www.car.cz
 

Premiéra Fiesty ST pro skupinu N ve Finsku
     5.8.2005 08:16 - tisková zpráva


Nejnovější rally vůz Fordu, Fiesta ST pro skupinu N, si odbude svou premiéru během víkendové Finské rally (4. – 7. srpna). Dva modely z produkce společnosti M-Sport použijí pořadatelé jako bezpečnostní vozy během desátého podniku MS. Za volant jednoho z nich se posadí bývalý pilot F1 Mika Salo. Fiesta ST pro skupinu N má jednu poháněnou nápravu, dvoulitrový motor a již byla homologována Mezinárodní automobilovou federací (FIA) pro nasazení v mezinárodní rally.

 

Centrum „modrého oválu“ pro mezinárodní rally projekty, společnost M-Sport, pracovala na vývoji Fiesty ST / N již od prvního představení její civilní verze na podzim roku 2004. Nový vůz je určen především mladým, zapáleným jezdcům, kteří hledají spolehlivý, snadno ovladatelný a konkurenceschopný prostředek pro závodění. Výhodou je pro ně cenová dostupnost a ekonomický provoz.

 

Ford TeamRS je organizace, která koordinuje uvnitř Fordu jeho evropské programy motoristického sportu a má na starost i špičkové, výkonnější verze sériových modelů. Její ředitel Jost Capito představil nový model v předvečer startu Finské rally společně s ředitelem společnosti M-Sport Malcolmem Wilsonem.

 

"Od premiéry v říjnu 2004 měli zákazníci díky verzi Fiesta ST (Sport Technology) příležitost spojit dynamiku velice úspěšného sériového vozu s mnoha vylepšeními v oblasti výkonu a designu. Fiesta ST byla navržena tak, aby vzbudila zájem začátečníků a zároveň uspokojila nároky zkušených řidičů,“ říká Capito. „ST se stala základem, ze kterého vyvinul M-Sport další stupeň, vůz, který se vydává na tratě národních i mezinárodních rally.“

 

  Pod vedením inženýra M-Sportu Chrise Williamse byl standardní sériový vůz odstrojen až na skelet karoserie. S pomocí technologií, používaných při vývoji Focusu RS WRC, byla Fiesta vybavena nezbytnými bezpečnostními prvky a její výkon byl vylepšen tak, aby mohla uspět na soutěžních tratích po celém světě.

 

„Zadání pro naše inženýry bylo prosté,“ řekl Wilson. „Chtěl jsem po nich, aby navrhli auto, které se bude snadno ovládat, ale bude mít výkon jako břit. Chtěli bychom se vrátit do časů, kdy si nadšení amatérští jezdci mohli koupit standardní auto od dealera Fordu a pomocí dodávaných kitů z něj mohli udělat auto pro radost, spolehlivé a ekonomické pro závodění. Fiestu jsem si otestoval a věřím, že se všechny tyto požadavky podařilo naplnit.“

 

"Fiesta ST Group N je vůz, který osloví jezdce na všech úrovních sportu. Je určena pro mladé jezdce, kteří teprve začali vyrůstat z živné půdy rally, stejně jako pro ty, kteří již na žebříčku postoupili a chtějí zažívat vzrušení ze soutěží na profesionální úrovni,“ dodává.

 

Vůz připravený pro soutěže bude stát okolo 30.000 euro. V ceně je zahrnuto sériové provedení Fiesty a dokoupen může být kit pro přestavbu pro skupinu N, dodávaný M-Sportem. V plánu jsou také poháry jedné značky v mnoha zemích Evropy.

 

 

Martin Linhart,

Internet: www.ford.cz, www.media.ford.com

 


 
 
Fotogalerie:   Rally Agropa 2005 od Pavla Paláčka

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose