Petr Macháček miluje automobily a začínal s trabantkrossem Pavel Jelínek
Petr Macháček je výborný automechanik a skvělý závodník. Nemá však finanční podporu silného sponzora a tak může prokázat své kvality pouze na nedaleké sedlčanské Kotlině. Při rozhovoru byl skromný a tichý. Bojuje proti nepříznivé situaci a doufá, že jej stále vyšší nároky na závody nevyřadí ze hry.
Jezdec autorallycrossu se narodil 27. března 1981 a s Fordem Escort 1,6 týmu Qama Motorport Kosova Hora závodí v divizi 1600 Speciál. Oblíbeným jídlem je kuře a nápojem pivo. Je svobodný a koníčkem jsou závody.
Jak jste se k motorismu dostal? Pan Kvasnička jezdil autokros a táta mu dělal automechanika, tak jsem s nimi jezdil po závodech a potom syn pana Kvasničky, Martin, začal jezdit trabanty a pak i to hobby. Tak jsem po něm měl trabanta, dal jsem si ho dohromady, jezdil jsem chvíli trabantcross, později jsem začal jezdit s trabantem ve vzniklé divizi Junior. Potom jsem musel do velké divize, protože mi bylo 18, tak jsem začal jezdit s fordem.
Jakou máte školu? Automechanik a nástavbové studium.
Kdo vám nejvíce pomáhá? Táta. A taky pan Kvasnička – umožňuje mi tady dělat na autě po pracovní době.
Pamatujete si ještě na první závod a největší úspěch? První závod... To bylo v Poříčí nad Sázavou s trabantem. Postavili jsme auto, přijeli tam a v trénincích jsem se ani nesvezl. Tam jsem šel do první rozjížďky a to byl docela divný zážitek. Najednou mezi všemi, ale líbilo se mi to. A největší zážitek? Asi 2. místo tady v Sedlčanech loni na jaře.
Sledujete i jiné automobilové závody? Rallycross, autocross a rallye.
Máte nějakého idola? Mám, Schumachera, ale... (úsměv a pohled vzhůru) Z českých závodníků jednoznačně Triner.
V čem se podle vás liší rallycross a autorallycross? V rallycrossu je to o financích. Tam kdo má peníze, ten si může dovolit techniku. V hobby taky, ale jsou tu i lidi, kteří na to nemají a dávají si do toho peníze sami.
Baví vás více závodění, nebo atmosféra okolo? Závodění, to je taková třešnička na dortu. Než to všechno připravíte a uděláte... A potom se jedete svézt a buď to jede nebo ne.
Jaký povrch máte nejradši a jaký nemusíte? Nejlepší je sucho a nejhorší je bahno.
Vzpomenete si na nejlepší a nejhorší zážitek za volantem? Začnu tím nejhorším. Když jsem v Sedlčanech jel nahoře, mezi úsekem 4 a 5, tak mi přejelo auto přes kapotu a přetočil jsem se hned na střechu. Nejlepší byly asi ty první závody v trabantcrossech – to se nedá s ničím srovnat.
Máte za volantem závodní vozu strach? Ne. Pouze dokud nezhasne červené světlo, tak jsem nervózní, ale potom už ne.
Bál jste se někdy, že vám soupeř rozbije auto? S tím se do toho jde. Já nejsem takový, abych do někoho úmyslně vrážel, ale když do vás někdo ťukne, tak se to bude muset dát zase dohromady.
Jak se udržujete v kondici a jak relaxujete? Já jenom pracuju. (smích)
Kdyby chtěl jít mladý talent do těchto závodů, co byste mu poradil? Udělat si pěkně rám, aby si nenatloukl a v juniorech to není ani o výkonu motoru. Tam by se s tím naučil jezdit a potom za rok, za dva, by si mohl postavit něco silnějšího. Třicet až čtyřicet tisíc by mu mohlo stačit.
Martin Singr
|