Dva nováčci poháru triumfovali. První závod OC vyhrál přelétavý Lacko 15.8.2005 09:10 - tisková zpráva
Octavií se svezl i Mistr basů
Dopolední první závod Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu v Mostě se odehrál zcela v režii dvou „nováčků“ Adama Lacka Jiřího Navrátila. Zdatně jim sekundoval naopak jeden z nejvytrvalejších účastníků seriálu, Jiří Gottwald, který dojel třetí.
Lacko závod vyhrál stylem start – cíl, protože v sobotním Superpole zajel nejlepší čas a startoval jako první. Za ním se ale po celých sedmnáct kol odehrávaly neuvěřitelné situace. Všechno začalo tím, že Janák, jedoucí z desátého místa, prořadil a zmeškal start. První průjezd obávanou šikanou se obešel ještě bez incidentů, ty přišly až v dalších kolech. Lacko si vepředu budoval solidní náskok a poodjel soupeřům. Za ním byl Dostál a velmi dobře si vedl i třetí Navrátil. Čtvrtý jel Bohuslav a pátý Brejla. Na toho zaútočil šestý Matějovský, ale byl z toho další střet v šikaně, po kterém Brejla skončil zahrabaný v záchytné zóně.
Matějovský byl potrestán průjezdem boxy a Brejlu musela vyprostit odtahová služba. Jakmile byl sám schopen jízdy, projel tratí až do boxů, odkud ale po chvíli vyjel a chtěl v závodě pokračovat. Jenomže to podle řádů není po využití cizí pomoci možné a tak byl ze závodu vyloučen.
Mezitím ze startovního pole zmizel Dostál, kterého zase zradila technika a tak se na druhou pozici posunul Navrátil a na třetí Bohuslav. Janák se už stihl propracovat na šesté místo za Matějovského, který si odjel do boxů pro trest a když se snažil o útok na Bohuslava, došlo k dalšímu střetu, pochopitelně opět v Carecově šikaně na konci cílové rovinky. Protože se tentokrát hodně propadl Bohuslav, bdělé ředitelství závodu znovu zaúřadovalo a udělilo Drive Through Janákovi.
Na čele tedy mířil za vítězstvím Lacko následovaný Navrátilem a třetím Gottwaldem, který se dokázal vyhnout všem zásadním skrumážím. V polovině startovního pole ještě před koncem sedmnáctikolového boje došlo v místě nájezdu na cílovou rovinku ke kontaktu Doška s Vaníčkem a pro Doška to znamenalo konec.
Pořadí v cíli tedy znělo: Lacko, Navrátil, Gottwald, čtvrtý dojel mostecký Bohuslav, fantastickou pátou pozici získal mladý Marhoul a šestou soutěžák Paasonen, pro nějž to znamenalo Pole Position do druhého závodu. Sedmý byl Vaníček, osmý Řebíček, devátý Forman a desátý Janák. Ředitel závodu pak ještě udělil dvacetisekundovou penalizaci Vaníčkovi za střet s Doškem a to jej v oficiálním pořadí odsunulo až na šestnáctou příčku.
Závod zkrátka opět potvrdil to, proč je pohár octavií tak populární u diváků, kteří prostě na závodech chtějí vidět akci a drama. Nejde přitom o to, že by někdo úmyslně atakoval soupeře, protože ve vysoké rychlosti hrozí nebezpečí výletu z trati i útočníkovi. Potvrzovala to slova Jirky Janáka, který musel přijmout trest průjezdem boxy. „Prostě jsem to nedobrzdil a ťuknul jsem Honzu, nedalo se nic dělat. To zatočení na konci cílovky je opravdu hodně exponované místo,“ konstatoval Janák.
Lacko se po závodě utíkal převléknout do jiné kombinézy a chystal se na závod v odlišném typu vozu a tak si jen pochvaloval výdrž a spolehlivost techniky. „Samozřejmě mám radost, ale jedeme ještě jeden závod a budu startovat šestý. Teď se ale omlouvám mám myšlenky jinde,“ řekl Adam a s omluvným úsměvem zmizel. Druhý v cíli, motokárový šampión Navrátil se přiznal, že až tak vysoko původně opravdu nepomýšlel. „Je fakt, že auto fungovalo a na souboje jsem z kartingu zvyklý. Prostě se to všechno sešlo,“ konstatoval.
V polední pauze došlo na obvyklou prezentaci pohárového vozu ve spojení s hostem poháru. Tím se tentokrát stal muzikant a producent Karel Vágner a když na vlastní kůži vyzkoušel svezení ostrou octavií pilotovanou Ctiradem Hájkem, netajil své nadšení. „Původně jsem vůbec nechtěl jet, to víte, mám šest dětí. Ale moc se mi to líbilo. Dokonce jsem závodníkovi říkal, aby přidal, ale on nechtěl,“ vtipkoval Vágner. „Ne, to byl žert. Opravdu mě fascinovalo jak to jede a taky jak to brzdí, obdivoval jsem jak přesně umí jezdec odhadnout ten moment brždění. A co mě doslova nadchlo, to je ta sekvenční převodovka, jak tam ty rychlosti padají, to byla nádhera,“ chválil auto a jezdce Vágner.
V boxech se tedy rovnaly pomačkané plechy a jezdci se soustředili na odpolední bitvu, jejíž start je naplánován na 13,40.
(14.8. 2005, 12,00)
Fotografie, výsledkové listiny, videozáznamy a další podrobnosti jsou volně k dispozici na http://www.cp.octaviacup.cz/
PR
|