Alfa v brněnské velmi kvalitní konkurenci s medailemi 28.6.2005 22:59 - tisková zpráva
RACING HARDWARE - druhé a třetí místo z Brna při MMČR - D4 do 2000ccm
25.-26.6.2005 pokračovalo Mezinárodní mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruhu v Brně, které bylo součástí mistrovství FIA GT vozů. RACING HARDWARE TEAM dvakrát fantasticky uspěl a to ve vytrvalostním tříhodinovém sobotním velmi horkém závodě, kde posádka Duda/Lucák s vozem ALFA ROMEO 147 E2000 obsadila celkové druhé místo v kategorii do 2000ccm.
V absolutní klasifikaci pak dojela na devátém místě před vozy Mercedes DTM, Audi ST, Audi DTM a Porsche GT3. Druhý vůz s jezdci Francem a Vaverou skončil na devátém místě a posádka si připsala další body do tabulky MM ČR. V nedělním krátkém závodě na 13 kol dojel Zdeněk Duda na vynikajícím třetím místě za dvěma vozy Audi A4 Superturismo v tovární úpravě stáje Bohemia Racing Teamu, pilotované jezdci Rosinou a Maděryčem.
V celkové tabulce MM ČR je po třetím odjetém víkendu náš prioritní jezdec Zdeněk Duda na 4. místě a Robert Lucák na 6. místě, tomu se ale připisují body pouze z vytrvalostních závodů.
Robert Lucák, manager teamu a jezdec: S výsledky jsem velmi spokojený a jenom potvrzují naše plné nasazení a špičkovou přípravu celého teamu. Chtěl bych poděkovat zejména machanikům, kteří se závod od závodu neustále zlepšují a přesně ví, co od nich očekáváme. V sobotním závodě také došlo k nezaviněné kolizi mezi vozy Alfa Romeo 147 posádky Franc/Hajný s Renaultem Clio ze stáje Mičánek Motorsport. Bohužel Jarda Vavera nemohl pokračovat již dále a získat tak ještě větší bodový příděl. Osobně bych chtěl vyzdvihnout výsledek Zdeňka Dudy v nedělním krátkém závodě na 13 kol.
Ve velice silně obsazené kategorii vozů do dvou litrů nechal za sebou všechny konkurenty na dalších vozech Alfa Romeo, Renault, Peugeot a Ford. Závod byl velice dramatický, když po nedobrovolné "rally vložce" na cílové rovince, kdy Zdeněk uhýbal po kolizi dalších aut a ztratil několik vydřených pozic. Poté byl také nasazen Safety Car, jelikož ředitelství závodu váhalo z přerušením závodu z důvodu deště. Nakonec však ředitelství závodu nechalo pole pokračovat na mokré trati. Velmi oceňuji, že Zdeněk byl v těchto posledních dvou kolech mezi čtyřmi nejrychlejšími jezdci v absolutním pořadí, kdy trať byla ještě místy mokrá a do cílové rovinky dojel na krásném třetím místě. V úvahu je třeba brát fakt, že se ztotožnil s časy Audi A4 ST, Porsche GT3 a BMW M3 Roberta Šenkýře. Jasně to vypovídá o jeho velkém jezdeckém potenciálu do budoucna.
Zdeněk Duda, jezdec: Díky práci celého týmu výsledky sobotního závodu potvrdily naše očekávání, tvrdá práce na trati a zejména v boxech je zárukou úspěchu. Druhé místo je satisfakcí za závod v Mostě, kde jsme ze stejného místa pro drobnou závadu odstoupili. Nedělní sprint byl jednou velkou loterií, hlavně díky divoké jízdě polských závodníků. Po startu jsem po smyku přede mnou jedoucího polského Renaultu Clia projel první zatáčku prakticky po trávě, a hned v druhé, tentokrát díky smyku polské Alfy 147 ztracenou pozici opět dohnal.
Po dalším smyku polského jezdce v zatáčce před cílem jsem vyjel mimo trať a vybojovanou pozici opět ztratil, poté následovala série Safety Caru a žlutých vlajek, obával jsem se o celkový výsledek. Po zelené vlajce jsem opět vystartoval a v posledních kolech předjel několik jezdců a 3. místo bylo na světě. Mám obrovskou radost, před závodem bych bral i 5. místo ale díky rozmaru počasí a disciplinované jízdě jsem dosáhl prozatím největšího úspěchu.
Vladimír Franc, jezdec: Ze závodu mám velmi dobrý pocit, opět jsem si o pár desetin zlepšil svůj nejlepší čas na brněnském okruhu. Velkou škodou je následek nezaviněné kolize 45 minut před koncem, který nedovolil dojezd celého závodu. I přesto byla naše posádka klasifikována na 9. místě z 16. startujících v naší třídě, což je důkazem perfektní přípravy vozu.
Jaroslav Vavera, jezdec: Především bych chtěl říci, že se jednalo o můj vůbec první závod. Proto bych chtěl především vyzdvihnout perfektní spolupráci s týmovým kolegou Láďou Francem a všemi mechaniky. V dobře rozjetém závodě na mně ležela tíha nepokazit výsledek a hlavně dojet. Po menších problémech při výměně jezdců v boxech jsem se snažil jet svým tempem a po několika kolech i zlepšit naše celkové umístění.
Bohužel zrovna v momentu, kdy jsem se dostával do rytmu a měl dobrý pocit z toho, že i v takovém horku jsem schopen podávat standardní výkon a zajíždět shodné časy na kolo, mi udělala čáru přes rozpočet nezaviněná lehká kolize s vozem Renault Clio, po které nebylo možné dojet do cíle. I přesto však mám radost alespoň z celkově devátého místa a dvou bodů, které si posádka vozu číslo 21 připsala na své konto.
Po letní přestávce bude pokračovat MM ČR závodem na mosteckém autodromu ve dnech 12.-14. srpna 2005.
www.alfaromeoclub.cz
www.alfaromeo.cz
www.racinghardware.com
Divize 4 – Vytrvalostní závod 3-hodiny / 25.6.2005 / Matador GT Challenge Brno
RACE RESULT – D4 do 2000ccm
pořadí jezdci vůz / team celkový čas kol best time
1 Maderyc / Rosina Audi A4 ST / Bohemia Racing 3:01:58.068 74 2:15.064
2 Lucak / Duda Alfa Romeo 147/ Racing Hardware 3:01:45.913 72 2:25.122
3 Honzik Ml / Honzik Renault Clio / Commerz Racing 3:03:13.970 72 2:26.647
4 Peterka / MacHacek Renault Clio RS / Micanek Sport 3:02:18.294 71 2:30.205
5 Bednarek / Balcer Alfa Romeo 147 3:00:59.954 70 2:25.921
6 Soja / Soja Renault Clio / Taboss Kart 3:01:33.548 69 2:24.551
7 Pazdera / Pazdera Renault Clio / Micanek Msport 3:01:36.146 69 2:28.327
8 Czapka / Kotarba Renault Clio / Katrex Karolina 3:02:44.539 67 2:25.797
9 Franc / Vavera Alfa Romeo 147 / Racing Hardware 2:22:34.316 53 2:35.203
10 Pekar / Pekar Peugeot 306 1:56:38.558 44 2:32.762
11 Nykodym / Janak Renault Clio / Micanek Msport 1:54:49.297 42 2:32.336
12 Kobl / Novak Ford Focus / Profy Car SRO 1:33:14.202 36 2:29.943
13 Forman / Sedivy Alfa Romeo / Internet Expres 1:11:50.853 29 2:25.524
14 Czub / Tomaszewski Alfa Romeo 41:53.722 11 2:36.890
15 Skala / Bares Ford Focus / Profi Car 19:43.638 2
Divize 4 – Sprint závod na 13 kol / 26.6.2005 / Matador GT Challenge Brno
RACE RESULT – D4 do 2000ccm
pořadí jezdec stát vůz / team kol best time
1 Stefan ROSINA SVK Audi A4 ST / Bohemia Racing 13 2:14.637
2 Milan MADERYC CZE Audi A4 / Bohemia Racing Team 13 2:14.810
3 Zdenek DUDA CZE Alfa Romeo 147 / Racing Hardware 13 2:24.807
4 Vladimir OSTASEVSKI CZE Renault Clio 13 2:22.489
5 Lukasz KOTARBA POL Renault Clio / Katrex Karolina 13 2:25.938
6 Tomas PEKAR CZE Peugeot 306 13 2:25.916
7 Karolina Agni CZAPKA POL Renault Clio / Katrex Karolina 13 2:23.058
8 Piotr BEDNAREK POL Alfa Romeo 147 12 2:25.341
9 Miroslav FORMAN CZE Alfa Romeo 156 / Internet Expres 12 2:17.196
10 Maciej STANCO POL Alfa Romeo / RAM Racing 12 2:27.285
11 Petr MINARIK CZE Renault Clio / Commerz Racing 12 2:31.236
12 Martin ZAJICEK CZE Skoda Octavia / V Ostasevski 12 2:34.921
13 Lukas SPRINC SVK Honda Civic 12 2:33.980
14 Piotr SOJA POL Renault Clio / Taboss Kart 12 2:34.280
15 Krzysztof KIJAS JR POL Honda Civic 12 2:31.799
16 Krzysztof KIJAS POL Honda Civic 12 2:36.083
17 Vaclav NOVAK CZE Ford Focus / Profy Car 12 2:36.679
18 Jacek BALCER POL Honda Civic R / J+J Racing 12 2:43.497
19 Jacek NORKIEWICZ POL Alfa Romeo / J+J Racing 12 2:42.515
20 Michal STARNAWSKI POL Alfa Romeo / J+J Racing 11 2:47.641
21 Maciej TOMASZEWSKI POL Alfa Romeo 4 2:38.896
22 Slawomir WINKIEL POL Honda Civic 0 N/A
|