Sosnová a Kopná: Dva povedené závodní víkendy Emila Trinera 24.6.2005 15:30 - tisková zpráva
Týden před startem na sprintu v Kopné si Emil Triner poprvé vyzkoušel jaké to je, když na trati není jen on sám a když se bojuje nejen o čas, ale i o umístění s dalšími soupeři. Na Kopné pak svedl dramatický a napínavý souboj s Karlem Trněným o bronzovou příčku. Ve stejném termínu, kdy Emil bojoval v Sosnové, závodil Simon Hughes o body do Škoda Fabia Rallye Cupu na jihu Evropy.
Po rychlém odstoupení v Krumlově si Emil Triner přijel do Sosnové spravit chuť a vyzkoušet si něco nového. Přijal totiž nabídku Josefa Bartoše k vyzkoušení Škody Fabia v nejsilnější Divizi1. Přestože vůz disponoval citelně nižším výkonem, než většina účastníků ME v rallyecrossu, byl výrazně vyšší a Emil měl k dispozici pouze soutěžní slicky, kterým trvalo podstatně déle, než se zahřejí, byla jeho červená fabia na trati k nepřehlédnutí.
Své jezdecké umění dokazoval zejména na brzdách, kde své soupeře vždy dotahoval a nezapomněl ani na diváky nějakým tím smykem. Na rovinkách byl ale deficit výkonu citelně znát. I tak ve finále C zvedal diváky ze sedadel, zvláště poté, co se jeho pneumatiky ohřály na správnou provozní teplotu a mohl se tak dotáhnout za Jakuba Mrvku i Marka Zemana.
Po zbytek jízdy na oba pořádně dotíral a několikrát to vypadalo, že by si mohl vybojovat i postup do finále B. Nakonec to nevyšlo. Snad i proto, že Emil nevyužil několika příležitostí k postrčení svých soupeřů, jak to někteří provedli jemu v předcházejících jízdách. Jednou jej soupeřova fabia tlačila do svodidel tak důrazně, že musel dokonce zastavit, aby nedošlo k havárii.
Ve stejnou doby, kdy Emil Triner bojoval s časem a soupeři v Racing Areně v Sosnové, závodilo se v Chorvatsku o body do Škoda Fabia Rallye Cupu. INA Delta Rallye se tedy účastnil i tým Max Racing a Simon Hughes, tentokrát s Craigem Parrym. První etapu dokončili na třináctém místě absolutního pořadí, pátém ve skupině A, ale hlavně jasně na čele třídy A5 i v čele poháru. Na druhého Ladislava Kopelenta měli náskok více než minutu.
Třetí ranní vložka jim však byla osudná. U fabie Simona Hughese se porouchala převodovka a mladý, dvaadvacetiletý jezdec z Walesu letos již podruhé soutěž nedokončil. Ne podařilo se mu tedy snížit bodovou ztrátu na Josefa Sedláčka a naopak v průběžném pořadí klesl až na pátou příčku. Nejbližší příležitostí k vylepšení svého bodového konta bude příští týden při Rallye Bohemia.
Po pěti letech se vrátil na sprint v Kopné Emil Triner. V roce 2000 zde slavil svůj titul krále sprintů. Stal se tak vůbec prvním mistrem republiky v rallysprintech. Tradičně si Emil s Milošem Hůlkou osedlali Škodu Octavia WRC, tentokrát připravenou v Profiko Rally Teamu. Jednalo se o stejný vůz, se kterým nedávno Tamás Turi zvítězil na Rallye Košice.
S v podstatě shodným vozem na Kopné startoval i Karel Trněný. Právě s Karlem sváděl Emil nemilosrdný souboj od startu až do posledních metrů. Noční prolog vyšel nejlépe Trinerovi, který tak do sobotní části vyrážel ze třetí příčky. Na Podhoranu se před něj o tři desetiny protlačil Trněný. Kopná jejich vzájemné pořadí nezměnila, protože obě octavie proletěly cílem v naprosto shodném čase.
Dopředu se však protlačil Valoušek a tak se bojovalo o čtvrtou příčku. Impromat sednul lépe Emilovi. Když odpadl Vojtěch, byli Emil s Milošem opět třetí, vteřinu před Trněným. Po servisu byl na Rakové rychlejší opět Karel a časy obou rivalů se dokonale vyrovnaly. Začínalo se znovu. Druhé průjezdy Podhoranu a Kopné sedly více Trněnému a vybudoval si téměř pětivteřinový náskok. Emilovi na konci Kopné praskla hadice od serva, podle jezdce však neměla na dosažený čas vliv.
Druhý průjezd Impromatu vyzněl tentokrát pro Emila a ten tak ukrojil tři vteřiny z Trněného náskoku. Před poslední vložkou chyběly k bronzu ještě necelé dvě vteřinky. Rozhodnout měla nejdelší vložka soutěže, Raková. Tam byl však Trněný rychlejší a na Emila Trinera s Milošem Hůlkou zbyla nepopulární bramborová příčka.
V divácích zanechal jejich souboj o bronz ty nejlepší pocity a o férovosti duelu svědčí i to, že v cíli Emil Karlovi upřímně gratuloval. Oba týmy byly s navázanou spoluprací spokojeny a v současnosti probíhají jednání i o případném dalším startu.
Na Bohemii si bude chtít Emil vylepšit své dosavadní dvanácté místo v MMČR, ve kterém se mu podařilo doposud bodovat jen třetím místem na Valašské rallye.
Milan Hauer
Motorsport-review
Tisková informace Max Racing
|