Roman Kresta o Argentinské rally. Na shakedownu devátý a bez kotoulu 15.7.2005 08:43 - tisková zpráva
Českého jezdce Romana Krestu čeká o víkendu další náročná soutěž a to Argentinská rally. Přestože tam posádka Roman Kresta - Jan Možný ještě nestartovala, hodlá získat body pro tým.
Český jezdec měl možnost v Argentině absolvovat pouze trénink a to v roce 2001. „Vím, že to nebude jednoduché, protože tam pojedu poprvé,“ řekl na úvod Kresta.
„Při tréninku si udělám obrázek o tom, jak vypadají tratě. Až při soutěži si ale vyzkouším, jak rychle se dá jet. Musím se dostat do správného tempa, pokud chci uspět. Už jsem si ale zvykl, že startuji na nových soutěžích, protože to není letos poprvé,“ pokračoval luhačovický pilot.
„Nedávám si příliš vysoké a nereálné cíle. Pro mě nejdůležitější získat další poznatky o tamějších tratích a dojet až do cíle. To by mi mohlo pomoci v budoucnosti. Odstartuji tedy bez zbytečného riskování s cílem dojet. Taková taktika mně i týmu již přinesla body, a tak doufám, že se to podaří také v Argentině,“ dodal na závěr Kresta.
Roman Kresta ve zkratce o trati Český pilot Roman Kresta bude startovat v Argentině vůbec poprvé. Jedinou výhodu může hledat v tom, že v minulosti v Jižní Americe již trénoval. Pro něj tak bude hlavním úkolem, po nevydařené Acropolis rally, soutěž dokončit.
Luhačovický jezdec po tréninku řekl: „Čeká mě velmi náročná rally. Místy to neuvěřitelně klouže. Budu si muset dávat velký pozor, abych neudělal chybu.“ Spekulacím o svém konečném umístění se vyvaroval.
Pro Toniho Gardemeistera je Argentinská rally celkem neznámou soutěží, nicméně Fin si nepřipouští, že by to mělo nějak výrazně ovlivnit jeho výkon.
„Nemyslím si, že je to velký problém. Na některých místech se dá jet hodně rychle, ale jinde je to dost špatné. Místy je množství písku a například na Mina Clavero je trať rozbitá už nyní,“ dodal Fin.
Toni Gardemeister však vyjádřil obavu nad tím, jak se vypořádá s vodními brody, kterých je na trati bezpočet. Nejvíce se obává toho v rychlostní zkoušce číslo šest, který je velmi hluboký.
K tomu se jezdci přiblíží rychlostí okolo 120 km/hod. Inženýři Fordu kladou Tonimu a samozřejmě také Romanovi na srdce, že při průjezdu brodem je nutné neustále akcelerovat.
Z tohoto důvodu byly také tovární Focusy WRC vybaveny speciální klapkou, která uzavře přívod vzduchu do motoru při průjezdu hlubokou vodou. Tuto klapku pak bude ovládat spolujezdec.
V případě Romana Kresta je to Jan Možný, který navíc pojede se speciální bandáží na hrudníku, aby jej tolik nebolela jeho naražená žebra.
Argentina: Roman Kresta na shakedownu devátý
Vítězný čas zajel na dnešním shakedownu norský pilot Petter Solberg s vozem Subaru Impreza WRC a jen tak potvrdil svá slova o tom, že chce vyhrát. Na druhém místě skončil Gigi Galli a třetí Toni Gardemeister.
Loeb tradičně zajel až sedmý čas, nicméně při samotné rally bude zřejmě vše jinak. Český pilot Roman Kresta podal slušný výkon a za vítězným Solbergem zaostal o 3.3 vteřiny.
Tradičně velmi dobře se vedlo jezdcům týmu Mitsubishi Gallimu a Rovanperämu, kteří dosáhli druhého a čtvrtého času. Oba mají příkaz jet Argentinskou rally naplno a neponechat nic náhodě. Armin Schwarz zajel až jedenáctý čas a Jani Paasonen se druhou Fabií WRC dokonce až dvanáctý.
Nejlepším soukromníkem se stal Manfred Stohl, který by chtěl znovu dokončit rally na bodech. Jeho týmový kolega Xavier Pons skončil čtrnáctý. Navrátilec Duval překonal svého týmového kolegu Sébastiena Loeba a proťal cílovou pásku jako šestý. Příliš se nevedlo dvojnásobnému mistru světa Marcusi Grönholmovi, který zajel až třináctý čas.
Časy na shakedownu:
1. Solberg (Subaru) 2:34.7 min
2. Galli (Mitsubishi) 2:35.4
3. Gardemeister (Ford) 2:35.9
4. Rovanperä (Mitsubishi) 2:36.0
5. Atkinson (Subaru) 2:36.1
6. Duval (Citroën) 2:36.6
7. Loeb (Citroën) 2:36.9
8. Stohl (Citroën) 2:37.4
9. Kresta (Ford) 2:38.0
10. Märtin (Peugeot) 2:39.1
11. Schwarz (Škoda) 2:39.7
12. Paasonen (Škoda) 2:40.1
13. Grönholm (Peugeot) 2:40.2
14. Pons (Citroën) 2:40.7
- . Carlsson (Peugeot 206) 2:40.7
16. Warmbold (Ford) 2:41.5
17. Perez-Companc (Ford) 2:43.9
18. Ligato (Peugeot 206) 2:48.0
19. Raies (Subaru) 2:53.4
Zpracoval: RV FFK
|