Jan Kopecký vyhrál dramatický závod octávií v Brně 27.6.2005 08:38 - tisková zpráva
Janák nevyhrál, ale dál celkově vede
Dramatických třináct kol na polosuché trati
V nedělním závodě Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu znovu došlo na starou pravdu o tom, že pohárové bitvy vyrovnaných vozů a jezdců patří k tomu nejlepšímu, co lze na okruzích vidět. Po třinácti napínavých kolech dojel do cíle vítězně Jan Kopecký před Jiřím Jupou a Jiřím Janákem, který tak sice přerušil vítězné tažení, stále však drží pozici vedoucího muže průběžného bodování.
Startovalo se před polednem po prudkém dešti, který zkomplikoval průběh předchozího závodu Divize 4 okruhového šampionátu. Závod octavií byl tedy vyhlášen jako mokrý, ale mechanici všech týmů na roštu přezouvali na slicky, přestože ve spodním traktu okruhu se ještě držela voda. Jezdci spoléhali na to, že déšť se nevrátí a optimální stopa na trati se brzy vysuší.
Start vyšel Gottwaldovi, který šel do závodu z Pole Position.
Za ním ovšem neméně ostře vyrazili také Bohuslav, Dostál, Jupa a Kopecký. Brzy po startu došlo k první hromadné kolizi, která mimochodem neměla zůstat poslední. Střetli se Došek, Janouš a Forman. Pro Janouše tím závod ještě před sjezdem ke Stadionu skončil. Došek měl silně poškozený vůz, ale pokračoval dál „s rohlíkem“, jak potom nazval své auto se silně promáčklým bokem. Ze šesté pozice na startu se kamsi na konec první desítky propadl Janák a zahájil postupnou stíhací jízdu.
Gottwald o první místo brzy přišel a propadal se startovním polem dozadu. Kvůli problémům s řazením pak ve čtvrtém kole ze závodu musel bohužel odstoupit. Na čele se mezitím usadil Dostál, kterého pronásledoval Kopecký a jejich souboj po několik kol zvedal diváky ze sedaček. Za nimi jeli Jupa, Bohuslav, Vaníček, Janák a Brejla. Kopecký s Dostálem si na čele několikrát vyměnili pořadí, ale Dostál pak musel rezignovat a Kopecký mu dokonce trochu poodjel. Mezitím se před něj na druhé místo probojoval i Bohuslav. V té chvíli jel na čtvrtém místě Jupa, za ním Vaníček a už šestý byl Janák.
Týmoví kolegové z ACA Autocentrály pak bojovali o stříbrnou příčku tak vehementně, že došlo ke vzájemnému kontaktu a oba v hodinách vyletěli z trati. Na druhé místo se tak posunul Jupa. Bohuslav se z kačírku dostal poměrně rychle a chtěl pokračovat, jenže přísní sportovní komisaři mu za střet udělili trest Drive Through. Než si jej však stihl vybrat, na stejném místě, kde se střetl s Dostálem, došlo k další ráně, tentokrát s Vaníčkem a z kačírku už se nedostal. Padl tedy další trest Drive Through pro Vaníčka, ale když si jej jezdec odpykal, při návratu na trať přejel bílou čáru ohraničující Pit Lane. Dostal tedy navíc penalizaci 25 sekund k celkovému času závodu.
Výsledkem celé zápletky bylo, že pořadí se ustálilo ve složení Kopecký, Jupa, Janák, Brejla, Jandík, Matějovský, Marhoul, Kárný, Řebíček a Došek.
Snad nejspokojenější v cíli byl druhý Jupa, který prolomil smůlu, jež ho pronásledovala od samého začátku letošního ročníku poháru. „Už taky bylo načase. Jsem skutečně šťastný, že jsem mohl vedení ACA Autocentrály oplatit jejich důvěru cennými body,“ svěřil se jezdec.
Jan Kopecký se vyjádřil v podobném stylu, protože jeho hlavní angažmá je v soutěžíh a tak logicky nejede všechny pohárové podniky.
„Ano, je to hlavně přínos pro Motorsport Kopecký a já jsem si krásně zazávodil. S Honzou Dostálem se známe dlouhá léta, vlastně od dětství a náš souboj byl korektní. Trošku jsme do sebe v jednom momentě ťukli, ale jeho odchlíplá lišta na zadním nárazníku byla jen kosmetická záležitost, o nic moc nešlo,“ dodal soutěžák při tiskové konferenci po závodě.
Jiří Janák odmítl představu, že třetí místo by pro něj mělo znamenat zklamání. „Ne, naopak jsem spokojený a znamená to další body. Pořád se vyhrávat prostě nedá. Závod se mi taky líbil, i když na začátku to byla trochu divočina. Že se pak kluci vyautovali navzájem, mi samozřejmě přišlo vhod,“ líčil Janák.
Janové Bohuslav a Dostál z pochopitelných důvodů zrovna dobrou náladou nehýřili. Honza Dostál nechal celou situaci raději bez komentáře a Bohuslav přiznal, že cítí velké zklamání. „Moc mě to všechno mrzí. Tomu trestu jsem příliš neporozuměl, ale respektoval jsem ho. Ránu od Oldy Vaníčka nekomentuji, přišel se mi omluvit a já jsem to přijal. Ale střet s Honzou Dostálem je veliká škoda a oba víme, že takové věci by se stávat neměly,“ říkal smutně mostecký pilot a připouštěl, že to je druhá strana mince v motorsportu, kdy jezdci zažívají nejen radost z úspěchů, ale i zklamání z proher.
Po třech závodních víkendech pohár dál průběžně vede Janák, který má celkem 144 bodů. Druhou pozici drží Dostál (80 b.), třetí Brejla (66 b.), čtvrtou Matějovský (53 b.), pátou Jupa (51 b.), a šestou Gottwald (50 b.). Další setkání teď účastníky poháru čeká až v polovině srpna, kdy se na mosteckém Autodromu Duhové Energie jede RWE Transgas Sports Car Challenge 2005.
(26.6. 2005)
|