Smíšené posádky Rallye Sport Promotion na Agropě Pačejov 1.8.2005 22:27 - tisková zpráva
Jak jsme již informovali, tým Rallye Sport Promotion představil na rallye Agropa, jejíž centrum se přesunulo do Horažďovic, tři vozy s netradičním složením posádek.
Na identické rychlostní zkoušky z minulého ročníku se jako první vydala posádka Petr Poulík, Jan Paulik s vozem Mitsubishi Lancer EVO VI. Ve třinácti členném startovním poli produkčních vozů dosahovali převážně pátých časů. V sedmém testu zajeli třetí čas a v cíli jim patřila zasloužená 12. příčka v absolutním pořadí a 5. ve třídě produkčních vozů.
V cíli zavládlo nad dosaženým výsledkem uspokojení, zkušený Petr Poulík nešetřil pochvalnými slovy na adresu svého spolujezdce, který je podle jeho slov velmi adaptabilní a má určitě schopnosti jezdit v rychlejších autech.
Jako druzí z týmu Rallye Sport Promotion odstartovali do závodu Miloš Vrtal s Pavlem Dreslerem. Těm však tentokrát štěstí nepřálo a motor jejich Fiatu Bravo HGT vypověděl poslušnost hned v první rychlostní zkoušce. Důvod – těsnění pod hlavou válců.
Největší pozornost se však upírala na posádku Petr Matějovský / Jaroslav Novák startující s Hondou Civic ve třídě N2. Nadějný junior jedoucí teprve druhou sprintrally ve své kariéře se svého úkolu „svézt“ zkušeného Jaroslava Nováka nezalekl a od prvních metrů si vedl velmi dobře. Po volném průjezdu RZ1 zajel v druhé a třetí vložce první časy ve třídě.
Následoval druhý čas ve čtvrté zkoušce a zlomový okamžik celého závodu v RZ5, po jejíž zrušení byl posádce díky vysokému startovnímu číslu přidělen necitlivě náhradní čas, což se netýkalo hlavních rivalů v boji o vítězství ve třídě Ladislava Henzla s Petrem Čečilem jedoucí také s Hondou Civic.
V této RZ „ztratili“ na Henzla, se kterým jezdili celou soutěž ve vteřinách téměř deset sekund, což se v cíli ukázalo jako zlomové. Krom šestého testu, ve kterém posádka dosáhla třetího času, zajela ve zbylých rychlostních zkouškách druhé časy většinou právě za mocně finišujícím Henzlem stahujícím ztrátu 34 vteřin z druhé RZ. Ten nakonec časové manko smazal a rozdíl časů po projetí cíle poslední zkoušky činil 5,9 sekundy v jeho prospěch. Posádka týmu RSP přišla o vedení v desátém testu a nakonec obsadila druhou příčku ve třídě N2.
Petr Matějovský závod komentoval takto: “v druhé rundě jsem udělal chybu při kontrole pneumatik v servisu a také při volbě tlaku. Zadní gumy se během dvou RZ sjely a musel jsem dost ubrat. Pan Henzl si vítězství rozhodně zasloužil, v první etapě měl i on velké problémy a druhou etapu jel opravdu rychle. My jsme bohužel hodně ztratili díky sjetým zadním gumám, nemohl jsem se o ně poslední čtyři vložky opřít.
K tomu zastavení u odstaveného vozu a nešťastně přidělený čas v 5RZ, to vše v konečném součtu bylo 5 sekund za Henzlem. Ale to k rallye patří a těžkou hlavu si z toho nedělám. Mým cílem je sbírat zkušenosti, vždyť to byl můj 2 závod ve sprintu. Musím hodně poděkovat Jardovi Novákovi, jelikož mi jeho zkušenosti hodně pomohly a opět jsem si trochu posunul rozpis k lepšímu. Teď nás čeká ECCE Homo, kde ještě pojedu s Jardou a hodně se těším na souboj s Dunovským. Navíc nás čeká technická trať a opět jinak psaný rozpis“.
Vedení týmu má radost především z předvedeného výkonu. O vítězství ve třídě, o které jsme přišli v závěru soutěže vůbec nejde. Stěžejní pro tým je to, že Petr je schopen po několika výborných výsledcích v Sheron ČMPR stejných výsledků dosahovat i v MČR ve sprintrally.
Press RSP (1.8.2005)
www.rallyesport.cz
|