Peták na Bohemii do roka a do dne - opět první v A 9.7.2005 00:29 - tisková zpráva
Prakticky celý rok čekal Josef Peták na vítězství ve skupině A v MMČR. Naposledy zvítězil minulý rok na Rallye Bohemia. Přesně po roce dokázal svůj úspěch v Mladé Boleslavi zopakovat. Díky vítězství se ujal vedení v MMČR ve skupině A a postoupil na druhé místo v EP.
Změna soutěžního vozu a přechod od dvoulitrového kitu k superšestnáctce, spolu s větší konkurencí ve skupině A, sebou přinesla i ztrátu loňské suverenity posádky Josef Peták – Alena Benešová. Pepík je však zkušený matador, který ví, že nic se nesmí lámat přes koleno. Trpělivě poznával chování nového auta a stejně tak se mechanici učili jak francouzskou žehličku asfaltu správně nastavit. Ještě před startem Rallye Bohemia Pepík říkal, že již dostal auto do ruky a ví, co si s ním může dovolit. O umístění tradičně odmítal spekulovat, vždyť spolu s ním byli na startu rychlíci z JWRC Martin Prokop, Pavel Valoušek, ale i Dušan Kouřil, nebo Roman Odložilík a velkou neznámou byl Němec Aaron Burkart.
Svou roli sehrálo i počasí, které si s posádkami zahrálo na schovávanou. Zmáčenou Sosnovou absolvovali Pepík s Alenou ve shodném čase s Valouškem a dělili se o třetí příčku mezi áčky. Bezpečně překonali nástrahy deštěm zmáčené trati na Turnovsku, Liberecku. Osychající tratě kolem Železného Brodu se staly zrádnou pastí pro mnoho posádek, ne však pro tu, která řídila žlutomodré clio s hrochem na kapotě. V polovině sobotní etapy byli třetí mezi áčky, sedmí mezi evropany a v absolutním pořadí útočili na první desítku.
Do té se dostali po poslední vložce dne. Současně, díky problémům Prokopa a Valouška, postoupili do čela skupiny A a na čtvrté místo v Evropském poháru, za vedoucího Vojtěcha Štajfa, Jozefa Béreše a Josefa Semeráda.
Na Semeráda scházelo ještě 2,1 vteřiny a rozhodnout se mělo na klasických erzetách poblíž centra soutěže. V Březovicích ukrojili Pepík s Alenou ze Semerádova náskoku jenom dvě desetiny, ale na Vinci již šli nezadržitelně na bronzovou příčku a tu si udrželi až do cíle. Nepodařilo se sice obhájit loňské první místo v Evropském poháru, ale letošní bronz měl podle Pepíkových slov snad ještě větší cenu, než loňské vítězství.
„Bohemia byla letos o hodně těžší, než vloni. Řekl bych, že i konkurence, nebo spíše vyrovnanost byla větší. Celý průběh soutěže samozřejmě ovlivnil déšť, přesto můžu říct, že sobotu jsem odjel v pohodě. V neděli už to takové nebylo. Očekával jsem velkou bitvu se Semerádem a Březovice ani Vinec se mi moc nepovedly. Pepa říkal, že měl nějaké problémy, pak i defekt a to nám nahrálo. Klobouk dolů i před Burkartem. Jel tady poprvé a ustál Bohemku na jedničku.
Celkově bych soutěž zhodnotil jako kvalitní, náročnou a neviděl jsem ani zásadní pořadatelské chyby,“ zhodnotil svou vítěznou jízdu Josef Peták v cíli a dodal pochvalu svým mechanikům: „Náš výsledek je z devadesáti procent dílem mechaniků. Posunuli auto o moc k lepšímu. Výrazně zapracovali na nastavení a přesně vědí co mají jak upravit, podle toho, jak se vyvíjí počasí, nebo jak já si přeju. Jsem úplně nadšený z toho, co dokážou udělat a jak se při přípravě s autem doslova mazlí.“ K tomu je třeba dodat, že Pepík zase na oplátku svým klukům v montérkách zbytečně nepřidělává práci.
Za poslední dva roky měl na svém voze jen jeden jediný defekt na loňském Krumlově a havárii absolvoval také jen jedinou, to když na domácí Příbrami prasklo zavěšení předního kola a auto spadlo do potoka. Jinak vrací své nářadí téměř bez škrábanců. Mechanici se pak ve své dílně v mohou věnovat běžné údržbě a dolaďování auta, místo nápravy škod po hrubém zacházení. I zde je základ úspěchu posádky Hroch Rally Teamu, která po Bohemii opět vede skupinu A a v Evropském poháru drží druhé místo, za již jasným vítězem Josefem Bérešem.
Milan Hauer
www.motorsport-review.cz
TISKOVÁ INFORMACE CZECH NATIONAL HROCH TEAM
|