Maratónské offroad v Brankách před týdnem lákaly diváky 27.6.2005 08:20 - tisková zpráva
3. závod offroadů, motorek a čtyřkolek ve Valašském Meziříčí
"Dnešní článek nebude úplně jenom reportáž, ale spíše moje dojmy, protože na organizaci závodu jsem se tentokrát téměř nepodílel. A zjevně to závodům prospělo, takže příště taky přijedu až těsně před začátkem)))
Týden před závodem se nám začaly množit přihlášky závodníků, ale také problémy. Největším z nich bylo to, že se úplně zhroutila databáze na našich stránkách a ani po dvou týdnech ostrých oprav pořád ještě neběhají. Tímto se tedy všem omlouvám, že stránky www.cfor.cz stále neukazují žádné novinky, ale pracujeme na tom, jak se dá. Snad už dnes budu moci oslavovat vítězství člověka nad počítačem.
Tři dny před závody se o nás začala zajímat média z Valašska i celé severní Moravy. Maratónské offroad závody pro ně byly exotickou podívanou a mediální pokrytí do značné míry zajistilo vysokou diváckou účast, která nás mile překvapila. Skoro tisícovka opravdu platících diváků a pár set navíc "načerno" bylo povzbuzením pro všechny závodníky a určitě pro CFOR jako pořadatele.
Těch se do Branek u Valašského Meziříčí sjelo dosud nejvíce v naší krátké historii. Na start se postavilo šest aut, což je samozřejmě pořád málo, ale třeba se už naše pomalu se zlepšující pověst roznese i mezi automobilisty.
Čtyřkolkáře a motorkáře jsme už asi přesvědčili, protože se jich na start postavilo po patnácti posádkách. Poprvé jsme tedy využili technologii čipů a všechna měření zůstala na strojích, kterým lze věřit nejlépe.
Ale zpátky k zahájení závodů. Kvůli zranění Pavla Jakuševa jsem byl jediným oficiálním zástupcem CFOR pro závody, takže jsem musel přijet včas. Z Prahy jsem tedy vyjížděl okolo třetí ráno a byla ve mně malá dušička, jestli je všechno v pořádku. V šest hodin na místě jsem se ale opravdu nestačil divit. Všechno perfektně klapalo, depo narváno lidmi, ozvučení lákalo všechny zúčastněné k prezenci a rozpravě, občerstvení nabízelo vše, co si duše offrouďáka mohla přát.
Tedy skoro... Po deštivé noci se totiž původně připravená trať rozmočila. Z brodů se staly zákeřné laguny a z výjezdu na louku v protisvahu kluziště. První tříhodinovka byla odstartována pro přihlášené 4 malé speciály a 2 speciály velké těsně po osmé hodině. Z prvního kola se auta kvůli bahnu vrátila první auta až po hodině, takže se trasa maratónu musela zkrátit o první brod a přejetí terénní lavice hned za ním. Po přerušení a novém zaváděcím kole byl závod znovu odmávnut krátce po desáté hodině a za zbylých pár desítek minut závodníci ujeli jen několik kol.
V 11 hodin jsme spolu se slovenským 'športovým riaditeľom' Rasťou Droppou odmávali konec první části, při níž se nejlépe dařilo třem týmům: FOX Teamu na Jeepu a dvěma týmům Preiner: s Patrolem ve velkých speciálech a Trabantem Samuraiem ve speciálech malých. Všechna tři auta ale měla na kontě pouhá tři dokončená kola, takže vysychající trať slibovala spíše velké odpolední zápolení.
Na trati už byly postaveny motorky a čtyřkolky v historicky nejsilnějším složení. Patnáct motorkářů a patnáct čtyřkolkářů dostalo čipové příspěvky, protože by v bahenní koupeli byli brzy k nerozeznání a protože jsme se těšili, až tuhle moderní technologii bude konečně důvod nasadit. Po zaváděcím kole odstartovaly motocykly asi v půl dvanácté jako první, čtyřkolkáři potom s minutovým odstupem.
Na trati se v tu chvíli pohybovalo okolo osmi set platících a přibližně stejně tolik 'černých' diváků, kteří vytvářeli dobrou atmosféru. Sem tam mi taky po valašsku přišli vysvětlit, že některé souboje v bahnem naplněném brodu jsou opravdu drsné a že bych měl toho či onoho penalizovat. Závodníci si to naštěstí nemysleli, takže žádný opravdový protest jsme řešit nemuseli.
