www.car.cz
 

Brněnské DTM: kvalifikace a super pole
     5.6.2005 11:50 - tisková zpráva


DTM: kvalifikace a super pole

 

 Jako první vyrazil na trať v 13.20 Pierre Kaffer s vozem Audi a za ním všichni ostatní jezdci seriálu DTM. Kaffer také zajel první provizorní nejlepší čas, ale ten vydržel jen krátce. Na vedoucí pozici ho okamžitě vystřídal expilot Formule 1 Heinz Harald Frentzen s vozem Opel. Za Frentzenem se pořadí měnilo každou sekundu.

 

Po prvních třech měřených kolech se dostává časem 1:52.173 na první místo Brit Gary Paffett na Mercedesu. Frentzen zůstává druhý, na třetí místo se posunul další Brit s vozem Mercedes, Jamie Green. Dlouho zůstával v boxech Francouz Laurent Aiello s Opelem. Až po devíti minutách vyjel na trať k prvním měřeným okruhům.

 

V závěru kvalifikace se dostal na druhou pozici šestinásobný vítěz z Le Mans, Dán Tom Kristensen na Audi, na třetí místo se časem 1:52.334 posunul loňský šampión a brněnský vítěz Mattias Ekström. Čtvrtý zůstal Frentzen. V druhé polovině kvalifikačního tréninku se výrazně zlepšil Mika Häkkinen na Mercedesu. Bývalý mistr světa Formule 1 a letošní největší hvězda seriálu DTM se dostal na čtvrté místo. Několik minut nato Häkkinena odsunul ze čtvrté pozice Skot McNish. Ale to dramatické bitvě o nejlepší časy ještě zdaleka nebyl konec. Své poslední slovo neřekli piloti stáje Opel.

 

Nejprve se na čtvrtou pozici posunul Reuter, o minutu později Frentzen. Ve 13.53 kvalifikace skončila konečným pořadím: Paffett (Mercedes), Kristensen (Audi), Ekström (Audi), Frentzen (Opel), Reuter (Opel), Schneider (Mercedes), McNish (Audi), Häkkinen (Mercedes), Green (Mercedes) a Tomczyk (Audi). Těchto deset nejrychlejších postoupilo do super pole, které rozhodlo o definitivním postavení na startu.

 

Bez odpočinku, jen několik minut po kvalifikaci, nastoupilo nejrychlejších deset jezdců do super pole, sólové jízdě o nejlepší čas. Jezdec vyjede na trať, má jedno kolo na rozjetí, jedno letmé měřené ve kterém jde doslova o všechno a jedno na zajetí do boxů. V Brně začalo krátce před super pole pršet, ale naštěstí déšť brzy ustal a trať oschla. Do souboje s časem se jako první pustil Martin Tomczyk na Audi. Jeho čas byl výrazně horší než v kvalifikaci a to mladého jezdce asi nepotěšilo. Nezazářil ani Jamie Green.

 

 Ale hned po něm jedoucí Mika Häkkinen se do toho pořádně opřel a časem 1:52.610 se dostal na provizorní pole positron. A vydržel na ní dlouho. Překonal ho až Heinz Harald Frentzen časem 1:52.371. Infarktové super pole vrcholilo. Ekström ani Kristensen Frentzena nepřekonali a už to vypadalo na senzaci. Ale jako poslední na trať vyjel Gary „Perfekt“ Paffett a jeho jízda na hranici fyzikálních zákonů znamenala čas 1:52.191 a druhé letošní pole positron. Po strhujícím souboji o čas byly hlavní protagonisté dramatu spokojeni.

 

Gary Paffett: „Ráno jsme provedli množství změn v nastavení vozu a docílili jsme takřka perfektní ovladatelnosti mého stroje. Proto by bylo cokoliv jiného než pole position zklamáním.“

 

 Heinz Harald Frentzen: „Je to pro mě i můj tým obrovské překvapení. Nepředpokládali jsme, že dosáhneme na druhou pozici na startovním roštu. Ale musím přiznat, že tento okruh mému jezdeckému stylu vyhovuje. Teď se těším na zítřejší závod a myslím, že jsme velmi dobře připraveni.“

 

Tom Kristensen: „Rozhodli jsme se ušetřit jednu sadu pneumatik na zítřejší závod. Proto jsme také neobjeli tolik kol v kvalifikaci. Gary i Heinz Harald zajeli kvalifikaci ve velkém stylu, ale my jsme dobře připraveni na zítřejší závod. Doufám, že dosáhneme znovu na stupně vítězů.“

Infarktové super pole naznačilo, že samotný závod by měl být nesmírně dramatický.

 

 

 

 

 

 

 

Výsledky super pole:

 

  1. Gary Paffett (GB) Mercedes                                    1:52.191

  2. Heinz Harald Frentzen (D) Opel                               1:52.371

  3. Tom Kristensen (DK) Audi                                       1:52.442

  4. Mattias Ekström (S) Audi                                        1:52.564

  5. Mika Häkkinen (SF) Mercedes                                 1:52.610

  6. Manuel Reuter (D) Opel                                           1:52.894

  7. Allan McNish (GB) Audi                                          1:53.016

  8. Bernd Schneider (D) Mercedes                                1:53.074

  9. Jamie Green (GB) Mercedes                                   1:53.883

10. Martin Tomczyk (D) Audi                                         1:54.748


 
 
Fotogalerie:   DTM Brno 2005 - Petr Lusk

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose