Mugello: Jarek Janiš i Jan Charouz pojedou na pro ně neznámém okruhu 30.6.2005 14:54 - tisková zpráva
Ma-Con Charouz Junior Team – Mugello preview - (30.06.05)
Povzbuzeni dobrým výsledkem z Imoly se celý Ma-Con Charouz Junior team těší na další závod na horké italské půdě v Mugellu. Jarek Janiš i Jan Charouz pojedou na této trati poprvé, přesto doufají v potvrzení předchozích výkonů.
O Itálii se díky tradičně vášnivým fanouškům hovoří jako o horké půdě, vzhledem k současnému počasí však platí toto označení doslova. Vedra ovlivní vozy, ale hlavně jezdce, kteří zužitkují fyzickou přípravu a v průběhu víkendu musí dbát na pitný režim. Janiš se i přes pozdější vstup do italského šampionátu F3000 rychle etabloval mezi nejlepší, v Mugellu na něj ale čeká velká výzva – tamní okruh patří mezi jeden z mála v Evropě, kde ještě nikdy nejel. Debutant v F3000 Charouz také Mugello nezná, v letošní sezoně je to však pro něj častá situace.
Jarek Janiš: „Mugello patří mezi jednu z mála evropských tratí, kde jsem ještě nikdy nejel. Vím o ní jen to, že tam často testuje Ferrari a hostí také GP Itálie silničních motocyklů. Okruh jsem se snažil poznat aspoň na simulátoru, realita je sice vždy trochu jiná, ale získáte tak alespoň základní představu o sledu a typu zatáček. Je to poměrně rychlá trať s hodně dlouhou rovinkou, která by měla umožňovat předjíždění. Teoretická příprava proběhne už ve čtvrtek, ale na skutečné osahání tratě dojde až v pátečním tréninku. Pro nás bude hodně důležité, abychom v něm mohli najet co nejvíce kol, poznat okruh a hlavně vyladit vůz.“
Jan Charouz: „Příprava bude probíhat stejně jako na všech pro mě nových tratích – ve čtvrtek si ji projdeme s inženýrem a budeme probírat stopy a rychlostní stupně v zatáčkách. Nová trať pro mě nepředstavuje nic neznámého, letos jsem často v této pozici. Myslím, že opět můžeme pomýšlet na body. Snad mi trošku pomůže i to, že skončil školní rok a můžu se plně soustředit jen na závody.“
Okruh v Mugellu vlastní Ferrari a leží mezi Florencií a Boloňou. Historie okruhu sahá hned na počátek 20. století, v roce 1914 se jel první závod na klasickém silničním okruhu a od té doby hostil mnoho podniků včetně legendární Mille Miglia. V sedmdesátých letech minulého století vznikl nový, moderní okruh, který byl po převzetí Ferrari dále upraven, aby splňoval nejmodernější předpisy.
Trať nyní měří 5245 m a v průběhu kola čeká na jezdce převýšení 41,19 m. Rekord F3000 drží Alex Zanardi z roku 1991 a má hodnotu 1:38,361.
Časový program
Pátek 1. července 12:10-13:10 Volný trénink
Sobota 2. července 10:45-11:15 Kvalifikace 1 14:40-15:10 Kvalifikace 2
Neděle 3. července 9:40-9:50 Zahřívací trénink 15:00 Start závodu na 24 kol
BPA
|