www.car.cz
 

Guy Fréquelin chce vytěžit maximum pro úspěch Xsary v Řecku
     23.6.2005 14:43 - tisková zpráva


Guy Fréquelin, sportovní ředitel Citroën Sport: Vytěžit maximum pro úspěch

 

Akropolis Rallye je podnikem, který Citroën dobře zná. Jak jste se připravovali na letošní ročník?

„Akropoli jsme vyhráli v roce 2001 během našeho premiérového přípravného roku pro mistrovství světa. Víme, že je to náročná soutěž, na které se musíme pořád něco učit. Od roku 2003, kdy se této rallye účastníme v mistrovství světa, jsme příležitostí vyhrát moc neměli. Naopak jsme tam měli řadu kolizí, od Loebova motoru v roce 2003 až po Sainzovo nešťastné zavěšení kol loni. Příprava byla stejná jako na Kypr a Turecko.“

 

Váš tým píše zajímavou sérii vítězství za sebou. Ještě pořád toužíte po dalším vítězství? Jste ale také připraveni, že série může skončit?

„Na to připraven nejsem a tým také ne. Chceme, aby série pokračovala hodně dlouho. Musíme si ale seriózně přiznat, že i když vítězství jsou naší základní motivací a pořád máme chuť vyhrávat, uvědomujeme si, že šampionát je stále těžší a těžší. Je třeba vždy vytěžit maximum pro konečný úspěch.“

 

 

 

Junioři počtvrté

 

Návratem do pekla má být Rallye Acropolis také pro účastníky juniorského mistrovství světa. V Řecku se odehraje jeho čtvrté kolo. Vozy Citroën C2 si v tomto seriálu jezdeckých nadějí vedou velice zdatně. Lídrem JWRC je Brit Kris Meeke, Španěl Daniel Sordo je celkově druhý a Conrad Rautenbach ze Zimbabwe figuruje na 12. pozici.

 

První dva piloti budou startovat za soukromou stáj Kronos, africká naděje pak jede v barvách P.H.Sport. Citroën zaznamenal ve třídě S1600 vítězství v roce 2001, kdy Saxo 1600 pilotoval ještě současný mistr světa WRC Sébastien Loeb.

 

 

  

Rallye v kostce

 

Založena v roce 1952 pod jménem Elpa Rally, ‘Acropolis Rally’ od roku následujícího, v mistrovství světa od roku 1973. Od roku 1974 nese současný název ‘Acropolis Rally of Greece’.

Potřetí má rallye centrum ve městě Lamia (215 km severozápadně od Atén). 52. ročník podniku měří celkem 1065,57 km, z toho je 349,57 měřených v 19 rychlostních zkouškách na 12 trasách.

Seznámení s tratí a tréninky jsou na programu v úterý 21. června a ve středu 22. června od 7 do 19 hodin. Shakedown je ve čtvrtek 23. června  (7 - 10 hod.). Sedm z dvanácti tras je z loňska. Shakedown meří 3,95 a je stejný jako loni. ‘Super speciálka’ (čtvrtek 23. června od 18 hod.) se jede na stadionu, na němž se před rokem konaly olympijské hry.

 

1. etapa – čtvrtek 23. června: RZ 1 Atény Olympijský stadion (2,4 km). Pátek 24. června: 337,18 km, z toho 128,06 km měřených v 6 RZ. Start v Lamii  (asistenční park) v 9 hod. – RZ 2 ‘Eleftherohori 1’ (18,44 km) – RZ 3 ‘Rengini 1’ (11,84 km) – RZ 4: ‘Elatia/Zeli 1’ (32,55 km) – Seskupení v as. Parku (12.14 hod / 18 min.) - Asistence A (12.32 hod. / 30 min.) – RZ 5 ‘Eleftherohori 2’ – RZ 6 ‘Rengini 2’ – RZ 7 ‘Elatia/Zeli 2’ - Asistence B (16.16 hod. / flexi-servis 45 min.). Konec přibližně 23 hod.

2. etapa – sobota 25. června: 422,10 km (122,70 km měřených v  8 RZ). Start v Lamii v 8.30 hod. - Asistence C (8.30 hod. / 10 min.) – RZ 8 ‘Koumaritsi 1’ (7,71 km) – RZ 9 ‘Pavliani 1’ (24,45 km) – RZ 10  ‘Stromi 1’ (14,61 km) – RZ 11 ‘Amfissa 1’ (14,59 km) – Seskupení Lamia (13.06 hod. / 18 min.) - Asistence D (13.24 hod. / 30 min.) – RZ 12 ‘Koumaritsi 2’ - ES13 ‘Pavliani 2’ – RZ 14 ‘Stromi 2’ – RZ 15 ‘Amfissa 2’ - Asistence E (18.20 hod. / flexi-servis 45 min.) – Konec kolem 24 hod.

3. etapa – neděle 26. června: 306,29 km (98,79 km měřených v 4 RZ). Start v Lamii v 7 hod. - Asistence F (7 hod. / 10 min.) – RZ 16 ‘Dikastro’ (26,78 km) – RZ 17 ‘Grammeni’ (19,66 km) – Seskupení Lamia (9.59 hod. / 18 min.) - Asistence G (10.17 hod. / 30 min.) – RZ 18 ‘Pyrgos’ (34,80 km) – RZ 19 ‘Perivoli’ (17,55 km) - Asistence H (14. 01 hod. / 20 min.) – Cíl v Lamii kolem 14.25 hod.

Bilance Sébastiena Loeba - startoval 4 krát: 2004 (2.), 2003 (vypadl), 2002 (7.), 2001 (1. Super 1600).

Bilance Carlose Sainze - 15 účastí: 2004 (17.), 2003 (2.), 2002 (3.), 2001 (vypadl), 2000 (2.), 1999 (2.), 1998 (4.), 1997 (1.), 1996 (3.), 1994 (1.), 1993 (2.), 1992 (vypadl), 1991 (2.), 1990 (1.), 1989 (vypadl).

 


 
 
Fotogalerie:   KOPNÁ 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose