Tarabus byl suverénní, jinak v týmu sportfota střídavě oblačno 15.7.2005 08:24 - tisková zpráva
Poslední podniky obou domácích šampionátů v rallye by se z pohledu jezdců v barvách sportfota daly charakterizovat jako střídavě oblačné. Velmi se dařilo Jaromíru Tarabusovi, který vyhrál, kam přijel, smutní jsou naopak piloti lanceru Tomáš Arazim a Viktor Szabó. Ladislav Henzl přivezl z Kopné důležité body a Jan Vaňáč na bohemii prokázal, že bude v budoucnu samozřejmým kandidátem na nejvyšší příčky své skupiny.
Jaromír Tarabus se stává fantomem své třídy a soupeři už musí mít pomalu dojem, že nemůže nevyhrát. Na Impromat Rallysprint Kopná vyrazil pouze „rekreačně“, navíc na sedadlo spolujezdce posadil týmového manažera Štěpána Formana. O to překvapivější bylo, že „Mira“ si na čele třídy postupně budoval bezpečný náskok a do cíle dorazil na prvním místě. Podobně to vypadalo i na bohemii, kde za sebou nechal nejen kompletní českou špičku ve třídě N2, ale kromě hostujícího švéda Sandella i zbytek všech vozů skupiny N.
Na obou soutěžích nechyběl ani bílý lancer AP Racingu. Ve sprintech s ním bojuje Tomáš Arazim. Jak se v předchozích podnicích prezentoval jako jedno z nejpříjemnějších překvapení sezóny, tak na Kopné poznal tvrdost konkurence a nemilosrdnost smůly. Už v prologu jej stihnul defekt a podobnou situaci si zopakoval i na RZ3. Mladý Arazim se po boku se zaskakujícím spolujezdcem Jirkou Volfem celou soutěž trápil a až při posledních průjezdech jakž takž závodil, i tak to ale bylo na konkurenci málo.
„Z náročných RZ jsem měl velký respekt, který umocňovala nejistota v rozpisu. Navíc jsem hned na startu Podhoranu chyboval a v polovině RZ jsem viděl zapadlého Vlčka. Cítil jsem, že si nejsem jist ani rozpisem, ani sám sebou. Další defekt, výlet do kukuřice a pocitově špatná jízda způsobila, že jsem se o výsledky vůbec nezajímal. Hlavně jsem to chtěl mít za sebou.
Trochu do pohody jsem se dostal až v servisu před poslední sekcí, i když dramatickou změnu na časech jsme nezaznamenali. Zde na Kopné se zkrátka dělili jezdci přibližně na tři kategorie: opravdoví závodníci, místní borci a ostatní. Já bohužel ještě patřím do té 3. skupiny,“ povzdechl si Arazim.
Podobné problémy zaznamenal na bohemii Viktor Szabó s týmž automobilem. Na úvodní superspeciálce si s přehledem poradil s mnohem zkušenějším Vlčkem a i první „opravdovou“ rychlostní zkoušku zvládal skvěle až do osudného „šťouchnutí“ do svodidel. Při nárazu se poškodila geometrie vozu a z toho pramenily následné časté výlety do okolí tratě. Podvozek dostal ještě zabrat při hodně dlouhém skoku, trápení ukončil po osmé vložce porouchaný diferenciál.
Ladislav Henzl si na Kopnou přijel pro body do MČR v rallysprintech, kde zatím okupuje první příčku třídy N2. Valašské kotáry mu ale příliš nesvědčily. Na rychlejší konkurenty nestačil a už se zdálo, že se bude muset spokojit s pátým místem. Štěstěna se ale přiklonila na jeho stranu, když se v poslední rychlostní zkoušce vyfaulovali jeho hlavní dva soupeři a on bral body za třetí místo. Tím zároveň povážlivě nakročil k zisku titulu v jednodenních soutěžích.
Jan Vaňáč podal na Rally Bohemia bezchybný výkon a odměnou mu bylo druhé místo ve třídě a páté ve skupině. Opět s novým spolujezdcem – Miroslavem Talaváňou – se nejprve prezentovali bezvadnou jízdou končící neuvěřitelným druhým místem v „entrojkách“ na zmoklém okruhu v Sosnové.
V sobotu ráno ovšem přílišný důvod k radosti nebyl. První dvě sobotní zkoušky Vaňáče bohužel pozdržel vůz startující před ním a zejména ztráta z RZ2 byla povážlivá. Pak se nepodařilo na následující sekci dobře zvolit obutí a stříbrný peugeot na suchých pneumatikách opět ztrácel… V dalším průběhu soutěže to už přeci jen bylo o něčem jiném a na začátku sezony snad až příliš opatrný pilot se postupně osměloval a zrychloval.
Poháry za druhé místo v cíli pak byly odměnou za spolehlivost, kterou posádka na přetěžké trati prokázala. Při Barum Rally pojede Vaňáč opět s dalším zkušeným spolujezdcem Miroslavem Fantou, a tak se můžeme těšit, jaké zlepšení prokáže na soutěži mistrovství Evropy.
Na první pohled neviditelnými změnami prochází v těchto dnech i samotné stránky www.sportfoto.cz. Kromě drobných vylepšení a aktualizace se dějí i změny zásadnějšího rázuViditelnější je pak jiná koncepce v zařazování fotografií.
„Naše databáze se neskutečně nafoukla. Už má přes 12 000 fotografií, poslední rekordním úlovkem bylo 614 fotek z Impromat Rallysprintu Kopná. Když po Rally Bohemia hrozilo, že v databázi přibude kolem 900 fotek za jeden jediný podnik, rozhodli jsme se pro změnu. Do databáze budeme dávat pouze fotografie pro stálé klienty a výběr akčních fotografií ostatních posádek.
Věříme, že případné nové klienty tato změna neodradí, naopak po kontaktu pomocí e-mailu dostanou ryze individuální nabídku fotografií. Menší počet záběrů zařazovaných do databáze nám uspoří mnoho času, který potom můžeme věnovat právě klientům a také jezdcům sportfota,“ popsal dění na serveru jeho provozovatel Viktor Hausknotz.
|