 4. Subaru 46 – 5. Mitsubishi 30 - 6. Škoda 8 bodů.
Mistrovství světa celkově:
1. S. Loeb 55 bodů – 2. P. Solberg 42 - 3. M. Märtin 38 – 4. M. Grönholm 32 – 5. T. Gardemeister 31 – 6. H. Rovanperä 13 - 7. M. Stohl 11 - 8. R. Kresta 10 – 9. H. Solberg 9 – 10. G. Panizzi 7 – 11. F. Duval 5 – 12. C. Sainz 5 - 13. D. Carlsson 4 - 14. A. Warmbold 4 - 15. G. Galli 4 - 16. Ch. Atkinson 2 – 17. J. Pykälistö 1.
|