Akropolis Rallye. Citroën popáté v řadě? 20.6.2005 19:42 - tisková zpráva
Akropolis Rallye Řecko 24. – 27.6. 2005
Po vítězství v posledních čtyřech podnicích mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích přijíždí stáj Citroën Sport do Řecka s touhou pokračovat v této impozantní sérii. Ta začala pro Citroën a vozy Xsara WRC na Novém Zélandu a pokračovala zatím přes Sardinii, Kypr a Turecko. Sébastien Loeb, úřadující světový šampión, vede v klasifikaci pilotů s náskokem 13 bodů, Citroën v Poháru konstruktérů ztrácí na čelo pouhé 4 body.
Pro prodloužení vítězné řady staví stájový šéf Guy Fréquelin na magické čtveřici Sébastien Loeb, Daniel Elena, Carlos Sainz, Marc Marti. Bude mít šťastnou ruku i tentokrát? Dvojnásobný mistr světa Sainz dal Fréquelinovi svůj souhlas pro řeckou soutěž jako „poslední zvonění“. Obrovské zkušenosti madridského „matadora“, mj. zahrnující tři prvenství a celkem 10 stupňů vítězů v Řecku, jsou pro Citroën neocenitelné.
Třetí ze středomořských podniků by měl podle všeho být patrně nejobtížnější soutěží z celé sezony. Oproti předcházejícím „dvojčatům“, Kypru a Turecku, obsahuje Akropolis ještě obtížnější a náročnější zkoušky. Potvrzuje to i technický ředitel týmu Citroën Sport Xavier Mestelan-Pinon: „V Turecku udělali pořadatelé velký kus práce, aby rychlostní zkoušky byly sjízdnější, trasy na Kypru byly zase mnohem ostřejší, ale současně pomalejší než u „řeckého bratra“.
V Řecku představují největší riziko díry, kameny a hrboly, které na posádky číhají ve velkých rychlostech. Je třeba říci, že nastavení podvozku Xsar je velice podobné jako na předcházejících soutěžích. To, které jsme použili pro Kypr a Turecko, je určeno i pro Řecko.“
Jak těžká bude letošní Akropole? Těžko se to dá odhadnout, když pořadatelé plných 80 kilometrů zkoušek postavili nových. To představuje více než čtvrtinu celkové kilometráže. Hned 72 kilometrů z nich je na programu až v neděli, což z této závěrečné etapy rozhodně nedělá formalitu, ale možná zcela zásadně rozhodující prvek.
Citroën v Řecku jednou vyhrál. Bylo to v roce 2001, kdy Xsara WRC poprvé uspěla mimo asfalt. A s tímto historickým vědomím chce současný tým pokračovat ve vítězné sérii a úspěšně tak završit první polovinu letošního MS.
Michelin, Magneti-Marelli, Kinetic, OZ, AIS, Météo France a Citroën Financement jsou partnery týmu Citroën Total v MS v Rallye.
PR
|