Pavel Kundrát na Bohemce spokojen se šestým místem 6.7.2005 22:24 - tisková zpráva
Úspěšný víkend mají za sebou Pavel Kundrát s Františkem Poláčkem. V nabité třídě A6 se dokázali během Rally Bohemia prosadit i mezi jezdci se silnými speciály Super 1600 a dojet si pro zasloužený bodový příděl.
Soutěž zahajovala divácká superspeciálka v Sosnové, jež byla poznamenána náhlým deštěm. „Před startem pořadatelé uvažovali o dodatečné přezouvací zóně, která nakonec zřízena nebyla. My jsme dávali vůz do uzavřeného parkoviště na slickách. Tato volba se nakonec ukázala jako špatná, protože se během odpoledne spustil pořádný liják. Auto jelo na okruhu jako na ledě, za sjezdem z přemostění jsme dostali pořádný smyk, který se nám naštěstí podařilo ustát. Ztratili jsme ale hodně času a zajeli až devátý čas,“ www.bestclonewatch.com popisoval úvod soutěže Pavel Kundrát.
Skutečným testem soutěžních posádek však byla až sobotní etapa. Neustávající noční déšť proměnil již tak náročné tratě na kluziště. První rychlostní zkouška z Jenišovic do Rychnova u Jablonce naší posádce „sedla“ a výsledkem byl pátý čas ve třídě a posun na sedmou příčku průběžného pořadí.
Po RZ 4 stáhl Pavel Kundrát desetisekundový náskok Petra Bryndy a dostal se na šestém místo s rozdílem 1,2 vteřiny. Nejdelší erzeta z Vysokého nad Jizerou do Železného Brodu však znamenala pro posádku týmu Kundrát Motorsport velkou časovou ztrátu a propad zpět na sedmou pozici.
„Na železniční nadjezd v Navarově jsme si až moc zkrátili nájezd a pravé zadní kolo zavadilo a železný sloupek. To způsobilo značné poškození nápravy, auto si sedlo a pneumatika začala dřít o podběh. Na přejezdu do servisu jsme zastavili na semaforech za Železným Brodem a zjistili, že guma začíná unikat. Po najetí na dálnici v Turnově najednou auto ustřelilo a třískli jsme o svodidla.
Při tom bouchla i levá zadní pneumatika a my museli feldu dotáhnout do servisu pouze po předních kolech. Časovou kontrolu jsme nestihli o jedenáct sekund a dostali penalizaci. V servisní zóně mechanici dali všechno do pořádku a mohli jsme pokračovat v soutěži,“ líčil dramatické zážitky jezdec.
Po servisu následoval druhý průjezd Jenišovicemi, který znamenal pro Kundráta nejlepší dílčí umístění v soutěži, když skončil na čtvrtém místě za Odložilíkem, Petákem a Prokopem. Po defektu Pavla Valouška se Kundrát posunul opět na šesté místo. Závěrečné tři rychlostní zkoušky znovu zamíchaly pořadím, když Valoušek nasadil své tempo a postupně „pojel“ Kneifela, Kundráta i Bryndu.
Poslední test znamenal obrovskou časovou ztrátu pro Prokopa, který jel část erzety bez brzd. Z výsledkových listin se nadobro vytratil i Roman Odložilík. Pořadí po první etapě bylo tedy následující: 1. Peták, 2. Burkart, 3. Tlusťák, 4. Valoušek, 5. Brynda, 6. Kundrát. Českokrumlovský pilot ztrácel na Petra Bryndu 38,1 sekundy a byl odhodlán pokusit se časovou ztrátu smazat a dostat se na páté místo.
Druhá etapa v okolí Mladé Boleslavi přivítala jezdce za slunečného počasí. Petr Brynda hned v úvodních dvou testech naznačil, že svou kůži nedá lacino a nadělil Kundrátovi celkem 12 sekund. Po výjezdu ze servisu do poslední sekce potkal naši posádku další problém. Prasklé plynové lanko a následná oprava zdržela Kundráta s Poláčkem natolik, že opět nestihli přijet včas do časové kontroly a obdrželi dalších deset sekund penalizace. Porážka Bryndy na bezdědické vložce o devět sekund však už nic neznamenala a poslední test tak už jel Kundrát jen na jistotu.
Pavel Kundrát s Františkem Poláčkem dokončili Rally Bohemia na šestém místě ve třídě A6 i skupině A. Úspěchem je pro posádku týmu Kundrát Motorsport i dvacátá pozice absolutního pořadí a třináctá v Evropském poháru.
Pavel Kacerovský
Kundrát Motorsport
|