Strakonická EVO osmička Trnky pomalu nabírá rychlost 30.6.2005 14:24 - tisková zpráva
Pátý start s Mitsubishi Lancer EVO VIII mají před sebou Vladimír Trnka a Stanislav Viktora. Jejich osmička, původně první vůz provedení MR na našich tratích, postupně nabírá rychlost a průběžně je doplňována o další komponenty, které původně téměř seriový stroj přibližují k tomu, co se dá nazvat soutěžním automobilem v kategorii produkčních vozů. V současnosti je připravena i vylepšená elektronika, ale Rallye Bohemia ještě posádka absolvuje s původním nastavením.
Prakticky každým ujetým ostrým kilometrem se Vladimír Trnka se svým novým nářadím sžívá a současně přichází na to, co je potřeba upravit, změnit, nebo zcela vyměnit. Po šumavském dobrodružství na seriových zimních pneumatikách přišel na Valašce první bodík za desáté místo ve skupině PV. Pravda, bylo to současně i místo poslední, ale s ohledem na to, že vůz byl vybavený elektronikou, která odpojila posilovač brzd, je třeba brát za úspěch již jen dokončení soutěže.
„Snad nikdy v životě jsem bez posilovače brzd nejel a ani takové auto nevlastnil. Byl to pro mne hrozný zážitek, když jsem poprvé šlápl na brzdu a ono se téměř nic nedělo,“ vzpomíná na první kilometry s tímto vozem na Valašsku jezdec ze Strakonic. Postupně si na auto zvykal, ale letecké erzety na Matadoru s množstvím brždění před retardéry z vysokých rychlostí téměř na nulu, nebylo ničím, kde by chtěl zkoušet hranice vozu.
Matador přinesl, ale i pozitivní posun v jízdních vlastnostech. To když se s autem svezl Václav Pech a doporučil radikální změny v nastavení tlumičů. „Jsem moc rád, že nám Vašek pomohl, posunul nás hodně dopředu a děkuji mu za to. Současně jsme ustoupili od původního záměru dostavět auto ve verzi MR a nyní už máme „klasickou“ osmičku,“ dodal Trnka.
Změny na podvozku přinesly výrazné zklidnění auta, což se projevilo hned na další soutěži v Českém Krumlově. Tam po prvním dnu Vladimír Trnka se Stanislavem Viktorou atakovali první desítku pořadí produkčních vozů. První Malonty a zejména osmý čas na nich jim, zajistil posun na stejnou příčku ve skupině. O ní sice na chvilku přišli po defektu v Římově, později osmou pozici dokázali získat zpět a v cíli byli nakonec ještě o místo výše, tedy na sedmé příčce.
„Panovalo ukrutné vedro a když jsme měnili kolo říkal jsem si, že příště si musím dávat větší pozor na to, kudy jedu. S přilbou a v kombinéze není výměna kola v takovém počasí nic příjemného,“ sliboval Vladimír opatrnější jízdu kolem nebezpečných kamenů u cesty.
Uvidíme, jestli na Bohemii své slovo dodrží. Poprvé a naposledy zde startoval v roce 2003 s cosworthem třídy A8, ale odstoupil pro poruchu hned na třetí erzetě, takže letos bude mít v Mladé Boleslavi obnovenou premiéru.
„Doma již máme připravenou správnou elektroniku, ale již nebyl čas na její montáž a následné doladění, takže auto je stejné, jako v Krumlově a další vylepšení připravíme až na Barumku,“ uzavřel Vladimír Trnka.
Milan Hauer
|