Setkání automobilových krasavců minulosti. Ennstal Classic 2005 24.7.2005 18:14 - Pavel Jelínek
Jak je již tradicí, sešli se uprostřed léta vyznavači klasických sportovních aut v rakouském Grobmingu na veteránské rally s kreditem vyjímečnosti v počtu aut, zaměření a obtížnosti. Jede se ve čtyřech odlišných etapách od zkoušky do vrchu Stoderzirken přes večerní etapu v okolí centra soutěže k hlavní celodenní etapě přes Taurenské průsmyky až po tzv. Grand prix Grobmingu v ulicích městečka.
Prokládáno 20 zkouškami na pravidelnost a dosažení minimální diference v daném čase to dává záruku zajímavého svezení pro 180 vybraných posádek. Pokud si britští Bentley Boys vyrazí na Ennstal přes půl Evropy v legendárních sportovních autech této značky, tak je jisté, že i další konkurence bude zajímavá. Startovka končí ročníkem 1972 a tak je vidět několik zástupců čistě rallových aut jako Fiat 124 Abarth rally, Lancia Fulvia, unikátní Citroen SM Maseratti v rally úpravě, Porsche 911. Jedno z nich perfektně vodil profesor rally Rauno Aaltonen.
Z aut tvořených pro silniční závody vyčníval tentokrát čistokrevný Ford GT40 a jeho srovnávání s vozy Ferrari SWB, Aston Martin DB5 nebo Jaguar D viditelně zabíralo spoustu času mnoha fanoušků. Další lákadlem je vždy účast známých jezdců ve vozech poskytovaných z firemních muzeí. Dieter Quester vodil BMW 507, Jochen Mass a Stirlig Moss prototypy Mercedes 300 SL, ale např. Mike Thackwell jel se svým obrovským Chryslerem 300, nováček této akce, sajdkárový fenomén Rolf Billand a jeho tradiční partner Kurt Walstiberg použili hodně slabý Auto Union 1000.
Vítěznou se stala posádka Schraml/Artacker na Ferrari 275GTC a svou pověst potvrdil druhým místem R. Aaltonen.
text a foto ( dole) : Tonda Malý
|