F1: V Austrálii (nudně) bezkonkurenční obě Ferrari Pavel Jelínek
První Velkou cenu F1sezony 2004 zcela ovládl tým z Maranella. Michael Schumacher s Rubensem Barrichellem byli v Austrálii o třídu rychlejší než soupeři a prvně jmenovaný Němec v zámoří získal již 71. vítězství kariéry a odstartoval jak nejlépe mohl, za obhajobou titulu. Již sedmý v cíli ztrácel na vítěze kolo! Třetí skončil třetí Fernando Alonso s Renaultem.
Michael Schumacher 71 x zlatý.
Šestinásobný světový šampion Michael Schumacher stál ve formuli 1 již po jedenasedmdesáté na nejvyšším stupínku. Od startu byl společně s týmovým kolegou Barrichellem o více než vteřinu rychlejší než všichni soupeři. Zastavit je mohla pouze technická závada nebo jezdecká chyba, ale ani k jednomu nedošlo.
Stříbrné Barrichellovo Ferrari navíc dojelo se ztrátou pouze +0:13.605 min, což je pro značku velmi optimistická vyrovnanost. Loňské nejrychlejší kolo závodu Kimiho Räikkönena z loňského roku překonal Němec o více než tři vteřiny.
"Když se na to kouknu z osobního pohledu, mám teď o dva body víc, než jsem měl vloni po třech závodech," mohl se radovat Schumacher , zatímco loňský začátek sezónu mu nevyšl, jak známo. "Auta jela skvěle, to jsme pozorovali celý víkend. Byl to vynikající vstup do sezony. Já si věřil, ale že to bude tak skvělé, to jsem si nemyslel," dodal ještě.
Bude to opět nuda ?
Naopak McLaren potvrdil krizi. Räikkönen odstoupil hned v úvodu již v 9. kole ( z 58) se závadou motoru ( kdy předvedl i elegantní hodiny) a Coulthard si dojel pouze pro jeden bodík za osmé místo. Jako jediný jezdec , který získal body, zvolil taktiku dvou zastávek v boxech.
Co je ovšem výborné pro Ferrari, to není ku prospěchu diváka......: pokud by totiž i následujícím závodům kraloval pouze jeden nebo dva jezdci jednoho týmu, lze brzy očekávat odliv divácké sledovanosti, jaký nastal třeba v předloňské sezoně 2002.
Charouz X Enge - změna je život.
V komentáři na TV Prima k nedělnímu závodu padla ještě jedna obrovská zajímavost, alespoň z pohledu českého diváka. Antonín Charouz totiž odvolal původní plány a zrušil dohodu s týmem Tomáše Hrdinky. Enge se tady nakonec zřejmě opět objeví namísto v Subaru Impreza WRC v některém okruhovém seriálu. podrobnosti ale manager charouz nesdělil. Více zde.
Výsledky - 58 kol, 307,574 km:
1. Michael Schumacher Německo Ferrari 1h24:15.757 2. Rubens Barrichello Brazílie Ferrari +0:13.605 3. Fernando Alonso Španělsko Renault +0:34:612 4. Ralf Schumacher Německo Williams +1:00.444 5. Juan Pablo Montoya Kolumbie Williams +1:08.590 6. Jenson Button Velká Británie B.A.R. +1:10.520
7. Jarno Trulli Itálie Renault +1 kolo 8. David Coulthard Velká Británie McLaren +1 kolo 9. Takuma Sato Japonsko B.A.R. +1 kolo 10. Giancarlo Fisichella Itálie Sauber +1 kolo 11. Christian Klien Rakousko Jaguar +2 kola 12. Cristiano da Matta Brazílie Toyota +2 kola 13. Olivier Panis Francie Toyota +2 kola 14. Giorgio Pantano Itálie Jordan +3 kola 15. Felipe Massa Brazílie Sauber +14 kol 16. Nick Heidfeld Německo Jordan +15 kol 17. Gianmaria Bruni Itálie Minardi +15 kol 18. Mark Webber Austrálie Jaguar +29 kol 19. Zsolt Baumgartner Maďarsko Minardi +45 kol 20. Kimi Räikkönen Finsko McLaren +49 kol
Stav MS: 1. M. Schumacher 10 b., 2. Barrichello 8, 3. Alonso 6, 4. R. Schumacher 5, 5. Montoya 4, 6. Button 3, 7. Trulli 2, 8. Coulthard 1.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 18, 2. BMW-Williams 9, 3. Renault 8, 4. BAR-Honda 3, 5. McLaren-Mercedes 1.
|