www.car.cz
 

Lumír Firla s Jugasem na Kopné už v první desítce.
     24.6.2005 15:37 - tisková zpráva


Další krok vpřed Lumíra Firly

 

Novou tváří českých rally, která si bezesporu zaslouží pozornost, je osmadvacetiletý Lumír Firla z Orlové. Jeho jezdecká kariéra byla až do loňského roku spojena výhradně s okruhy a závody do vrchu, kde startoval za volanty formulových vozů a v Octavia Cupu.

 

K automobilovým soutěžím se dostal prostřednictvím spolupráce s panem Kouřilem, který vybudoval tým Seat Sport Czech. Firla měl na starosti fungování týmu a mechaniky, tři roky byl v úzkém kontaktu s populárním Emilem Trinerem.

 

„Emil mě samozřejmě několikrát v Seatu Cordoba WRC svezl. Moc se mi to líbilo a chtěl jsem si to za volantem sám vyzkoušet. Když se objevila příležitost s vozem závodit, využil jsem ji a letos se celý náš tým soustředí pouze na rally,“ vysvětluje svůj přestup na soutěže Firla.

 

Do rally vstoupil „rovnýma nohama“  s Cordobou WRC druhé generace v závěru loňského roku, kdy debutoval při volném rallysprintu v Modřicích. První seznámení s touto automobilovou disciplínou skončilo už na třetí vložce sklouznutím do příkopy, ale to nováčka nemohlo odradit. Rozhodl se letos s tímto starším, ale nadále konkurenceschopným speciálem s horkou španělskou krví absolvovat kompletní rallysprintový seriál.

 

V Pelhřimově se příliš nesvezl, ani nenasbíral tolik potřených zkušeností, kolik očekával. Soutěž byla ze známých důvodů v polovině ukončena. V Tišnově konečně absolvoval celou soutěž a každý odjetý kilometr byl na jeho výkonu znát. Na nejdelším úseku zajel výborný šestý čas v celkové klasifikaci a v cíli se posunul těsně za hranici první desítky před mnohem zkušenějšího Flídra.

 

Další lekcí byla obávaná Kopná, která má v kalendáři sprintů výsadní postavení nejnáročnější soutěže. Lubomír Firla si toho byl dobře vědom a angažoval zkušeného domácího spolujezdce Jaroslava Jugase. Noční prolog byl velkou neznámou, protože se jednalo o jeho první jízdu potmě.

 

V sobotu zahajoval soutěž časy ve druhé desítce pořadí, ale už první průjezd Rakové přinesl výborný šestý čas. Na Trinera zde ztrácel pouze sekundu na kilometr. Při druhých průjezdech měřených testů se podle očekávání výrazně zrychloval a zaznamenal další pozoruhodné výsledky. Nejlépe mu však seděla už zmíněná Raková, kde se dokázal zrychlit o více než čtyři sekundy, zaznamenal pátý čas a celkové se umístil na deváté příčce soutěže.

 

 „Trať byla skutečně těžká a jsem velmi spokojený. Osm let starý seat fungoval jako hodinky, na voze se nevyskytl žádný technický problém. Pouze na jedné vložce nás postihl defekt pravé přední pneumatiky a měli jsme co dělat, abychom kolo na kratičkém přejezdu stačili vyměnit. S autem se začínám sžívat a je to vidět i na časech.

 

Letos máme v plánu především pokračovat ve sbírání zkušeností, soustředíme se pokračování ve sprintech. Rally je s okruhy nesrovnatelné. Velkou neznámou pro mě byla nejen jízda podle rozpisu. Soutěže jsou nevyzpytatelné, na rozdíl od okruhu netuším, co mě čeká za zatáčkou.“ Usmíval se v cíli osmadvacetiletý jezdec.

 

„Lumír mě velmi příjemně překvapil. Jel podle mého diktátu a poslouchal na slovo. Na to, že je to teprve jeho čtvrtá soutěž, podal výborný výkon. Na Impromatu předvedl divákům jeden z nejdelších skoků, ale dokázal zachovat chladnou hlavu i v kritické situaci. Má rychlé reakce a dokáže se na jízdu dokonale koncentrovat. Také jeho tým na mě působil profesionálním dojmem, mechanici znají vůz do posledního šroubku,“ nešetřil slovy chvály hostující spolujezdec Jugas.

 

Tým ASK Formule

 


 
 
Fotogalerie:   KOPNÁ 2005 od Jirky Navrkala

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose