www.car.cz
 

Mostecký víkend sportovních vozů – BRT opět vepředu
     15.8.2005 09:03 - tisková zpráva


V rámci RWE Transgas Sports Car Challenge se na mosteckém okruhu o víkendu opět prezentoval Bohemia Racing team v Divizi 4 republikového okruhového mistrovství i v Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu. Byť  se mu opět nevyhnula technická smůla, v celkovém součtu převažovaly všechny klady nad jedním záporem.

 

Sobotní tříhodinový vytrvalostní závod rozjížděl Štefan Rosina junior a  jak napovídaly výsledky pátečních kvalifikací, v celkovém pořadí třídy dvoulitrů bez problémů vedl. Postupně se dokonce dostával opět i přes jezdce na silnějších vozech porsche. „On s nimi je problém, že jim to vůbec nesedí v zatáčkách, kde je AUDI naopak mnohem lepší. Ale co ztratí tam, dohání zase na rovinkách,“ konstatoval Štefan, který musel dlouho bojovat například s posádkami Bezák Studenič, Machánek Rácz, či Konopka Barta.

 

V polovině maratónu přijel do boxů ke střídání na velice slušné pozici a žezla, či spíše volantu se ujal Milan Maděryč. Ten však po návratu na trať začal pozorovat neobvyklé chování předního kola a po rádiové komunikaci se šéfmechanikem týmu Miroslavem Táborským vůz odstavil mimo trať. „Začal se totiž rozpadat kloub poloosy,“ popsal pak problém Táborský. Při komunikaci s Milanem jsem se snažil co nejrychleji vyhodnotit celou situaci. Na jednu stranu by bylo možné během několika minut celou tu část vyměnit, ale když by se Milan pokoušel dojet skoro celý zbytek okruhu do boxů, mohlo by to znamenat obrovské nebezpečí. Ve složitém mechanismu zavěšení kola by mohlo dojít k neopravitelným škodám a tak jsme se dohodli, že auto  raději postaví do trávy,“ dodal.

 

V nedělním sprintu se pak opakoval obvyklý scénář. Oba rudozlaté vozy AUDI se držely na čele dvoulitrové třídy a opět i velice vysoko mezi výkonnějšími soupeři z vyšších kubatur. Do cíle dojel Štefan  celkově na šesté pozici a Milan Maděryč skončil po třinácti kolech celkově devátý. Ve třídě to však znamenalo opět první a druhé místo  a tedy i cenné body do tabulky.

 

Jani Paasonen a Jiří Gottwald se v sobotu ráno s plnou vervou pustili do volného tréninku poháru octavií a obsadili čtvrté, respektive páté místo. V odpolední kvalifikace ale soupeři vesměs zatáhli a  to odsunulo Janiho na sedmou a Jirku až  na desátou příčku. Oba se ale mohli účastnit Superpole pro deset nejrychlejších jezdců z oficiálního měřeného tréninku.. V něm se znovu potvrdila neuvěřitelná výkonová vyrovnanost pohárových vozů, protože oba jezdci dosáhli téměř shodných časů v rozdílu zhruba dvou a půl desetiny sekundy. V rozmezí půl sekundy okolo nich se mimochodem pohybovali další čtyři jezdci. V konečném účtování skončil Paassonen osmý a Gottwald devátý.

 

Pak už přišla neděle a dopolední první pohárový závod. I když výchozí pozice  pilotů neslibovaly snadný úspěch, oba se vrhli do boje jako lvi. Závod byl plný střetů, kterým se ale jako zázrakem vyhnuli a tak po sedmnácti kolech dojel Paasonen do cíle na šestém místě, což podle propozic znamenalo Pole Position pro odpolední druhý závod. Ještě víc se dařilo Gottwalddovi, který se vyhýbal kontaktům a využíval i situací, kdy dva soupeři před ním dostali trest Drive Through. Do cíle tedy dojel na krásné třetí pozici.

 

Druhý závod se jel na polosuché trati a ztížené podmínky přinesly hned v první zatáčce po startu hromadnou skrumáž. Jeden ze soupeřů dostal ránu, roztočil se  a přitom trefil Gottwalda tak nešťastně do levého předního kola, že došlo k závažnému poškození tlumiče. „Zkoušel jsem jet dál, ale auto vadlo a tlumič už pak praskl a vůbec nefungoval, takže mi nezbylo, než se po osmi kolech vrátit do boxů,“ postěžoval si Jirka.

 

Pole Position beze zbytku využil Paasonen, který dobrou polovinu závodu vedl. Pak se musel sklonit před několika mladými soupeři, nicméně vůz na vodě dovedl do cíle na čtvrtém místě! „To byla opravdu krásná jízda. Ne, že bych měl nějak zvlášť rád vodu na trati, ale to, že jsem tak dlouho vedl, to se mi opravdu líbilo. Ti mladí kluci jsou skutečně dobří a rychlí jezdci, to se nedá nic dělat. Každopádně už se sem do Mostu moc těším na další závody,“ nechal se slyšet Jani Paasonen.

 

„Víkend celkově hodnotím jako úspěšný,“ řekl v neděli večer manažer týmu Petr Najman. „Nebýt té technické smůly, mohli jsme si pojistit vítězství ve třídě. Ve sprintu jsme si pak alespoň částečně spravili reputaci. V poháru octavií se Jirka posunul na čtvrté místo a Jani si podržel šestou příčku, i když předchozí brněnský závod vůbec nejel,“ dodal.

 

Hned o následujícím víkendu se tým přesouvá na Slovensko, kde na letištní ploše u Piešťan proběhne další podnik slovenského okruhového šampionátu, ve kterém bojuje Štefan a v současnosti zaujímá stále druhou příčku.O týden později bude slovenské mistrovství pokračovat na maďarském Hungaroringu a první záříjový víkend budeme zase s octaviemi bojovat v Mostě při tradičním víkendu trucků,“ vyjmenoval na závěr jednotlivé body týmového programu  pro další dny Petr Najman.

(14.8. 2005)


 
 
Fotogalerie:   Další vzpomínka na DTM v Brně od Petra Luska

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose