NOVASERVIS SUPERCROSS CUP 2005 se hlásí. Kramolín ve středu 3.7.2005 11:02 - tisková zpráva
Vážení přátelé,
s nastupujícím letním obdobím aktivity domácí motoristické sezóny nijak nepolevují a do pohodlného dovolenkového tempa mají hodně daleko. Už ve sváteční středu 6. července 2005 přijde ke slovu zahájení třídílného seriálu „NOVASERVIS SUPERCROSS CUP 2005“, oficiálně zastřešující mezinárodní mistrovství České republiky v superkrosu.
Šampionát, jehož promotérem je opět brněnská AGENTURA FORSAGE, odstartuje v Kramolíně u Nepomuku a o víkendu 16. - 17. července vyvrcholí finálovým dvojzávodem v Litovli na Olomoucku. Mezinárodní mistrovství České republiky patří k nejstabilnějším národním superkrosovým seriálům v Evropě, loni oslavilo desáté narozeniny a letos tedy vstupuje do druhé desítky svého trvání.
Dnešní tiskovou informací nabízíme základní informace o nadcházejícím „NOVASERVIS SUPERCROSS CUPU 2005“, k nimž přidáváme i několik nejčerstvějších aktualit z příprav tohoto seriálu.
Kdy a kde, proč třikrát ?
06. 7. 2005 (sváteční středa) KRAMOLÍN Automoto klub Nepomuk v AČR
16. 7. 2005 (sobota) LITOVEL AMK Litovel
17. 7. 2005 (neděle) LITOVEL AMK Litovel
Pravidelným návštěvníkům českého superkrosového šampionátu neunikne změna, k níž v letošním kalendáři došlo. Ze seriálu letos vypadly Košetice (Pelhřimovsko), které řadu let superkros hostily. Bohužel, při jednáních mezi tamním pořadatelem a majitelem pozemků, jimiž část stávající tratě vedla, nedošlo k dohodě, takže v „NOVASERVIS SUPERCROSS CUPU 2005“ bude v sázce pouze šestinásobná porce bodů. Každý podnik seriálu totiž obsahuje pro každou z vypsaných tříd po dvou bodovaných jízdách.
Krátce k letošním scénám
Západočeský Nepomuk a blízká obec Kramolín patří k tradičním centrům motoristického sportu. Už od roku 1947 se tam na tehdejším městském okruhu střetávala naše silničářská motocyklová elita v čele s legendárním vicemistrem světa Františkem Šťastným. Později aktivity členů AMK Nepomuk zamířily do 5 kilometrů vzdáleného Kramolína, kde postupně vznikl motokrosový a trialový areál s výbornou infrastrukturou.
V jeho análech nechybí závody započítávané do mistrovství světa a Evropy, koncem minulého století našel cestu do Kramolína i superkros. Ten se ovšem jezdí na speciálně vybudované trati v těsném sousedství zatím ještě známější motokrosové a sajdkárkrosové dráhy.
Nejenom pivovarem, ale počínaje rokem 1997 také krásným superkrosovým areálem se právem chlubí kousek za Olomoucí a směrem na Mohelno ležící hanácké město Litovel. Předehru k letošnímu dvojzávodu už tradičně obstará páteční doprovodná akce na místním náměstí s autogramiádou jezdců, kteří předtím absolvují na svých závodních motocyklech propagační defilé městem.
Závody pak probíhají v areálu ve výtěžené a později rekultivované lokalitě staré cihelny v litovelské části Chořelice. Superkros tam servíruje každoročně skvělé zážitky, protože divácké svahy skýtají téměř stoprocentní přehled o průběhu závodu.
Opět dvě třídy
Technické reglementy superkrosového šampionátu našly v posledních letech svoji optimální podobu, a tak v nadcházejícím „NOVASERVIS SUPERCROSS CUPU 2005“ se na startu opět objeví jezdci tříd 125 ccm a Open. Na rozdíl od motokrosu, kde délku jednotlivých jízd stanovuje určitý časový limit plus 2 kola, superkrosaře čeká pevně stanovený počet kol. Sportovní regule stanovují systém závodu s postupovými a opravnými jízdami a dvojicí samostatně bodovaných finálových jízd.
Body sbírá vždy prvních patnáct jezdců v cíli, které navíc čekají i peněžité prémie. Jejich součet v každém podniku „NOVASERVIS SUPERCROSS CUPU 2005“ činí v případě třídy 125 ccm 14 000 korun, jezdci třídy Open pak budou bojovat o 18 000 korun.
Přestávkové osvěžení
Také letos se diváci dočkají v přestávkách mezi jízdami přitažlivého rámcového pořadu. Vybraní jezdci budou zápolit v NOVASERVIS SUPERJUMPU, oblíbené soutěži o nejatraktivnější skok, jejíž výsledek mohou diváci ovlivnit intenzitou svého aplausu. Naprostou novinkou v seriálu bude vystoupení mladičkých motokrosařských nadějí, které se ve speciálních jízdách představí na strojích o objemu motoru 80 ccm v závodě o „Pohár AKUNA“.
Forsage
|