Loeb před Finskem: Kdo by nechtěl vyhrát legendární podnik MS! 2.8.2005 14:44 - tisková zpráva
Fréquelin: Euforie jen pár minut
Úspěchy poslední doby, které vynesly tým Citroën do čela Poháru konstruktérů, upevnily pozici Loeba mezi jednotlivci a Citroënu dodaly historické zápisy co do počtu vítězství v sezoně a po sobě jdoucích vbítězstvích, svádějí k euforii. Jak je to ale v týmu Citroën Sport, odpovídá stájový šéf Guy Fréquelin.
„Možná překvapím, ale o euforii nemůže být řeč. Snad bezprostředně po dojetí v Argentině během několika málo minut. Ale hned na následující pracovní schůzce v neděli odpoledne ve Villa Carlos Paz už všichni věděli, že musíme pokračovat v tvrdé práci. Dnes tedy žádná opojná euforie, ale odhodlání odvést perfektní práci. To je silná motivace pro celý náš tým. Finsko je nejdelším podnikem, nejrychlejším, ale my jsme připraveni odvést maximum. Věřím, že se budeme prát na čele.“
A co stájový ředitel Fréquelin poradí svému druhému jezdci, Duvalovi, od něhož potřebuje především body do Poháru konstruktérů? „To samé co před Argentinou. Tato rallye je těžká pro každého, kdo bude riskovat. My potřebujeme body. Ve Finsku pojede hodně pilotů s vozy WRC, kteří se chtějí v šampionátu ukázat.“
Loeb: Kdo by nechtěl vyhrát legendární podnik MS!
Sébastien Loeb, úřadující mistr světa, lídr letošního ročníku, má formu. Podaří se mu poprvé uspět také ve Finsku? Má za sebou náročné testy v místě rallye. „Strávil jsem dva dny v okolí Jyväskylä. První den jsme našli úsek, který byl pro testování perfektní. Půlku druhého dne jsme testovali na jedné cestě. Jet ve Finsku hned následující den po Akropolis rallye byla skutečná zkouška adaptabilnosti. Vždyť krajina se míhá v úplně jiné rychlosti. Vycházeli jsme z nastavení, které se nám osvědčilo na vítězné Novozélandské rallye, ale samozřejmě jsme museli parametry upravit s ohledem na skoky a dopady.“
Ve Finsku pojedete pošesté. Jak se vám líbí tento specifický povrch? „Až dosud to nebyla soutěž, na které bych se cítil nejlépe. Nepočítám své dva starty se Saxem, ale když jsem jel s Xsarou WRC, někdy jsem se ptal, jak to ti místní dělají? Hlavně v začátcích mé kariéry. Pak jsem ale zjišťoval, že jsem schopen také zajet slušné časy, hlavně při druhých průjezdech zkoušek. Problém je v tom, že pokud hned na začátku něco ztratíte na jezdce, jako je třeba Marcus, je těžké, ne-li nemožné to dohnat. Mám více zkušeností s tratí, každý rok se zlepšuje i Xsara. Dříve mě snad někdo mohl považovat za jezdce, který se pomalu rozjíždí, nyní jsem schopen jet naplno od samého začátku. S Citroënem už jsme přišli na to, jak zvládnout určitý terén, a pak můžeme být i potenciálním vítězem...“
Bude rekordní série pokračovat i v tak náročné soutěži? „Chtěl bych samozřejmě vyhrát. Je to legendární soutěž, kterou vyhrálo jen málo jezdců, kteří se nenarodili ve Finsku. Nechci ale jet absolutně naplno. Není to můj styl. Nejsem z těch jezdců, kteří by předváděli bláznivé kousky. Nejezdím do zatáčky, kterou mám napsanou s průjezdem na pětku, na šestku v naději, že to dobře dopadne. Hnát se do zatáčky mi nesedí a nevyplácí se to. Ve Finsku se brzy ukáže, jestli máme na vítězství šanci nebo ne.“
Duval: Hlavně dojet!
Francois Duval po svém návratu do týmu má jasný úkol – dojet a získat body do Poháru konstruktérů. Zkušeností s Finskem má dost. „V roce 2001 jsem například bojoval s Loebem na trati v Super 1600. Pak jsem dvakrát vypadl, až loni jsem zajel sedmé místo. Mám tuhle rallye rád. Je hodně těžká, vyžaduje hodně zkušeností, protože vysoké skoky dávají zabrat každému a jen těžko se dá udržet nějaká ideální stopa průjezdu po trati. Navíc ve Finsku jsou možné úplně všechny varianty počasí.
Můj cíl je stejný jako v Argentině – hlavně dojet. Ovšem chci se samozřejmě pokusit o co nejlepší umístění. Ve Finsku pojede hodně místních pilotů na vozech WRC, kteří jsou hodně rychlí a nenechají vás v klidu hájit pozice, které jste si vydobyli v první etapě, jak tomu bylo třeba v Argentině.“
|