www.car.cz
 

S argentinskou zimou čeká posádky BP-Ford změna
     12.7.2005 10:30 - tisková zpráva


Rally Argentina (14. – 17. 7. 2005)

 

Tisková zpráva - preview

 

Po čtyřech soutěžích, které charakterizovaly vysoké teploty a drsný povrch v okolí Středozemního moře, čeká tým BP-Ford WRT kontrast v podobě chladnějšího klimatu a hladších tratí Argentinské rally (14.-17. července). Jihoamerická soutěž otevírá druhou polovinu mistrovství světa 2005 a Ford do ní vstupuje jako třetí tým v hodnocení značek. Na stejné pozici je i jeho pilot v šampionátu jezdců. Cílem týmu je rozšíření historické bilance Fordů Focus RS WRC, které v Argentině v posledních čtyřech sezónách dvakrát zvítězily.

Pampy argentinské provincie Cordoba se od prostředí posledních soutěží velmi liší. Povrch tratí se mění, ale převažuje měkká a písčitá šotolina, ve které se, zejména při druhých průjezdech, často vyjíždějí koleje. Pokud zaprší, povrch pokryje velmi rychle vrstva kluzkého bláta. Teploty mohou přecházet z ranních kolem nuly, až do odpoledních, které se pohybují okolo 15°C.

Přestože místní tratě netrestají chyby tak nemilosrdně, jako tomu bylo na nedávných soutěžích, neznamená to, že na posádky BP-Ford, Toni Gardemeister/Jakke Honkanen a Roman Kresta/Jan Možný, čeká jednoduchý podnik. V neděli jsou například na programu proslulé rychlostní zkoušky Giulio Cesare a El Condor, které jsou situovány do atraktivní “měsíční“ krajiny pohoří Traslasierra a patří k nejnáročnějším úsekům celé sezóny.

Jejich tratě lemují velké kameny, které projíždějící vozy vytahují do ideální stopy. Zrádné brody (podle organizátorů jich bude 27) a nádherná scenérie rozlehlých plání poskytují davům vášnivých latinskoamerických fanoušků perfektní zábavu.

Gardemeister, který si druhým místem na minulé soutěži v Řecku vyrovnal osobní rekord, pojede devátý podnik šampionátu počtvrté. Jeho nejlepším výsledkem je páté místo z roku 2002. “Čekají na nás proměnlivé podmínky, jezdci zde okusí od všeho něco,“ řekl třicetiletý Fin. “Některé úseky jsou rychlé a některé naopak zase pomalé. Soutěž je obtížná a celkem technická. Také počasí se může rychle měnit. Pokud nebudou dobré podmínky, můžeme ve vyšších polohách očekávat mlhu. Nejobtížnější záležitostí jsou pro mě vodní brody.

Pokud k nim vede široká a rychlá cesta a voda není příliš hluboká, pak ho můžete projet rychle. Hlubší brody jsou však zrádnější a voda se v nich může dostat do motoru. Ještě horší je, když vjedete do brodu příliš rychle a náraz o vodu poškodí jak vůz, tak motor.“

Můj výkon v Řecku byl velmi dobrý. Blížil se těsně zatím nejlepšímu v mé kariéře. S Focusem RS jsem byl během celé soutěže spokojen. Pokud se totéž podaří zopakovat i v Argentině, pak si jsem jistý, že můžeme dosáhnout dalšího dobrého výsledku,“ dodal Toni.

Kresta v Argentině nikdy nestartoval, ale v roce 2001 absolvoval seznamovací jízdy. “Jet poprvé novou soutěž není nikdy lehké,“ řekl devětadvacetiletý Kresta. “Seznamovací jízdy mi poskytnou určitou představu o charakteru tratí, ale jaké opravdu jsou, poznám teprve v ostrém tempu. Není to pro mě nic nového, protože jsem v letošním roce absolvoval již několik soutěží, které jsem jel poprvé.“

Nechci si stavět cíle příliš vysoko. Nejdůležitější pro mě je, abych s argentinskými rychlostními zkouškami získal co nejvíce zkušeností. To je to, co mi v budoucnu může pomoci. Začnu vyrovnaným tempem bez zbytečného riskování a budu se snažit dojet až do cíle. Tato taktika již v průběhu sezóny přinesla body jak pro mě, tak pro Ford. Doufám tedy, že stejné to bude i v Argentině,“ dodal Roman.

Ve srovnání s loňským ročníkem je v itineráři soutěže několik změn, ale opět se pojede ve třech údolích provincie Cordoba. Každé nabízí rychlostní zkoušky rozdílného charakteru a různý terén. Základna soutěže byla přesunuta do komplexu Pro-Racing motorsport, který se nachází tři kilometry od Villa Carlos Paz. Tam bude jediný servisní areál, start i cíl, dvě úvodní divácké rychlostní zkoušky a také poslední dvě rychlostní zkoušky podniku.

První etapa je téměř shodná s minulým ročníkem a tvoří ji osm rychlostních zkoušek v Punilla Valley, severně od Villa Carlos Paz. Druhá je směsí ranních rychlejších a písčitých tratí v Calamuchita Valley a odpoledních měřených úseků v Punilla Valley.

Závěrečný den je situován na jihozápad do pohoří Traslasierra. Jeho součástí jsou kamenité úseky El Condor a Giulio Cesare, dvě z nejslavnějších a nejobtížnějších rychlostních zkoušek šampionátu, které se šplhají až do výšky 2195 metrů nad mořem. Na posádky čeká 22 měřených úseků o délce 340,82 km. Celková délka soutěže je 1216,94 km.

 

 

 

 

 

Martin Linhart, ,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com


 
 
Fotogalerie:   Rallye Acropolis 2005 od Martina Viďourka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose