Zatím třetí Thomas Lüthi se těší na „domácí“ závod v Brně 4.7.2005 12:58 - tisková zpráva
Rovnou z nizozemského Assenu přijelo na brněnský automotodrom testovat několik týmů MotoGP, Fortuna Honda 250 s jezdci Lorenzem a Barberou, dále pak Aprilia MS (De Angelis a Corsi), Scott Honda (Dovizioso a Takahashi), KTM (West), Seedorf Racing (Bautista a Espargaro), Carrera Aprilia (Stoner a Locatelli), Angaia (Sandi a Kuzuhara) a český tým Elit s Thomasem Lüthim, který po Velké ceně Holandska figuruje na průběžné třetí pozici světového šampionátu třídy 125 ccm.
Tým Elit na „domácí“ trati nabídl krátké setkání novinářům a tak jsme jak talentovaného jezdce, tak manažera Daniela M. Eppa krátce vyzpovídali.
Pan Epp se zmínil o smolné loňské sezóně a o radikálních změnách, které provedl ve svém týmu.
„Loňská sezóna se nám vůbec nevydařila. Měli jsme špatné výsledky, Thomas padal a léčil zranění. Od české grand prix jsem proto začal jednat. Thomas mi řekl, že se necítí psychicky dobře, tak jsem mu zajistil velmi dobrého psychoterapeuta. Jeho působení na jezdce se velmi rychle projevilo a již na přelomu roku před oficiálními testy byl Thomas zase svůj, zase v naprosté pohodě.
Od srpna také jezdil supermotardy, aby si zvykl na stroj ve smyku a aby se naučil zvládat okamžiky, kdy stroj je v kritické situaci. Došlo i k dalším změnám. Tovární rám vůbec Thomasovi nevyhovoval, tak jsme se vrátili ke standardnímu. Máme jeden z devíti A-kitů a v této kombinaci motocykl funguje skvěle. Provedl jsem i výměnu technického ředitele, angažoval jsem Seppa Schlögla, který ladil stroje bývalému mnohonásobnému mistru světa Toni Mangovi, později Bradlovi a dalším.
Po sezóně jsem vyhodil Daria Giusepettiho, našeho loňského druhého jezdce, protože jsem neměl pocit, že by měl před sebou nějakou velkou budoucnost. Letos se koncentrujeme výhradně na Thomase Lüthiho.“
Letošní sezóna vypadá úplně jinak, Thomas Lüthi vyhrál ve Francii, je favoritem každého závodu a bojuje o čelo světového šampionátu. I Manažer Daniel Epp je spokojen.
„Hodně jsme v zimě trénovali ve Španělsku. Na oficiálních testech IRTA byl Thomas už ve skvělé formě a byl neustále první nebo druhý. Od prvního závodu sezóny nemáme žádný slabý víkend. Tom je skvěle připraven a podává výborné výkony. Tým funguje bez chyby a já jsem rád, že nemám žádné starosti.
Díky Bohu nemáme ani smůlu, zatím to opravdu funguje podle našich představ. Na titul mistra světa nemyslíme, ve startovním poli je mnoho velmi dobrých soupeřů. Našim cílem je letos v každém závodě být na špici, zajet co nejlepší výsledek. O titul pojedeme až příští rok, samozřejmě s Hondou a doufám, že i se stejnými partnery. Pak už by měla přijít na řadu třída 250 ccm.“
„Tomáš“ Lüthi také září spokojeností. I přes kolizi v posledním kole při závodě v Assenu, která ho stála pódium. Zatím je s vývojem sezóny spokojený.
„Sezóna začala dobře. Už při IRTA testech jsem byl spokojen. V prvním závodě ve španělském Jerezu jsem byl celý víkend ve špici, ale technická závada mě v závodě vyřadila z jistého druhého místa. To byla smůla, ale dál už všechno běželo jak má. Dokázal jsem konečně vyhrát a Le Mans byl zatím můj nejlepší závod.
Moc se těším do Brna. Je to vlastně náš „domácí“ závod, jsme český tým, trať znám velmi dobře a moc mě sedí. Samozřejmě chci vyhrát každý závod, ale v Brně je to ještě větší touha. Tak doufám, že to vyjde.“
Vyhrát poprvé závod mistrovství světa, to musí být velmi silný zážitek.
„Když jsem projel cílovou čáru v Le Mans, křičel jsem nadšením do helmy „Konečně! Konečně! Konečně to vyšlo!“ A křičel jsem dlouho…“
V letošní sezóně se na špici každého závodu pohubuje elitní skupina jezdců. Znají se, svádějí ostré souboje, občas až za hranicí… Jak své soupeře vidí Thomas?
„Každý je jiný. Gabor Talmacsi je velmi agresivní jezdec. Mika Kallio a Marco Simoncelli jsou také velcí a tvrdí bojovníci, ale mají naprosto čistý styl, nedělají nic zákeřného, nebo hazardního. Mattia Pasini je dost tvrdý a hodně riskuje.
Loni také často padal. Myslím, že jsme jezdecky všichni hodně vyrovnaní a v každém závodě může vyhrát kdokoliv.“
V ostrých soubojích při závodech „malorážek“ dochází často k pádům. Jak se jezdec po pádu dá zase dohromady, aby mohl znovu jet naplno?
„Jde o to, jaký je to pád. Pokud je bez zranění, je to dobré. Také jde o to, jestli si to zaviním sám, vím, že jsem udělal chybu, nebo jestli mě někdo sestřelí… Ale obecně, čím je jezdec zkušenější, tím má také větší sebevědomí a tím se také mnohem rychleji s takovou situací vyrovnává. Prostě se „otřepe“ a jede dál…“
PR MO
|