www.car.cz
 

Závodící dvojice fotografů jezdí pro zábavu. Malé zamyšlení nad výsledky.....
     2.8.2005 18:34 - tisková zpráva


Rallye je pro mě zábavou, ale jakou má to české sportovní úroveň?

 

Naše posádka ve složení Jaroslav Štauber – Miroslav Ševčík po velmi vydařeném startu na Rallye Bohemia a po naopak brzkém odstoupení z Rallye Úslava úspěšně dokončila soutěž v Pačejově. Skončili jsme čtvrtí, vlastně pátí mezi historickými automobily. Ale měli jsme být čtvrtí … nebo pátí. Jak to vlastně je?

 

Příprava na soutěž se odehrávala v úmorném vedru. Teplota šla ke čtyřicítce, asfalt tekl, slunce pálilo a my jsme poctivě trénovali. Sobotní počasí již bylo ke startujícím posádkám shovívavější, maximální teplota nešla přes třicet a průtrž mračen přišla až večer po skončení soutěže.

 

Povedl se nám velmi pěkně vstup do soutěže. Po zrušené první vložce jsme zabojovali na druhé i třetí RZtě a výsledkem bylo průběžné třetí místo mezi historiky. Je pravda, že řada předních posádek odstoupila hned v úvodu soutěže, a že řada ostatních se teprve rozjížděla, ale stejně, takhle vysoko jsme v průběžném pořadí ještě nebyli.

 

Čtvrtá RZta byla charakteristická tím, že doznala změn povrchu silnice poté, co byl ukončen oficiální trénink. Je to již podruhé v tomto měsíci, kdy jsem něco podobného zažil. Cestáři opravují asfaltový povrch právě v den tréninku. Myslím, že je to takhle špatně a měla by existovat lepší komunikace mezi pořadatelem soutěže a udržovatelem komunikace.

 

Cestáři totiž v rychlém lesním úseku před cílem vložky během pátečního poledne opravovali silnici a na rozteklý asfalt rozmístili velké množství drobných kamínků. Jízda na takto opravené silnici připomínala závodění na šotolině. Pořadatelé sice umožnili posádkám projet si tuto RZtu ještě v pátek večer po 20. hodině, ale my jsme již měli v plánu jiný program, takže jsme se rozhodli natrénovat ty poslední dva kilometry až při prvním ostrém průjezdu. A tak jsme zde spadli ze třetího na páté místo.

 

Druhé kolo je ve znamení souboje Triner – Štangl – Štauber, neboť odstupy prvních dvou posádek jsou již značné. Naopak zmíněné tři posádky jsou v sedmi sekundách. Emil Triner si sice stěžuje, že nově postavená RSa nefunguje přesně podle jeho představ, přesto nám a Danielu Štanglovi ve druhém kole ujíždí.

 

My sice dostáváme na první vložce druhého kola sekundu, ale na druhé zkoušce s horizonty vracíme Danu Štanglovi šest a jdeme na čtvrté místo, které držíme i po následující RZ8. Pak přichází ta zkouška, kterou nemáme natrénovanou a jsme zase pátí. Na předposlední vložce pak děláme chybu v retardéru za obcí Strážovice a Dan zvyšuje náskok na 18 sekund.

 

No a nyní k tomu, co v podstatě znehodnotilo sportovní charakter této soutěže. Nepíše se mi to snadno, ale musím. Jezdím rallye především proto, že mě to hodně baví, a tak mě vlastně výsledné umístění ani příliš nezajímá. Jsem sám sobě sponzorem, a tak ani z tohoto důvodu nemusím někde dokazovat, jak jsem „úspěšný“. Ale pro pořádek.

 

K čemu došlo? Před poslední RZtou jsme na čtvrtého Daniela Štangla ztráceli na pátém místě již nesmazatelných téměř dvacet sekund. Ovšem, jak známo, rallye končí až na cílové rampě. Danovi před poslední zkouškou zhasl motor a fiesta odmítala nastartovat. Měl startovat před námi, a tak nás pouští před sebe (a postupně i všechny ostatní zbylé posádky) a my jedeme poslední zkoušku. Postupně je jasné, že nestihne časovku nebo start do zkoušky minimálně o tři minuty a my jsme tedy čtvrtí.

 

Zpoždění muselo být dle našeho odhadu ještě větší, neboť například na cíl na náměstí v Horažďovicích Dan nepřijel ani, když už jsme z prozatímních neoficiálních výsledků byly vyhlášeni na rampě na čtvrtém místě. Pak jsme potkali Dana Štangla v ÚP a přáli jsme mu, že to dokázal rozchodit a soutěž dojel. V oficiálních výsledcích jsem se pak našel až na pátém místě a u Dana Štangla nebyla žádná penalizace. Bohužel jsem to zjistil až v neděli, když jsme se chystal k napsání komentáře k soutěži na svůj web.

 

Rallye pro mě má především význam jako hobby. Z tohoto důvodu je mě opravdu jedno, zda jsem čtvrtý nebo pátý. Ale na trati mezi sebou soupeříme o sekundy (někdy se hraje dokonce o desetiny). Pak je hloupé, když se ve výsledcích nacházejí nesrovnalosti v řádu desítek sekund nebo dokonce minut.

 

Nezlobte se na mě pánové časoměřiči, sportovní komisaři a ostatní funkcionáři takového podniku, ale potom je sportovní stránka takové akce nulová!

 

Již teď se těším na náš další start v rallye.

 

Jaroslav Štauber

www.RallyeJournal.cz

 

Tisková informace RallyeJournal.cz Teamu, Plzeň, 2.8.2005


 
 
Fotogalerie:   Rally Agropa Pačejov 2005, foto Jiří Dokulil

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose