Technologická řešení, zvolená pro pohonné jednotky a podvozkové části, jsou základem vysoce efektivního jízdního projevu a zárukou nejvyššího možného zajištění aktivní bezpečnosti, provozního komfortu a potěšení z jízdy ve všech situacích.
Styl
Velice citlivě navrhované a modelované vzájemné proporce vytváří vyváženou, elegantní a důrazně dynamickou karoserii. Magický pohled šelmy neodolatelně přitahuje pozornost, stylově zkosené čelní sklo navazuje na linii snížené střechy, která probíhá plynule až k aerodynamickému spojleru připevněnému na víko zavazadlového prostoru. Celé zadní části dodává při pohledu zezadu vizuální dynamiku ostře řezaný zadní nárazník, který vyvolává dojem, že vůz je připraven vrhnout se kdykoliv vpřed.
Působivost estetického díla je umocněna uhrančivým „pohledem“, ostrými křivkami blatníků a aerodynamickou přední částí, díky níž je kabina vozu z vnějšího pohledu velice diskrétní a o to překvapivější je pak její skutečná vnitřní prostornost.
Verze Coupé navazuje na stylistický směr představený s modelovou řadou 407 a ještě více podtrhuje harmonickou vyváženost mezi důrazným temperamentem a vytříbenou jemností, která je novým stylistickým prvkům vlastní.
Automobilová vášeň vyjádřená v liniích siluety Coupé 407 je přenesena i do interiéru vozu, například způsobem jeho zpracování nebo čtyřmi samostatnými sedadly. Svět velkých automobilových legend zde připomíná mimo jiné design sdruženého přístroje a ukazatelů, dekorativní prvky z pravého hliníku nebo kožené prošívané čalounění jako příplatkový prvek výbavy. Palubní deska společná pro model 407 umožnila svou speciální koncepcí a rozvržením vytvořit části, které odlišují jednu verzi od druhé a jsou specifické svým provedením (například luxusní kožené čalounění u verze Coupé).
Rozmanitost a výjimečnost interiérů, které jsou v nabíce pro vůz Coupé 407, otevírá brány do světa velkých automobilových legend.
Architektura
Coupé 407 měří na délku 4,815 m a na šířku 1,868 m. Výška nepřesahuje 1,40 m, přední a zadní převis dosahuje 1,08 m a 1,01 m, což je + 5,5 cm a + 8,5 cm v porovnání s převisy u karosářské varianty sedan.
Větší užitná délka vnitřního prostoru (1,72 m, tedy o 5,8 cm více než u modelu 406 Coupé) byla plně využita ve prospěch prostornosti interiéru kabiny vozu. Podobně se na 1,542 m zvětšila i šířka v loktech na předních sedadlech (+12,8 cm oproti předcházející verzi) a na 1,234 m v ramenou na zadních sedadlech (+14,2 cm).
Praktickou předností Coupé 407 je sklopné a dělené zadní sedadlo a pravoúhlý tvar zavazadlového prostoru, který pro přepravu zavazadel nabízí objem 400 dm3 (měřeno metodou VDA).
Vnímání jedinečné prostornosti kabiny vozidla dále umocňují velké prosklené plochy (2,8 m²) a předsazené čelní sklo.
Podobně jako u ostatních karosářských variant 407 umožňuje architektura místa řidiče i u verze kupé navolit ideální vzdálenost mezi volantem, sedadlem a pedály a to i pro osoby většího vzrůstu. Řada možností nastavení optimální polohy řidiče při řízení je základní podmínkou pohodlné a bezpečné jízdy. Pozice řidiče je ve speciálním prostředí vozů kupé oproti klasickým verzím modelu 407 snížena o 20 mm a směrem dozadu je posunuta o 9 mm.
Struktura
Aby struktura verze Coupé, převzatá od již uvedených předchůdců v rámci modelové řady 407, mohla být použita pro novou karosářskou variantu, bylo nutné provést některé speciální úpravy. Pevnost v krutu je vyšší než u verze sedan a splňuje zadávací kriteria z oblasti bezpečnosti a jízdních vlastností. Při kroutícím momentu 100 daNm aplikovaném na nápravy nepřesahovala hodnota deformace 0,71 mrd, což je výsledek, kterého nebylo zatím dosaženo u žádného vozu značky Peugeot. Tato velká tuhost je zárukou lepšího využití náprav ve prospěch jízdních vlastností, aktivní bezpečnosti, potěšení z jízdy a dynamického komfortu.
Jako u ostatních vozů 407 je i struktura verze Coupé vybavena vedle klasické horní ochranné zóny i spodním ochranným absorbčním kanálem. Ten je tvořen podélným nosníkem, který je, podobně jako hlavní skupiny dílů pérování, vyroben z hliníku.
Platforma společná s verzí sedan byla specificky upravena a snížena o 4,4 cm a těžiště vozu bylo přeneseno o 25 mm níže. V porovnání s verzemi 407 sedan a SW byl rovněž rozšířen přední a zadní rozchod kol.
Motory
Coupé 407 klade vysoké požadavky na prvotřídní jízdní vlastnosti a komfort zprostředkované širokou nabídkou moderních a výkonných benzinových nebo dieselových motorů s filtrem pevných částic FAP.
Jako první v řadě je v nabídce benzinový čtyřválcový motor o objemu 2 230 cm3 s šestnáctiventilovýmir rozvody a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Dosahuje maximálního výkonu 120 kW (přibližně160 k) a největšího točivého momentu 220 Nm. Vačkový hřídel sacích ventilů je opatřen systémem proměnného časování (VTC), díky němuž je 92 % disponibilního největšího točivého momentu dosaženo v režimu již od 2 000 1/min až do 5 500 1/min.
Druhým benzinovým motorem, který je k dispozici u verzí 407 sedan a SW od uvedení vozů na trh, je šestiválec do V v úhlu 60° o objemu 2 946 cm3, který vyvíjí maximální výkon 155 kW (přibližně 210 k) a největší točivý moment 290 Nm. Jedná se o agregát se čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě a dvaceti čtyřmi ventily. Vačkové hřídele sacích ventilů jsou vybaveny systémem průběžného proměnného časování rozvodu VVT, čímž je umožněno optimální plnění spalovacích prostorů a motor je současně pružný i výkonný.
Coupé 407 je první siluetou v modelové řadě 407, která je poháněna novým dieselovým šestiválcem do V v úhlu 60°, jenž byl doposud vyhrazen exkluzivně pro nový model 607. Motor o objemu 2 720 cm3 je opatřen čtyřmi vačkovými hřídeli v hlavě a dvaceti čtyřmi ventily.
Je vybaven systémem přímého vysokotlakého vstřikování typu Common Rail a do výfukového traktu je zabudován filtr pevných částic FAP s intervalem výměny prodlouženým na 210 000 ujetých kilometrů. Dosahuje maximálního výkonu 150 kW (přibližně 205 k) a zásluhou dvou turbokompresorů s proměnnou geometrií má největší točivý moment hodnotu 440 Nm!
Převodová ústrojí
Bez ohledu na zvolený typ motoru je verze Coupé 407 vždy vybavena šestistupňovou převodovkou. V případě benzinového motoru 2.2 se jedná o manuální typ, u dieselového V6 HDI o automatický a u benzinového šestiválcového motoru jsou k dispozici manuální i automatická šestistupňová převodovka. Oba dva typy jsou přizpůsobeny zvláštním charakteristikám jednotlivých typů motorů, jejich výkonům i požadavkům na velikost točivého momentu.
Manuální převodovka ML6/C představuje s motorem ES9/A premiérovou kombinaci, jediný rozdíl mezi touto převodovkou u motoru 2.2 a benzinového šestiválce 3.0 V6 tvoří stálý převod, který je v prvním případě 14/69 a ve druhém 14/67. Aby bylo dosaženo požadované živosti každého z motorů, převody při 1000 1/min jsou u čtyřválcového motoru o menším objemu kratší.
Automatická šestistupňová převodovka AM6 umístěná napříč byla poprvé představena s modelem 407 a posléze rozšířila nabídku převodových ústrojí modelu 607, v obou případech spolu se šestiválcovými motory do V. S kapacitou přenosu točivého momentu dosahující až 450 Nm se zcela přirozeně přizpůsobí maximální hodnotě 440 Nm, které dosahuje dieselový motor V6 HDI (DT17). Její rozměry a hmotnost jsou měřitelné s manuálními šestistupňovými převodovkami, umožňuje optimální využití motoru, upřednostňuje akceleraci, kontinuální zátah a zároveň si zachovává výborné provozní vlastnosti v oblasti spotřeby paliva.
Pro každý z motorů byl odlišně upraven převod na nižší stupeň (54/47 u dieselového motoru DT17 a 49/52 u benzinového ES9/A).
V plně automatickém režimu je převodovka schopna se přizpůsobit stylu jízdy řídiče a nabízí samozřejmě i možnost volby aktivnějšího režimu se sekvenčním ovládáním typu « Tiptronic System Porsche ». Je vybavena plně elektronickým řízením s autoadaptivní schopností v závislosti na profilu vozovky, rychlosti otáčení volantem, stylu jízdy, atd…
Optimálním využitím motoru s nízkým poklesem otáček při řazení poskytuje tato automatická převodovka příkladný jízdní komfort při současném zachování vynikajících provozních a akustických charakteristik.
Technické charakteristiky motorů Coupé 407
|
BENZINOVÉ |
DIESELOVÝ |
Typ motoru |
EW12 |
ES9/A |
DT 17 |
Typ převodovky |
ML6/C |
AM6 Auto |
Počet převodových stupňů |
6 |
Zdvihový objem (cm3) |
2 230 |
2 946 |
2 720 |
Maximální výkon(kW - 1/min) |
120 / 5 875 |
155/6 000 |
150 / 4 000 |
Největší točivý moment (Nm - 1/min) |
220 / 4 150 |
290 / 3 750 |
440 / 1 900 |
Výkony |
|
|
|
|
- Maximální rychlost (km/h) |
222 |
243 |
235 |
230 |
- 1 000 m s pevným startem (s) |
30,6 (31,0)* |
29,0 (29,7)* |
29,7 (29,9)* |
29,8 (30,2)* |
- zrychlení z 0 na 100 km/h (s) |
9,2 (9,7)* |
8,4 (8,9)* |
8,7 (9,1)* |
8,5 (9,0)* |
Spotřeba (l/100 km) |
|
|
|
- městský provoz |
12,2 |
15,0 |
11,9 |
- mimoměstský provoz |
6,6 |
7,3 |
6,5 |
- kombinovaný provoz |
8,7 |
10,2 |
8,5 |
- emise CO2 |
206 |
242 |
226 |
Pohotovostní hmotnost (kg) |
1 525 |
1 612 |
1 637 |
1 724 |
|
|
|
|
|
|
|
(*) měřeno při ½ zatížení
Podvozkové skupiny
Podvozkové skupiny, které se osvědčily již u dříve uvedených verzí modelové řady 407 sedan a SW, jsou zárukou zajištění vysoké úrovně aktivní bezpečnosti i u varianty Coupé. Vedle rozšíření rozchodu kol byly podvozkové části podrobeny i dalším modifikacím, které zlepšily jejich účinnost a zvýšily odolnost struktury karoserie v krutu (ta dosahuje u tohoto nového vozu v rámci modelové řady bezprecedentní hodnotu 0,71 mrd).
Přední náprava s technologií dvojitého trojúhelníkového ramene s oddělenou těhlicí a zadní víceramenná náprava pracují s ohledem na zajištění maximální aktivní bezpečnosti, potěšení z jízdy a komfortu pro všechny cestující ve voze. Nejsložitější části obou náprav jsou vyrobeny z hliníkové slitiny Cobapress, která se vyznačuje stejnými mechanickými charakteristikami jako kované díly.
Snížení karoserie vozu bylo dosaženo redukcí výšky pružin tlumičů – o 10 mm vpředu a 23 mm vzadu. Dorazy jsou kratší a tužší a napomáhají omezit podélné naklánění a dosáhnout vyváženosti mezi přední a zadní nápravou, které jsou nově při zvýšené tuhosti flexibilnější.
Oddělení funkce odpružení (výkyvy ve svislé ose) od funkce otáčení kol u přední nápravy se na jízdních vlastnostech vozu projeví vysokou úrovní směrové stability za všech okolností a navíc je téměř odstraněn přenos rázů do řízení. Dále je optimalizována přesnost při projíždění zatáček a je umožněno zmenšení citlivosti na nevyvážení kola. Efektivní konstrukční řešení doplňuje i špičková kvalita provedení, řízení je přesné a pérování vozidla je skutečně pohodlně tlumené.
V porovnání s ostaními verzemi modelové řady 407 se přední rozchod rozšířil o 23 mm (u motoru EW12) a o 19 mm (u motorů ES9/A a DT17). K zajištění lepší kontroly podélných výkyvů vozu byl průměr tyče předního zkrutného stabilizátoru u benzinového šestiválcového motoru ES9/A zvětšen o 0,5 mm (24,5 m), u dieselového motoru HDI V6 měří 25 mm.
Podobně jako u ostatních verzí modelové řady 407 je i Coupé 407 vybaveno novou zadní nápravou se skloněnými celky pružina/tlumič a podélným ramenem, které je oddělené od těhlice, aby pracovalo výhradně v podélné ose (absence rušivých sil způsobujících vibrace).
V porovnání s verzemi sedan a SW se rozchod zadních kol u modelu Coupé zvětšil na 1,575 m (o 46 mm) u motoru EW12 a na 1,567 m, tedy o více než 45 mm u šestiválcových motorů.
U verze Coupé 407 s motorem 2.2 byly převzaty klasické tlumiče, charakteristika jejich tlumení odpovídá nové výšce karoserie a specifickému rozložení hmotnosti u tohoto typu vozidla.
U vozidla s šestiválcovými motory je tlumení proměnné podle devíti různých charakteristik a každý ze čtyř tlumičů je řízen samostatně podle informací snímače zdvyhů jednotlivých kol. Tento nový způsob řízení odpružení umožňuje rychlý přechod mezi jednotlivými charakteristikami až ke zvýšeně tuhým tlumičům, které zaručují stabilitu vozidla při průjezdu zatáček, stejně jako ve fázích brzdění nebo akcelerace při nízké i vysoké rychlosti. Kdykoliv v průběhu jízdy je možné ovládacím tlačítkem s « programem Sport » zvolit tvrdší pérování pro zesílení dynamického charakteru vozu.
V závislosti na rychlosti vozu a rychlosti otáčení volantem řídí u verzí s benzinovým motorem 2.2 velikost posilovacího účinku vyvinutého na řízení elektro-hydraulický posilovač řízení.
Volant je u všech verzí výškově i osově nastavitelný v rozmezí 40 mm v obou osách.
Verze se šestiválcovým motorem je vybavena hydraulickým posilovačem s proměnným účinkem. U tohoto systému je posilování zajištěno ventilem řízeným počítačem, zohledňujícím velké množství informací, jako jsou například rychlost vozidla, otáčky motoru, úhel a rychlost otáčení volantem. Zařízení dále optimalizuje funkci zvýšením rychlosti reakce a zlepšením pohodlí za všech okolností, ať už se jedná o parkovací manévry, jízdu při nízké či vysoké rychlosti, přímý směr nebo zatáčky.
Účinnou brzdnou reakci vozu zajišťují u všech verzí bez ohledu na zvoleném motoru přední chlazené kotoučové brzdy s kotoučem o průměru 330 mm a tloušťce 30 mm. Kotouče na zadních brzdách mají průměr 290 mm a tloušťku 12 mm.
Elektronický řídící systém kontroly stability ESP je součástí základní výbavy všech vozů Coupé 407 a zahrnuje následující funkce:
- systém proti zablokování kol ABS, kalibrovaný pro pneumatiky o rozměrech 17 a 18 palců, s působením na každé kolo zvlášť, rozložením účinku mezi přední a zadní nápravu a systémem umožňujícím řídit nezávisle kola na pravé a levé straně vozu,
- podporu brzdění v kritických situacích EVA, aktivovanou v závislosti na intenzitě sešlápnutí brzdového pedálu, a samočinnou aktivaci výstražných světel, která proběhne při zpomalení vyšším než 8 m/s²,
- a jako doplněk k protiskluzovému systému ASR, působícímu na brzdy i přímo na motor vozu, také systém kontroly stability, který nepřetržitě porovnává úhel natočení volantu, rychlost natáčení vozidla kolem svislé osy začátek, rychlost otáčení kol a zrychlení vozu, detekuje a koriguje počínající přetáčivé nebo nedotáčivé tendence a v rámci možností fyzikálních zákonů je schopen vrátit vůz na trasu požadovanou řidičem.
Pasivní bezpečnost
V souladu s vysokou mírou zajištění aktivní bezpečnosti nabízí cestujícím model Coupé 407 i stejně účinnou pasivní ochranu. Konstrukce struktury karoserie a princip ochrany proti čelnímu nárazu (horní i spodní absorbční zóny) jsou řešeny stejně jako u verze sedan. Rovněž sloupek řízení je bezpečnostní a v případě čelního nárazu se zasune až o 80 mm a ochranný štít brání posunu celku motoru s převodovkou do kabiny vozu.
Konstrukční specifika karoserie verze Coupé si vyžádala v některých částech odlišná řešení ochrany vnitřního prostoru při bočním nárazu, jedná se například o použití speciálních obvodových napínáků jednodílných dveří, vyztužení dveří pomocí tří deformačních příček nebo upevnění spodní části dveřního dílu k podélnému nosníku.
Verze Coupé 407 určené pro evropský trh jsou sériově vybaveny sedmi airbagy: dvěma předními, dvěma bočními vpředu, dvěma hlavovými pro přední i zadní sedadla a jedním kolenním airbagem pod sloupkem řízení.
Každý z cestujících má navíc k dispozici tříbodový bezpečnostní pás, vpředu jsou pásy výškově nastavitelné s pyrotechnickými předpínači a omezovači přítlaku až do 450 daN.
Zařízení indikace nezapnutí bezpečnostního pásu je zakomponováno do sedáků předních sedadel. Omezovače přítlaku na zadních sedadlech jsou nastaveny na 600 daN.
Zadní místa jsou opatřena tříbodovými úchyty ISOFIX k bezpečnému upevnění kompatibilní dětské sedačky.
Aktivní přední opěrky hlavy s bezpečnostním mechanismem proti nežádoucímu zasunutí výrazně snižují riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu.
U nového Coupé 407 nebyla opomenuta ani terciální bezpečnost: tvar vnějších klik dveří usnadňuje vyproštění cestujících při havárii, pyrotechnický systém přerušuje elektrické napájení, automatické odemykání zámků dveří a samočinná aktivace výstražných světel.
Inovováno je i zabezpečení vozu Coupé 407 proti odcizení. Dveře na straně řidiče mají zámek nového typu « S3M », zámky a jejich ovladače jsou spojeny lankem, bezpečnostní zámek se při zasunutí jiného předmětu než klíče protáčí naprázdno, napojení zámku a ovladače je opatřeno speciální ocelovou krytkou a elektrické vývody jsou instalovány mezi výplní a vnějším obložením dveří. Západka víka zavazadlového prostoru je rovněž chráněna ocelovou destičkou.
Další prvky jako například vrstvená boční okna nebo bezpečnostní alarm, který je k dispozici v rámci výbavy na přání, doplňují kompletní ochranu cestujících, předmětů i samotného vozu.
Podpora řízení
Tento elegantní vůz umí být i praktický. Vyhoví nejrůznějším potřebám a situacím každodenního života. U všech verzí najdeme elektricky sklopná a výklopná vnější zpětná zrcátka a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko je k dispozici od úrovně Pack.
K usnadnění parkovacích manévrů slouží parkovací asistent vzadu, ten je součástí sériové výbavy všech verzí, a v rámci nabídky výbavy na přání může být doplněn i detektorem překážek vpředu. Obě zařízení upozorňují zvukovým a vizuálním výstražným signálem řidiče na přítomnost překážky až na hranici 30 cm.
Celá modelová řada je vybavena i samočinnou aktivací předních světlometů. Dvoufunkční světlomety (jedna svítilna pro potkávací a dálková světla) jsou vybaveny xenonovými výbojkami. Přechod od potkávacích na dálková světla probíhá progresivně. Osvětlovací sestava zahrnuje také funkci automatické dynamické korekce nastavení světlometů a vysokotlaké ostřikovače.
Pro upřesnění: automatické nastavení směru světlometů se aktivuje při překročení rychlosti 5 km/h. V závislosti na úhlu natočení volantu a rychlosti vozidla se světlomet na vnitřní straně zatáčky nasměruje maximálně o 12° a vnější o 7,5° dovnitř zatáčky. Směr světlometů se nastavuje v pozici potkávacích i dálkových světlech. U první úrovně výbavy se jedná o doplněk na přání, u vyšších úrovní je funkce součástí základní výbavy vozidla.
Vyjma hlavních světel, u kterých je životnost xenonových výbojek až čtyřikrát delší než u klasických halogenových žárovek, jsou ostatní světla opatřena funkcí detekce defektní žárovky, u brzdových světel systém dokonce zaznamená i žárovku se slábnoucím výkonem.
Automatické stěrače jsou u Coupé 407 součástí základní výbavy vozu, frekvence stírání se přizpůsobuje intenzitě deště od fázového stírání po nejvyšší rychlost. Vzhledem k typu a rozměrům stěračů (plochá lišta stěrače je 700 mm dlouhá) jsou obě ramena vybavena vlastním elektrickým motorkem a kinematika stírání je stejnosměrná.
Automatické uzamčení vozu při překročení rychlosti 10 km/h je k dispozici u všech verzí Coupé 407, podobně jako elektrické otvírání víčka palivové nádrže, jehož ovladač je umístěn řidiči na dosah. Neustále uzamčeno je rovněž víko zavazadlového prostoru, které se odemyká pouze prostřednictvím dálkového ovladače centrálního zamykání.
S funkcí superzamykání je spojeno i selektivní odemykání dveří vozu. Dálkovým ovladačem lze odemknout všechny nebo pouze zvolené dveře a zabezpečit tak přístup do vozu.
Mezi další prvky komfortní a bezpečnostní výbavy, které byly převzaty i pro verze Coupé, patří například palubní počítač s barevným displejem pro všechny verze, variabilní regulátor rychlosti včetně funkce omezovače nebo senzor tlaku v pneumatikách se schopností detekce dvou typů anomálií (podhuštěná a defektní pneumatika) a lokalizace příslušného kola.
Interiér vozu Coupé 407 je komfortní stejně jako praktický a nabízí celou řadu odkládacích prostor, variabilitu uspořádání, ergonomická sedadla a výbavu, která zjednodušuje a zpříjemňuje život na palubě vozu.
V přední části vozu najdeme stejné odkládací prostory jako u verze sedan, některé, jako například kapsy ve výplních dveří, upravené podle nového stylu provedení interiéru. Přední odkládací schránka spolujezdce je uzamykatelná, osvětlená a chlazená, středová loketní opěrka obsahuje uzavřenou prostornou úložnou schránku a držák na nápoje je jako vždy po ruce mezi řadicí pákou a středovou opěrkou.
Po stranách sedáků zadních sedadel a ve spodní části bočních výplní vzadu jsou zakomponovány přihrádky k odložení drobných předmětů – elektronických her, mobilního telefonu a držák na nápoje.
Dělená a sklopná opěradla zadních sedadel lze sklopit tak, že vznikne rovná úložná plocha, která navazuje na podlahu zavazadlového prostoru a její užitná délka je 1,60 m. Snadnou přepravu dlouhých předmětů navíc umožňuje i otvor v opěradle zadního sedadla všech verzí.
Sedáky předních sedadel mají u verze Coupé 407 speciální tvar i styl, který zprostředkovává bezprostřední vnímání sportovní jízdy a zároveň poskytuje výborné boční vedení a podporu těla.
Rozpětí výškového i podélného nastavení předních sedadel je veliké, stejně tak i regulace sklonu opěradla, která je kontinuální a ovládá se otočným kolečkem na boku sedadla. Bederní nastavení je sériově k dispozici u sedadla řidiče, pro spolujezdce je v nabídce ve spojení s koženým čalouněním. V případě koženého čalounění je ovládání nastavení sedadel elektrické a zvolenou polohu místa řidiče spolu s pozicí vnějších zpětných zrcátek lze uložit do paměti (u verze Pack je tento prvek součástí sériové výbavy).
Ovladač k odblokování předních sedadel pro přístup na zadní místa se nachází v horní části opěradla na jeho vnější straně. Řidič má navíc možnost odblokovat sedadlo spolujezdce ze svého místa páčkou umístěnou i na vnitřní straně opěradla. Sedadla mají paměť a vrací se do původně nastavené polohy.
Oba zadní sedáky jsou rovněž výrazně tvarované tak, aby poskytovaly tělu cestujících při dynamické jízdě dostatečnou oporu. Výškově nastavitelné zadní opěrky hlavy kopírují v zasunuté poloze tvar opěradla a nebrání tak zadnímu výhledu z vozu. Mezi zadními sedadly je pro větší pohodlí cestujících zakomponována loketní opěrka.
Život na palubě vozu
Exkluzivní prostředí sportovních speciálů « Grand Tourisme » je v interiéru vozu Coupé 407 navozeno mimo jiné i prosvětleností vnitřního prostoru a klimatickým i akustickým komfortem.
Vrstvené čelní sklo i boční okna omezují díky svým absorbčním vlastnostem průnik hluku z okolního prostředí do kabiny a představují jeden z článků propracovaného odhlučnění interiéru vozu. Díky reflexní úpravě čelního skla nezvyšuje tepelná energie slunečního záření teplotu v kabině, optimalizuje se účinnost klimatizace, aniž by se snížila světlost vnitřního prostoru.
Všechny vozy Coupé 407 jsou sériově vybaveny dvouzónovou klimatizací s automatickou regulací převzatou z verzí 407 s vyšší úrovní výbavy. Klimatizační systém poslední generace disponuje moderními technologickými prvky, jako je například snímač teploty a vlhkosti vzduchu, jež systému poskytují informace, které umožňují zabránit zamlžení skel v kabině. Kompresor s externím řízením ochlazuje vzduch přímo na požadovanou teplotu a umožňuje tak podstatně snížit spotřebu pohonných hmot vozidla. Dvousměrný snímač slunečního záření zohledňuje jeho vliv na teplotu v kabině vozu a koriguje podle něj nastavení teplotní regulace.
Vedle tradičních horních, čelních a spodních výstupů vzduchu distribuuje klimatizační systém způsobem mírného větrání vzduch nikoli přímo a agresivně, nýbrž pomocí nové mřížky, umístěné v horní části palubní desky. Cestující v zadní části vozu mohou používat vlastní vzduchové výstupy zakomponované do zadní části středové konzole. Systém klimatizace je opatřen pylovým filtrem s aktivním uhlíkem, který zachytává i prach a pachy výfukových plynů.
Audio a telematická výbava
Výbava verzí Coupe 407 vychází z nabídky audio a telematických systémů představených již u verze sedan a SW. Náročné posluchače uspokojí audio sestava s dvojitým tunerem a dvoufunkční anténou, ovládání pod volantem a zobrazení na multifunkčním displeji výrazně usnadňuje její ovládání.
Součástí základní výbavy všech Coupe 407 je audio systém RD4 poslední generace.
Sestavu RD4 tvoří i dvě serigrafické antény v zadním okně, šest reproduktorů a digitální procesor signálu DSP (Digital Signal Process). Rádio účinně neutralizuje zdroje rušivých šumů a jeho výkon je 4x15 W. Umožňuje poslech rádia na úrovni kvality přenosu z CD, zobrazuje názvy stanic FM, radio text a CD text, název CD romu, přehrávanou skladbu, atd.
Ve spojení s HI-FI sound systémem je možné přehrávat soubory ve formátu MP3. V rámci výbavy na přání lze k systému objednat i hands free sadu Blue tooth.
Vůz může být rovněž vybaven telematickým systémem RT3 s barevnou obrazovkou 16/9. Ten přejímá funkce systému RD4 a navíc zahrnuje anténu GSM-GPS, radiotelefon a funkci hlasového ovládání, která umožňuje pracovat se záznamy v seznamu telefonu, navigační systém s barevnou obrazovkou a kartografickým způsobem znázornění údajů, video vstup a další telematické služby.
Sound systém HI-FI JBL je u první úrovně výbavy k dispozici jako doplněk na přání, u druhé je dodáván sériově. Byl vyvinut na základě zadávacích podmínek specifických pro koncepci Coupé a vzhledem k parametrům jeho vnitřního prostoru nabízí optimální akustické řešení, které zahrnuje například specifické umístění a orientaci jednotlivých reproduktorů a zesílení nastavené podle daného rozmístění. Podle zvolené úrovně výbavy je CD měnič součástí základní nebo doplňkové výbavy.
Srpen 2005
Lucie Kučerová
Public Relations
PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.