Za pouhé dvě hodiny urazili závodníci mezi dvaceti a třiceti koly. Prvním vítězem se speciální soškou pro dámy byla opět vyhlášena nejmladší závodnice startovního pole Adéla Preinerová. Pak už se rozdávaly ceny pro vítěze obou kategorií, které zde uvádím v nezměněné podobě. Za zmínku stojí snad jen fakt, že o pořadí na druhém a pátém místě mezi ATV rozhodoval pouze čas, protože všichni závodníci měli shodně 25 kol, takže se čipy opravdu vyplatily.
Motorky: 1.Mário Rybář (40) Interdata Racing Team 30 kol 2.Karel Vídecký KV Racing Team 28 kol 3.David Holub KV Racing Team 27 kol
Čtyřkolky: 1. Pavel Ulman Andy Motors 26 kol 2. Jan Klinko 25 kol 3. Ondřej Fišař 25 kol
V té době už na trati zuřil boj o každé kolo mezi šesti terénními speciály a téměř suchá trať znamenala výrazné zrychlení. Během odpoledních tří hodin se sice několikrát museli do depa podívat Draci se svým Samuraiem i Preneři na Nissanu, ale nakonec všichni ujeli zajímavý počet okruhů. Přesně v 16.45 jsme odmávali konec závodu a nebyli jsme si jistí, kdo vlastně vyhrál, protože zejména Deni Moto Team odpoledne jezdil úžasně a byl nejrychlejší. Nakonec se posádka Deni Mota ve složení David Žitník, Jan Tichavský a Suzuki Jimny 1300 stala i celkovým odpoledním vítězem, protože dokázala ujet 30 kol o téměř tři minuty rychleji než FOx Team se svým Jeepem.
Ještě před vyhlášením výsledků na trať vyrazili odvážlivci na leštěnkách, ale rozhodčí jim trať prozíravě zkrátili a vynechali nejtěžší brod. I tady nakonec vyhrála Jimny nad Samuraiem a Nissanem Navarou.
Malé speciály: 1. Žitník, Tichavský DENI MOTO Suzuki Jimny 37 kol 2. Semenov, Šabata WINGS TEAM Suzuki Jimny 33 kol 3. Planka, Mohyla PREINER TEAM 2 Trabant Samurai 30 kol 4. Dryje, Pohlreich Draci D-PERFECT Suzuki Samurai 13 kol
Velké speciály: 1. Kondvár, Liška st, Liška ml, Lepes, Jančár FOX TEAM Jeep CJ 7 40 kol 2. Preiner, Dostál, Malér, Preinerová A, Preinerová L., Dostálová PREINER TEAM Nissan Patrol 18 kol
Leštěnky (3 kola jízdy pravidelnosti): 1. Voldán, Polišenská Suzuki Jimny 4 tr. body 2. Voldán, Paverová Suzuki Samurai 10 tr. bodů 3. Vojáček, Rochovanská Nissan Navara 90 tr. bodů
Na závěr bych opravdu rád poděkoval Evě Rochovanské, Pavlu Klímovi, všem brigádníkům z Prahy i z Branek, oběma pánům traktoristům za vydatnou vyprošťovací asistenci i všem záchranářům na místě. Samozřejmě musíme opět poděkovat také Bobanovi a spol., protože byli schopni řešit i krizové situace způsobené počasím.
A poslední dík půjde jako vždy partnerům, jejichž pořet utěšeně roste: na prvním místě DOREEN a jejich projekt časopisu 4WD, dále SUNOCO, Česká podnikatelská pojišťovna a TOI TOI. Nesmíme samozřejmě zapomenout ani na to, že Mistrovství středoevropské zóny Offroad 2005 se koná pod záštitou ÚAMK a Autoklubu SR a pořádá ho s CFOR také Slovenský Offroad Klub.
Na adrese www.offroadklub.sk se určitě nyní dozvíte hlavně podrobnosti o naší historicky první 24hodinovce ve Filakovských Klačanech, která se pojede v půlce srpna. Kdo se přihlásí ještě do konce června, dostane na startu 15% startovného zpět! Takže neváhejte!!! "
|