www.car.cz
 

Ani na suchu nebyla v OCupu v Brně nouze o karamboly
     18.6.2005 18:07 - tisková zpráva


 

Janák pokračoval ve vítězné sérii

 

 

Dopolední start brněnského druhého závodu, při němž se pohár octavií představil početnému  publiku při víkendu DTM, se odehrál už na suché trati. Po startu ze šestého místa se do čela nakonec propracoval opět Jiří Janák a letos už počtvrté zvítězil. Za sebou nechal svého týmového kolegu Štefana Rosinu a mosteckého Jana Bohuslava.

Hned v po startu se do čela dostal ambiciózní Vaníček, který po včerejším slušném umístění na páté pozici startoval z druhého místa na roštu. Hned v první zatáčce ale bohužel chyboval skončil mimo trať. Ještě v prvním kole se tak do čela dostal Štefan Rosina. Bohatě zaplněné tribuny pak sledovaly souboj Jana Dostála a Michala Matějovského, po kterém oba jezdci skončili mimo trať. Dostál se snažil využít vnitřní stopy a šel později na brzdy, ale manévr mu nevyšel. Projel se záchytnou zónou a propadl se o několik pozic dozadu. Hůř skončil Matějovský, který měl poškozené zavěšení předního kola a navíc mu z něj postupně ucházel vzduch, takže  po několika okruzích musel skončit.

 

Ze startovního pole brzy zmizeli také Skula a Janouš. Vepředu mezitím bezpečně kontroloval situaci Rosina před Janákem, ale za nimi se odehrával boj na ostří nože mezi třetím Jupou a čtvrtým Brejlou, který startoval až ze šestnáctého místa, ale brzy se propracoval dopředu. Jupa urputně hájil pozici, volil defenzivní vnitřní stopu, ale Brejla na něj dorážel stále důrazněji. Po několika drobných kontaktech mu pak povolily nervy a došlo k poněkud silnějšímu nárazu.  Jupa se roztočil a zahrabal se do kačírku.

 

Brejla pokračoval dál, ale velice přísné ředitelství závodů jej potrestalo průjezdem boxy. Při něm nervózní jezdec přejel bílou čáru vymezující boxovou komunikaci a v závěrečném účtování dostal ještě dvacetisekundovou penalizaci k celkovému času. Velice pěkná podívaná byla ovšem i na další souboje, které mezi sebou sváděli například Došek a Gottwald. Mělnický profesor pak po několika kolech Gottwalda velice čistě předjel a byl to skutečně nádherný moment závodu.

 

Na čele si mezitím vyměnili pozice Rosina a Janák. Slovenský pilot si v jedné ze zatáček nedostatečně pohlídal vnitřní stopu, Janák toho okamžitě využil a dostal se opět do čela. „Tady se zase potvrdilo, že máme perfektně připravená auta. Nebývá, než znovu děkovat celému týmu a Pepovi Kopeckému za to, jak profesionálně všechno funguje,“ odmítal Janák chválu na svou adresu za čtvrtý triumf v řadě. „Je to pravda, Jirkovi to jelo skvěle, však má také víc natestováno. Proto jsem se nepouštěl do žádných soubojů, když mě předjel,“ potvrzoval Janákova slova mladý Rosina.

 

Snad nejvíc soubojů absolvoval během závodu mostecký Bohuslav. Startoval až z osmnácté pozice, ale přesto se dokázal probít až na konečnou bronzovou příčku. „Nemá cenu zapírat, že jsem šťastný. Pomohla mi spousta náhod, samozřejmě, ale auto fungovalo perfektně. Kluci z ACA Autocentrály odvedli skvělou práci. Štěstí taky bylo, že při včerejším karambolu s Vaškem Brejlou se nic zásadního nestalo, byla to jen ohnutá spojovačka a vyzutá přední pneumatika. Dokonce se ani nepoškodil ráfek.

 

Byli jsme pak s Vaškem na večeři a všechno jsme si normálně vyříkali,“ líčil Bohuslav. Čtvrtý dojel po startu z posledního místa Došek, který tak potvrdil, že je skutečným mistrem volantu a pomohl tak ACA Autocentále k dalším cenným bodům do hodnocení soutěžících. Na páté pozici skončil Jandík, který po úspěších v evropských rallye teprve nyní pořádně začal s okruhovým závoděním a  hned ukázal, že  i s ním bude nutné vážně počítat. Šestou a sedmou pozici si rozdělili Jiří Gottwald a Jani Paasonen, kteří jsou stájovými kolegy v Bohemia Racing Teamu. Až devátý dojel do cíle Dostál a desátý skončil Hájek.

 

V průběžném hodnocení jezdců pochopitelně vede Janák s rovnou stovkou bodů. Druhý je Dostál (64 b.), třetí Brejla (41 b.) a čtvrtý je Rosina se stejným počtem bodů, kterého ovšem stihl dosáhnout v jediném závodním víkendu. 39 bodů nasbíral pátý Gottwald a o šestou a sedmou pozici se s 37 body dělí soutěžáci Jandík a Paasonen.

 

Víkend DTM, při němž Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup důstojně reprezentoval domácí okruhové závodění, byl jednoznačným svátkem pro motoristické fanoušky. Za tři týdny se v Brně bude opakovat podobná situace. Pohár octavií se tu pojede jako součást  MATADOR Grand Tourismo Challenge, jehož nosným závodem je FIA GT Championship.

(5.6. 2005) 


 
 
Fotogalerie:   ME rallycross v Sosnové 2005 od J. Svobody

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose