|
Josef Peták představí v Okříškách s P 306 Maxi tisková zpráva
Před Pepíkem Petákem je první ostrý start s novým autem. Zůstal věrný značce se lvem ve znaku, tentokrát však vyměnil Peugeot 206 Kit Car za větší a silnější Peugeot 306 Maxi v poslední tovární specifikaci. Na Rally Vysočina si tento skvost, který dokázal po tratích mistrovství světa prohánět i speciály WRC, poprvé osahá při rychlé jízdě.
Původně plánované testy, které měly proběhnout toto úterý, se kvůli napadanému sněhu neuskutečnily, takže na seznámení zbývá jen krátký čas před startem a potom tratě rychlostních zkoušek prvního podniku letošního MČR v rallysprintech. „Počasí nám trošku zkřížilo plány a s autem jsem se vůbec nesvezl. Uvidíme kolik času bude v pátek. Každopádně jdeme do soutěže s tím, že budu mít připravený poznámkový blok na připomínky k chování auta, návrhy změn a úprav před Šumavou. Bude se však jednat jen o dolaďování, protože auto je díky pečlivé a zodpovědné práci mechaniků velmi dobře připravené,“ řekl Josef Peták, který si právě kvůli dokonalému seznámení s technikou přeje při Rally Vysočina sucho: „Na suchu se vždy jede lépe a s dvoukolkou to platí dvojnásob. Pokud to bude klouzat, nedá se nic dělat. Bude to nepříjemnost, ale všichni budeme mít podmínky stejné.“
Seznamování s autem je i důvodem toho, že na sedadlo spolujezdce usedne Alena Benešová: „Na dalších sprintech mě bude navigovat Libor Joska, ale tentokrát dostala přednost Alena, se kterou pojedu velké soutěže a ty pro mě jsou letos prioritní. Je proto třeba, aby si také ona zvykla na jiný stroj. Toto auto je přeci jenom v mnohém odlišné od toho, se kterým jsme jeli vloni v Třebíči. Naše třistašestka má ve své výbavě vše, co továrna uvolnila. Je to jedna z nejlepších dvoukolek ve startovním poli a bude záležet jen na mě, jak se popasuju s konkurencí, vždyť v Okříškách je přihlášeno pět kitových dvoulitrů a ve velkých soutěžích jejich počet ještě vzroste. Bude tedy s kým a o co závodit a já vždy chci být ve výsledcích co nejvýše,“ odkryl Pepík své ambice. V této souvislosti přišla řeč i na ohlášený konec závodní kariéry Jindřicha Štolfy: „Souhlasím s názorem, že Jindřich odešel jako neporažený král dvoukolek. Bylo mi jasné, že i na srovnatelných autech bude vždy lepší, ale stále jsem se snažil ho porazit, protože jsem nikdy z boje neutíkal a pro úspěch jsem dělal vše. Stejně tak pojedu i letos.“
Prakticky po celou svou závodní kariéru jezdil Josef Peták v motoristických disciplínách, ve kterých startují dvoučlenné posádky, proto se ho dotkly změny v mistrovství světa, kdy z oken soutěžních vozů musely zmizet jmenovky spolujezdců. „U nás tento předpis zatím naštěstí neplatí, ale i kdyby, tak jméno Aleny, nebo jiného mého spolujezdce, z auta sundávat nebudu. Pro mě je spolujezdec plnohodnotný člen posádky, kterého si vážím. Například při sajdkárkrosu dělal až 70% úspěchu. Bez něj by sajda nemohla jet ani rovně, natož zatočit a v rally je to hodně podobné.“
Milan Hauer www.motorsport-review.cz
|
|