Letošní Bohemka očima Karla Trojana a Petra Řiháka 9.7.2005 00:08 - tisková zpráva
Rally Bohemia je každoročně jedním z vrcholů automobilového sportu u nás a pravidelně slibuje krásné souboje nejen mezi domácími, ale i spoustou zahraničních jezdců. Nenajde se snad posádka, které by se rychlostní zkoužky a atmosféra na „letní Bohemce“ nelíbily. Mezi své oblíbené podniky ji řadí i Karel Trojan, který spolu s Petrem Řihákem opět vyrazili do boje v Mitsubishi Lancer Evo VII ve válečných barvách ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU.
„Bohemka je opravdu pěkná soutěž a mě se vždy líbila, ale letos se nám to bohužel nějak nepovedlo.“
Před samotnou soutěží někteří jezdci vypustili oficiální shakedown a testovali v Bělé pod Bezdězem, ale Karla jsme neviděli ani zde.
„Opravdu jsem na shakedownu nebyl. Auto si připravujeme a stavíme u nás doma. Co potřebuji, ihned mohu otestovat a tak mám auto připravené a nastavené před každou soutěží. Není tedy potřeba vyjíždět benzín a sjíždět gumy na shakedownu.“
Na první RZ na okruhu v Sosnové již každý pilot dobře ví, že zde se soutěž nevyhrává, ale ztratit tu můžete hodně. Všichni závodníci se tedy soustředí na sobotu, kde se tzv. „láme chleba“. Jaké počasí však přivítalo závodníky v sobotu ráno, si ze všech přál asi nejméně Karel s Petrem.
„Bohužel jsme neměli k dispozici ty „správné“ gumy na mokro a právě díky tomu jsme se propadali ve výsledkové listině. Kdepak, správné gumy na mokro není přepych, ale nutnost – to už víme.“
Jak sobotní rychlostní zkoužky začaly osychat a postupně se přezouvalo na sliky, zrychloval i Karel Trojan. Avšak posádce se startovním číslem 7 štěstí nepřálo a při druhém průjezdu RZ Rýnovice – Liberec je postihl defekt pneumatiky.
„Ano, při průjezdu sedmé rychlostní zkoušky jsme chytili defekt a jeli jsme odhadem osm kilometrů po ráfku, přičemž nás dojel a předjel Gassner. Věděli jsme tak, že jsme ztratili kolem minuty a čtvrt.“ a Petr dodává: „Alespoň jsme měli štěstí, že defekt více nepoškodil auto. Většina jistě ví, co takový defekt gumy dokáže a pak se v servisu nestačíte divit.“
Tento defekt však nebyl pro posádku tou poslední překážkou, kterou museli překonávat. Asi největší zkouška připravenosti celého teamu přišla v poslední sobotní deváté rychlostní zkoušce, respektive večerním servisu.
„V poslední sobotní RZ nás začala zlobit převodovka. Nějak v ní hučelo a po odjetí půlky vložky postupně začaly vypadávat i rychlosti. Rozhodl jsme se tedy pro výměnu, jelikož další rychlostku natož celou etapu by jistě nevydržela.“
„Ve večerním servisu jsme ji tedy vyměnili za sériovou, kterou vozíme jako náhradní. Spousta lidí říkalo, že to nestihneme, ale nám se to podařilo za cenu 13 minut nad povolený časový rámec, za což jsme samozřejmě byli penalizováni. Kdyby výměna trvala jen o 2 minuty déle, byli bychom již vyloučeni. Klukům v servisu schválně zůstalo ještě pár šroubků, aby měli v ranním servisu co dělat.“ směje se Petr.
Nedělní etapa se odjela celkem v poklidu. Karel však po dlouhé době musel řadit se spojkou a to není „to pravé ořechové“, pro někoho, kdo je zvyklý brzdit levou nohou.
„Neděle opravdu už byla bez komplikací. Na lepší umístění ve třídě nebyla už díky časovým rozestupům přílišná šance a tak jsme bojovali jen o přiblížení se k absolutnímu 15. bodovanému místu. To se nakonec povedlo – Bryndu a Bergera jsme pojeli a díky odpadnutí Nora Schieho si odvážíme i jeden bod do absolutního pořadí. Pro nás je ale důležitější, že v sobotní etapě odpadnul Vašek Arazim a my jsme se k němu díky bodům za šesté místo trochu přiblížili, byť se před nás o čtyři body na druhé místo v celoročním hodnocení PV dostal Béreš.“
Kdo se byl podívat ve Vrkoslavicích u Jablonce nad Nisou na skok kousek po startu RZ, musel být při druhém průjezdu posádky ČKD URBAN PNEU RALLY TEAMU nadšen.
„Právě tento skok naplno podržet nejde, jinak by to mohlo špatně dopadnout. Při prvním průjezdu jsme ho tedy jeli opatrně, ale při druhém průjezdu jsme již věděli, že s tam na nás přišli podívat Dan Vodička spolu s hlavním naším sponzorem a tak jsme se museli malinko ukázat.“
Po Rally Bohemia však práce nekončí, právě naopak.
„Musíme opět dát dohromady celé auto a připravit jej na Barumku v srpnu. Letošní Bohemka nejen nám, ale hlavně našemu Lanceru dala pořádně zabrat. Nejvíce vrásek nám přidělala zlobivá převodovka, která i po repasi nevydržela celý závod. A musíme si pořídit ty mokré gumy.“
Tentokrát poprvé jsem poprosil i Petra Řiháka o zhodnocení letošní Bohemky.
„Je dobré, když je servis na jednom prostorném místě a team se nemusí nikam stěhovat. Je však důležité, aby bylo místo vybráno s přihlédnutím na optimální přejezdovou vzdálenost pro oba dva dny a nezbytné je také zajištění stravovacích služeb pro všechny zúčastněné a diváky.
Co se týče samotné Bohemky, tvrdím, že na sobotní rychlostní zkoužky může být pan Běla pyšný, jelikož pro mě jsou to nejhezčí rychlostní zkoušky snad z celého MMČR.
Snad jediné co bych do budoucna změnil je dnes již klasický časový harmonogram : např. v pátek odpoledne začít prologem v Sosnové, pak do tmy čtyři (dnes nedělní) RZ a v sobotu večer cíl celé rally. Tento názor má více jezdců, včetně např. Gassnera.
Děkuji Karlovi s Petrem za zhodnocení právě odjeté rally Bohemia a loučím se s oběma s přáním, ať na následujícím podniku se na celý team opět štěstí usměje a posádka modro-bílého Lanceru tak opět může bojovat o příčky nejvyšší.
Daddy & Karel Trojan Communication
|