www.car.cz
 

Vojtěch si v Blovicích po Bohemii spravil chuť a vyhrál
     21.7.2005 09:30 - tisková zpráva


Blovice byly rychlé nejvíce

Po smolné Rally Bohemia, která se odehrávala na domácí půdě Štěpána Vojtěcha, čekal na celý OMV Rally Team další rallysprint. Bývalá rally šou, dnešní Rally Úslava, propagovaná plakáty s portrétem největšího soupeře posádky OMV teamu Václava Pecha jasně dávala pocítit, koho budou v okolí Blovic diváci nejvíce podporovat a kdo zde bude doma.

V Blovicích se Václavovi v minulosti dařilo více než dobře a vzhledem k nejistému počasí, rychlým tratím a předstartovním problémům s vozem nenastupoval Štěpán s Michalem do soutěže právě s největším nadšením. Co bylo s autem, Štěpáne? "V podstatě jen drobnosti, ale problém se vyřešil až nahráním nových map motoru. Pak už vše fungovalo tak, jak jsem očekával. Ovšem radši bych podobné věci řešil zavčasu a v klidu. Ne v sedm hodin ráno, těsně před startem," postesknul si pilot.

S fungujícím autem a s nasazením (této posádce tak vlastním) se vrhla dvojice OMV teamu do soubojů na téměř desetikilometrové zkoušce, na které nadělili V. Pechovi solidní 3,7 vteřiny. Přejezd na další zkoušku poznamenal další vývoj celé soutěže, když praskla poloosa u soupeřova fordu. Po následující šestikilometrové RZ2 tak Brouk s Myšákem vedli o více než 11 vteřin a to je na kratičké sprinty opravdu hodně. Třetí úsek první rundy měřil necelých 12 km a bílý Peugeot 206 WRC opět poodskočil svým pronásledovatelům o celkových 24,8 sekund.

V servisu se po dohodě s technikem od Michelinu Štěpán rozhodl, že zariskuje a vyzkouší nové pneumatiky s označením N24, které v krátké budoucnosti nahradí dnes již nevyráběné klasiky N22. "Byl to malinko risk, ale pevně jsme doufali, že změna směsi pneumatik nemůže být nijak dramatická. Navíc náš náskok nám dodal trochu klidu a my byli připraveni nějaký ten díl náskoku obětovat pro důležité informace. Václav jel ozkoušené "dvacetdvojky" a s fungujícím autem byl opravdu zdatným soupeřem," vysvětlil Štěpán.

O pravdivosti Štěpánových slov hovoří náskok 206 WRC na V. Pecha v cíli následující zkoušky o pouhou jednu desetinu. Kluci testovali Michelinky N24 a postupně jim přicházeli na chuť. Zjistili celou řadu cenných poznatků, na které se dá přijít jedině při závodě.

Pátou zkoušku vyhrál V. Pech o 4 desetinky a v další mu Štěpán vrátil vítězství s úrokem: 2,3 sekundy. Po 6. RZ z osmi celková bilance +26,8(!) ve prospěch posádky OMV Rally teamu. Jaké tedy jsou nové gumy? "Vzhledem k dosaženým časům se jeví nová směs jako velmi podobná. Je potřeba se trošku přizpůsobit, jelikož se chová trochu jinak, ale po doladění takovýchto detailů by mohla být možná i o něco rychlejší než dosavadní varianta," poznamenal na adresu nové Michelinky Brouk, kterého v zápětí doplnil Myšák: "Myslím si, že se moc nespletu, když si dovolím tvrdit, že se na nových gumách nechá jít o fous později na brzdy. Ovšem náš ostrý test proběhl za vysokých teplot a na extra klouzavých asfaltech, jak se bude pneumatika chovat na rozbitých cestách s hrubším povrchem ukáží až další závody."

V poslední dvojici zkoušek přenechal Štěpán vítězství svému rivalovi a soustředil se pouze na udržení patřičného náskoku. Václav Pech se k žádnému závěrečnému sprintu nerozhodl a tak mu stopky v poslední časovce naměřily +24,6 za Broukem a Myšákem.

Diváci vzhledem k dostatečnému náskoku očekávali Vaše kolečko přímo na trati. Proč na něj nedošlo? "Je pravda, že i Václav nás před poslední vložkou hecoval, ale nakonec jsme ho neudělali. Musí to být spontánní a přijít samo, nedá se to předem připravit. Popravdě řečeno se i pro něj v Blovicích špatně hledá vhodné místo,"vysvětlil pilot.

Pro posádku OMV Rally teamu znamená vítězství na Rally Úslava opravdu mnoho a oba členové posádky jsou rádi, že se jim podařilo předstihnout předem favorizovaného soupeře. "Blovice jsou specifické. Málo technické a uměle zpomalované. Často se jede na maximálku a to více nahrává našim soupeřům. Trať byla pro mě dost pozměněná, protože jsem tu pravidelně nestartovali. Po problémech Václava jsme jeli sice rychle, ale již ne naplno.

Jet svižně a bez chyb je poměrně těžké, naštěstí jsem měli dostatečný náskok a tak jsme se snažili s ním rozumě hospodařit," zhodnotil Štěpán. Po soutěži se hodně diskutovalo o bezpečnosti a o pořadatelích, jak jste to viděli vy? Nějaké problémy? "Na soutěži bylo asi poznat, že byla pořádána s minimálními náklady, ale nic zásadního nebylo třeba řešit," poznamenal Štěpán.

A jak viděl soutěž navigátor Michal Ernst? "Tratě byly velice jednoduché, rovně, do retardéru, maximálka, do vsi mezi baráky, zase rovně, retardér… míst, kde se rozhoduje a kde se jede na srdíčko, bylo celkem asi 5," povzdechl si Myšák a pokračoval "ještě, že nepršelo. To by byla katastrofa. Extra kluzké asfalty již za sucha a k tomu vysoké rychlosti není ta nejlepší kombinace. Vím, že najít v této lokalitě pěkná místa je docela problém," doplnil spolujezdec.

OMV Rally Team se představí na konci července na Rallysprintu Agropa Pačejov. Navázat na vítězný hattrick bude velice složité, ale do bojů o další vítězství dá posádka bílého Peugeotu 206 WRC vše.

Michal Oberstein

 

 

PR


 
 
Fotogalerie:   Blovice 2005 od sportfoto.cz

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose