Audi R8 se s Le Mans rozloučilo dalším vítězstvím před 230 tisíci diváků 20.6.2005 12:29 - tisková zpráva
Audi R8 se s Le Mans rozloučilo dalším vítězstvím
· 230 000 návštěvníků vidělo už páté vítězství vozu Audi R8
· Tom Kristensen se sedmým triumfem stal králem Le Mans
· První vítězství amerického týmu v Le Mans od roku 1967
· R8 odchází, Audi se s Le Mans ale neloučí – připravuje se nový prototyp
|
Lepší derniéru supersportovního vozu Audi R8 si značka Audi nemohla přát: Při posledním startu Audi R8 v legendární čtyřiadvacetihodinovce Le Mans o víkendu 18. a 19. června dokázali Tom Kristensen, J.J. Lehto a Marco Werner dovést svůj vůz Audi R8 startovního čísla 3 vítězně do cíle! Rekordních 230 000 návštěvníků závodu vidělo tedy již páté vítězství modelu Audi R8 v závodě na 24 hodin v Le Mans, který je považován za nejobtížnější vytrvalostní závod světa.
Při rozlučkovém startu v Le Mans potvrdily posádky všech tří startujících vozů Audi R8 pravdivost firemního sloganu automobilky Audi „Náskok díky technice“: Ačkoli „er-osmičky“ nebyly absolutně nejrychlejšími vozy v nabitém poli pěti desítek prvotřídních konkurentů, dokázaly v až pětatřicetistupňovém vedru nejlépe udržovat pravidelné vysoké tempo a díky své spolehlivosti se nakonec v cíli srovnaly na první, třetí a čtvrté místo absolutně!
Vítězná posádka Tom Kristensen, J.J. Lehto a Marco Werner startovala v barvách amerického týmu ADT Champion Racing, takže konečný triumf byl zároveň prvním vítězstvím amerického týmu v Le Mans od roku 1967!
Ještě zásadněji se do historie nejtěžší čtyřiadvacetihodinovky světa zapsal dánský pilot vítězného Audi R8 Tom Kristensen – letošní vítězství totiž bylo už jeho sedmým triumfem v Le Mans, takže Kristensen překonal famózního Jackyho Ickxe, který v Le Mans dokázal zvítězit šestkrát.
Dlužno říci, že Kristensen udělal pro vítězství opravdu maximum: V momentu, kdy se náskok jeho vozu před druhým v pořadí začal v sobotu v noci zmenšovat, nenechal se Kristensen vystřídat, ale kroužil po dráze dlouhé tři a půl hodiny, takže díky vynechání jedné série střídání pilotů ušetřil týmu cenné sekundy a pojistil čelní pozici.
Opojný pocit z vítězství v Le Mans nebyl ničím novým ani pro finského pilota J.J. Lehta, který v Le Mans zvítězil hned při svém premiérovém startu v roce 1995. Posádka Audi R8 startovního čísla 2 (Frank Biela, Allan McNish, Emanuele Pirro) přišla o šanci bojovat o absolutní vítězství v neděli ráno, kdy jí postihl defekt pneumatiky, se třetím místem jsou ale všichni spokojeni.
Francouzský tým Audi PlayStation Team ORECA (Jean-Marc Gounon, Franck Montagny, Stéphane Ortelli) musel dvakrát měnit závěs pravého předního kola svého Audi R8 startovního čísla 4 a čtvrté místo v cíli je za těchto okolností skvělým výsledkem.
Audi R8 se na startu Le Mans objevilo poprvé v roce 2000 a šest startů proměnilo ve famózní sérii pěti vítězství. „To je bez přehánění fantastický výsledek,“ tvrdí Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva AUDI AG, který měl tu čest v sobotu v 16:00 letošní závod v Le Mans odstartovat. „Zvítězit v tak silné konkurenci i popáté bylo těžší než kdy předtím. Ale vsadili jsme na nejsilnější stránku modelu R8 – na jeho spolehlivost – a tato taktika přinesla své ovoce!“
Audi R8 se nesmazatelně zapsalo do historie závodu v Le Mans a Tom Kristensen se svým sedmým vítězstvím pasoval na krále tohoto legendárního závodu. „Audi R8 se s Le Mans rozloučilo tím nejlepším možným způsobem, ale my se chceme na tento okruh vracet i v budoucnosti,“ říká Dr. Martin Winterkorn.
„Není už žádným tajemstvím, že divize Audi Sport připravuje zcela nový prototyp, který bude nasazen v sezoně 2006. Podrobnosti o našem sportovním angažmá ale zveřejníme až na podzim.“
Import Volkswagen Group s.r.o., Divize Audi/Public Relations, Pekařská 6, CZ - 155 00 Praha 5
Jan Klíma, AC&C Public Relations s.r.o.,
|