www.car.cz
 

KL Intermoto jede po měsíční pauze na MS na okruh Santa Monica
     20.6.2005 19:48 - tisková zpráva


TISKOVÁ ZPRÁVA TÝMU KL INTERMOTO CZECH REPUBLIC

 

Po měsíční přestávce se opět blíží závod světového šampionátu motocyklů třídy Supersport. Tým KL Intermoto Czech Republic cestuje letos podruhé do Itálie, kde se ve dnech 24. – 26. června 2005 pojede na okruhu Santa Monica u Misana.

 

O týmu

Před motocyklovým týmem KL Intermoto Czech Republic je další závod letošního Mistrovství světa Supersport, který se koná na okruhu Santa Monica u italského Misana. Od posledního závodu uplynul již skoro měsíc. Tuto delší pauzu vyplnil královéhradecký tým společným testováním s rakouským týmem Klaffi Honda, které proběhlo na Masarykově okruhu v Brně. Během tohoto testování se jezdci týmu Pawel Szkopek a Tomáš Mikšovský, doplnění o zkušeného Michala Bursu, připravovali především na domácí podnik, který proběhne v červenci, přesto získaná data by nám mohla pomoci k vylepšení našeho nastavení pro nadcházející závod v Itálii.

 

Okruh Santa Monica bude pro naše jezdce novým prostředím. Tomáš Mikšovský sice na tomto okruhu startoval již v loňském roce, kdy celý tým nastupoval v evropském šampionátu třídy Superstock 1000, ale bohužel celý víkend pršelo a tak nemáme žádné indicie o suchém asfaltu, který vzhledem k blízkosti moře bývá velmi zrádný (na asfalt se z ovzduší dostává sůl, která vytváří kluzký povrch).

 

Pawel Szkopek na okruhu Misano Adriatico nestartoval ještě vůbec a bude to pro něj další velká neznámá, jako ostatně prozatím všechny doposud absolvované závody v Mistrovství světa Supersport. I přes tuto skutečnost doufáme, že budou naši jezdci společně s celým týmem KL Intermoto Czech Republic schopni navázat na dobrou práci, která by mohla končit ziskem dalších světových bodů.


O letošní sezóně

Tým KL Intermoto Czech Republic v Qataru získal prvních sedm bodů do hodnocení Mistrovství světa Supersport, když Tomáš Mikšovský dojel na dvanáctém místě, zatímco Pawel Szkopek byl třináctý. Následoval závod v Austrálii, kde na okruhu Phillip Island dojel Tomáš na třinácté pozici, Pawel byl opět jedno místo za ním. Po úvodních dvou zámořských závodech přišla na řadu Evropa a s ní prozatím tři závody. Ve španělské Valencii naši jezdci nedokázali dojet na bodovaných pozicích, zatímco italská Monza pro nás znamenala návrat na bodované pozice.

 

I s poškozeným výfukem dokázal Tomáš Mikšovský dojet na čtrnáctém místě a připsat si tak cenné dva body. Prozatím poslední závod Mistrovství světa Supersport se konal na britském okruhu Silverstone, kde naši jezdci bojovali především s pérováním motocyklů a se správným výběrem pneumatik. Bohužel v závodě Pawel havaroval a cíl tak neviděl, zatímco Tomáš dokončil závod na 19. pozici. V celkovém pořadí to znamená, že Tomáš figuruje prozatím na 15. místě, Pawel Szkopek je o dalších pět míst za ním.


O počasí

Pro letošní rok se termín závodu na okruhu Santa Monica v Misanu vrací do původního termínového místa. Poté, co v loňském roce proběhl závod na jaře ze hustého deště, zvolil promotér šampionátu tradiční termín začátek léta. Na příští víkend hlásí meteorologové teplé počasí. Svou předpověď každým dnem sice mění, přesto je základem pro nadcházející víkend slunečné počasí, které by měl narušit pouze náhodný déšť. V den závodu, tj. v neděli 26. června, jsou hlášené dokonce bouřkové přeháňky. Teploty vzduchu by se měli po celý víkend pohybovat těsně pod hranicí tropické třicítky.


O okruhu

Okruh Santa Monica u italského Misana, který je bičován žhavými paprsky jadranského slunce, leží poblíž známého rekreačního letoviska Rimini. Jeho rozpálený asfalt mnohdy zapříčiňuje tragédie favoritů, kteří zde zvolí špatné obutí svých strojů. Povrch zdejšího okruhu je velmi kluzký. Okruh vznikl již v roce 1969, jeho současná délka je 4 060 metrů. Během jednoho kola musí jezdci zvládnou nástrahy celkem šesti levých zatáček, přičemž doprava zahýbají sedmkrát. Cílová rovinka okruhu, který se v příštím roce vrátí po několika letech i do seriálu Grand Prix, měří 510 metrů. Kolem okruhu je prostor pro 75 000 diváků.


O nejlepších časech

Rekordy okruhu - Supersport:

Nejrychlejší kolo: Simone Sanna (2003) 1:36,846 prům. 150,920

Oficiální rekord okruhu: Katsuaki Fujiwara (2003) 1:37,924 prům. 149,260

Nejrychlejší kolo s pneu Pirelli: Simone Sanna (2003) 1:36,846 prům. 150,920

 

Rekordy okruhu - Superbike:

Nejrychlejší kolo: Troy Bayliss (2002) 1:33,525 prům. 156,280

Oficiální rekord okruhu: Troy Bayliss (2002) 1:34,913 prům. 153,990

Nejrychlejší kolo s pneu Pirelli: Steve Martin (2003) 1:35,268 prům. 153,420

 

Rekordy okruhu – MotoGP /500 ccm/ - závod naposledy v roce 1993:

Nejrychlejší kolo: Luca Cadalora (1993) 1:33,661 prům. 156,052

Oficiální rekord okruhu: Mick Doohan (1993) 1:34,289 prům. 155,013

 

 

 

KL Intermoto CZECH Republic

PR Moto Road Racing Agency

www.klintermoto.cz

http://racing.motorkari.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose