Tým BRT v Brně maximálně spokojen,. Rosina opět zářil. 29.6.2005 23:56 - tisková zpráva
MATADOR GT Challenge 2005 – Úspěch na vodě, smůla s technikou
V plném nasazení fungoval Bohemia Racing Team v rámci brněnského víkendu MATADOR Grand Tourismo Challenge, v jehož programu byly kromě prestižního šampionátu FIA GT zařazeny také závody Divize 4 okruhového mistrovství i letošní třetí podnik Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu. Víkend, v němž jezdci museli čelit jednou nesnesitelnému horku a pak přívalům vody na trati, přinesl týmu další cenné body.
Do nedělního sprintu Divize 4 tým nasadil oba stroje AUDI A4 ST, které řídili Milan Maděryč a Štefan Rosina. V sobotním vytrvalostním závodě se oba jezdci střídali na jednom AUDI se systémem pohonu FWD. Už v pátečních kvalifikacích pro tříhodinový i krátký závod se oba jezdci drželi na špičce mezi auty o obsahu do 2000 ccm. V kvalifikaci do sprintu se Štefanovi podařilo dosáhnout dokonce času 2:12,119, což představovalo celkově osmé místo na startovním roštu, ještě před několika vozy s mnohem silnějšími motory. Milan Maděryč zajel celkově jedenáctý čas, ale ve dvoulitrech byl druhý hned za Rosinou.
Sobotní tříhodinovku rozjížděl Maděryč a po hodině a půl přijel ke střídání, tankování a přezouvání naprosto vyčerpaný. Ve druhé půli musel Štefan dokonce dvakrát do boxů s problémy s obutím, ale ty se podařilo odstranit a do cíle dovedl auto první ve své objemové třídě a celkově na osmém místě ve velice silné konkurenci.
Nedělní sprint byl okořeněn deštěm a výjezdem Safety Caru. Voda byla vražedná pro silné stroje se zadním náhonem, s nimiž jeli soupeři. Naopak velice vyhovovala oběma rudostříbrným AUDI. Zpomalovací vůz pak smazal časové rozestupy mezi jezdci. Když byl závod restartován a Antonín Charouz na mercedesu z DTM sváděl boj s Andrejem Studeničem na porsche, na výjezdu ze Stadionu došlo k jejich vzájemnému kontaktu, takže oba výrazně ztratili.
Mokrá trať vyloženě sedla Štefanovi, který se hnal vpřed jako vítr a propracoval se až za Charouze na druhé místo! V kuloárech se pak objevovaly dohady, že kdyby závod trval ještě o něco déle, anebo kdyby Safety Car zajel do boxů dříve, mohli jsme být svědky fantastického vítězství. Púchovský mladík takové spekulace ale odmítal. „Nemám rád žádná kdyby. Jel jsem tak, jak to umožňovala situace.
A kdybych neměl tak dokonale připravený vůz, rozhodně bych tohoto úspěchu nedosáhl. Musím pořád jen děkovat mechanikům a celému týmu za péči, kterou všemu věnují,“ řekl Štefan.
Dodejme, že Milan Maděryč si na vodě vedl také velice dobře, skončil celkově pátý a ve své třídě tedy opět druhý za Štefanem. Jezdci Bohemia Racing Teamu za sebou v dramatickém boji na vodě nechali celkem osmnáct vozů silnější kubatury nad dva litry!
Brněnské závody Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu byly okořeněny sobotní účastí předsedy dozorčí rady mladoboleslavské automobilky Vratislava Kulhánka. Ten odjel celý ostrý závod v barvách Bohemia Racing Teamu s octavií Janiho Paasonena, který reprezentoval Škoda Motorsport na řecké Rallye Akropolis.
Bývalý šéf automobilky a jeden ze zakladatelů pohárové tradice octavií si vůz nové generace velice pochvaloval, ale rozhodně se nesnažil o žádné extempore, nešlo mu o body ani o vítězství a jak sám řekl, přijel se hlavně potěšit s novým vozem. Závod jel a také dokončil na čestném posledním místě. „Jak bych měl ten závod hodnotit? No zkrátka jsem je všechny před sebou hnal až do cíle,“ smál se pak v boxech Kulhánek. Jiří Gottwald startoval z desátého místa a podařilo se mu vybojovat dokonce šestou pozici. Jeho souboj s Václavem Brejlou o místo, které zaručovalo Pole Position pro nedělní druhý závod, patřilo k ozdobám sobotní jízdy.
„Byla to náročná čtyři poslední kola a kdyby šlo třeba o sedmou příčku, asi bych Vaška pustil. Ale s vypětím všech sil jsem ho udržel vzadu. Taky jsem trochu spoléhal na to, že Vašek, který tu měl posledně při jednou ze soubojů incident a dostal za něj trest Drive Through, bude tentokrát opatrnější. A vyšlo to,“ zhodnotil Jirka v cíli ostrý, ale korektní duel. V nedělním závodě ho ale štěstí opustilo. Po dobrém startu z první pozice zradila technika a boje o další body se musel předčasně vzdát.
Tým se v současnosti připravuje do belgického SPA, kde by se 8. – 10. července měl účastnit dalšího podniku Pirelli Touring Cars Trophy. Dalším místem působení pak bude legendární slovenský závod do vrchu pod názvem MATADOR Baba, kde bude Štefan bojovat 22. – 24. července. Tento závod je zařazen dokonce do klasifikace evropského vrchařského šampionátu. Republikové mistrovství cestovních vozů a pohár octavií budou pokračovat v Mostě 12. – 14. srpna 2005.
Brněnský víkend očima Milana Maděryče:
„Tříhodinovka opravdu nebyl žádný med. Podle údajů z telemetrie jsme ve voze měli teplotu okolo pětašedesáti stupňů Celsia. V autě byla zavřená ventilace a za jízdy se to otevřít nedá. Druhý problém byla moje bolest zad, která mě přepadla ve druhé polovině mého vyhrazeného času. Dostal jsem takovou hrozně nepříjemnou křeč a když jsem pak vystoupil z vozu, hlavně jsem si potřeboval na chvíli lehnout. Ten závod jinak probíhal v podstatě klidně, držel jsem si pozici, protože při posledním závodě v Mostě jsme kvůli poruše spojky a převodovky nedojeli.
Jel jsem tedy s rezervou. Ve druhé půlce se potom situace trochu zkomplikovala, byl defekt, Štefan šel z trati, ale dostal se zpátky a přivezl auto do boxů. Jenže ten defekt se opakoval ještě jednou. Pak jsme zjistili, že byla povolená matice řízení. Odstranili jsme problém a nakonec jsme dojeli na osmém místě celkově a ve třídě první. To se dá hodnotit velice pozitivně.
Neděle byla pro nás taky šťastná, protože ve sprintu v mistrovství republiky to nejdřív vypadalo, že vůbec nebudeme mít šanci na nějaké slušné absolutní umístění mezi mnoha vozy silnějších kubatur. Mezi vozy porsche a BMW, proti mercedesu a AUDI TT z DTM. Na tyhle vozy na suchu opravdu nemáme. Nicméně přišel déšť a Safety Car a my jsme bezezbytku využili téhle příležitosti.
Štefan Rosina skončil druhý a já pátý. Dál jsem se nedostal, protože jeden z rakouských soupeřů na porsche mě nenechat předjet. Nechtěl jsem riskovat, protože čtvrté, nebo páté místo v celkovém pořadí už není tak velký rozdíl. Takže třídu vyhrál Štefan a já jsem skončil druhý. K tomu se dá říct jedno jediné slovo – spokojenost!
Co se týká Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, tak Jirka Gottwald za postup z desátého místa na šestou pozici zaslouží obdiv. Byla to prostě obrovská bitva a nelze říct nic jiného, než že to taky musím hodnotit kladně. Získal tak totiž Pole Position pro nedělní závod. Odstartoval do něj perfektně, vedl, ale auto mu přestávalo řadit. Jak jsme později zjistili, postupně mu praskal držák převodovky, takže musel odstoupit .
To bylo jednoznačně špatně. Samozřejmě držák je už vyměněný a doufáme, že taková věc už se opakovat nebude. Je to ztráta bodů a tak že bych byl úplně spokojený, to tedy nejsem. Dá se říct půl na půl, možná šedesát na čtyřicet, ale mrzí mě, že banální technická závada nás tolik poškodila.
Už minule musel v mokrém závodě skončit kvůli prasklému táhlu stěračů a neprůhlednému přednímu oknu. Technické problémy sice jezdec neovlivní, ale bohužel, staly se a pro nás je to poučení, že nic nesmíme nechávat náhodě.“
(26.6. 2005)
PR BRT
|