www.car.cz
 

Barumka : Shakedownu využila většina favoritů. Ohlasy
     19.8.2005 09:00 - tisková zpráva


Shakedownu využila většina favoritů

Za příjemného slunečného počasí, a tudíž na suché asfaltové trati, se ve čtvrtečním podvečeru uskutečnila testovací rychlostní zkouška letošního ročníku Barum rally Zlín. I přes pro shakedown typický „řídký program“ jej sledovaly stovky diváků shromážděných zejména kolem známé zatáčkovité pasáže u rybníka poblíž obce Machová.

Novou trať testovací zkoušky vytýčenou mezi obcemi Tlumačov, Machová a Sazovice hodnotila většina jezdců jako kvalitní a dobře vybranou. Ale zejména piloti speciálů kategorie Super 1600 si postěžovali na hodně rychlý úvod testu, kdy si otáčky motorů jejich svozů často „sáhly“ do omezovačů. Ovšem pro druhou polovinu trati, tvořenou úzkou asfaltovou komunikací plnou zatáček různých stupňů obtížnosti, měli jak oni, tak i jejich kolegové s produkčními vozy, jen slova chvály.

Ze skupiny prioritních jezdců, kterým byly vyhrazeny první dvě hodiny z celkového času určeného pro shakedown, se na jeho trati neobjevili pouze Václav Arazim a Miroslav Jandík. Diváci tak mohli poprvé shlédnout jízdu největších favoritů Simona Jean Josepha, Renata Travaglii a Giandomenica Bassa a také jejich soupeřů s produkčními vozy – Jozefa Béreše, Jana Kopeckého, Tibora Cserhalmiho a dalších. Většina z nich odjížděla z malenovické servisní zóny spokojena s přípravou a nastavením svých vozů. Ze skupiny největších favoritů řešil vážnější problémy pouze Michal Solowow, který odstavil svůj vůz těsně před závěrem prvního průjezdu tratí shakedownu vinou poruchy převodovky. Do servisní zóny pak putovalo modrobílé Mitsubishi Lancer Evo VIII MR na laně. Polský pilot musel následně sáhnout po náhradní převodové skříni, kterou nechal svůj vůz osadit.

Ačkoliv chyběli například Václav Pech, Pavel Valoušek či Emil Triner, fanoušci rallysportu se i v dalším průběhu testovací zkoušky dočkali průjezdů řady špičkových pilotů. Na trati shakedownu se objevili Jan de Winkel, Martin Prokop, Milan Chvojka a další. Posledně jmenovaný pilot svezl ve svém voze hejtmana Zlínského kraje Libora Lukáše. A jaké zážitky si politik držící záštitu nad Barum rally Zlín ze shakedownu odnesl? „Jsem velmi spokojený. Naše jízda byla ostrá a moc se mi líbila. Dokonce jsem si vyzkoušel čtení rozpisu. Zvládl jsem to asi do poloviny úseku, pak jsem se ztratil,“ řekl pan hejtman s úsměvem.

Ve Zlíně 18.srpna 2005
Ing.Michal Forst
tiskové středisko
Barum rally Zlín

 

Ohlasy jezdců po shakedownu

Simon Jean-Joseph (st. č. 1, Renault Clio Super 1600)

Jak hodnotíte letošní shakedown?
Shakedown byl pro nás bez problémů, ale neodpovídá moc zdejší trati. Auto je v pořádku a my se cítíme v pohodě. Uvidíme, jaké bude v průběhu rally počasí. Raději bychom slunečno.
Věříte, že letošní Barumku vyhrajete?
Ano, doufám že tomu tak bude. S tím jsme sem přijeli. Bude ale obtížné porazit českou špičku a starosti nám budou dělat samozřejmě také Travaglia, Basso a Solowow.


Giandomenico Basso (st. č. 3, Fiat Punto Super 1600)

Vidím, že po průjezdu shakedownu již delší dobu pracujete na voze? Je vše v pořádku?
Jen dolaďujeme. Nastavení je v pořádku a shakedown byl taky v pohodě. V úterý jsme absolvovali test, na kterém jsme vše doladili dle zdejší tratě.
Jak hodnotíte konkurenci?
Největší konkurenti pro nás budou jednoznačně Jean-Joseph a Travaglia. Bude velmi těžké je porazit.


Honza Kopecký (st. č. 4, Mitsubishi Lancer EVO VII)

Jedete zde tento rok s jiným autem než loni, myslíte, že máte vše nastavené jak potřebujete? Jak se třeba vypořádáváte s rozdílnými podmínkami na Pindule a na Trojáku?
Na produkčním autě toho moc nastavit nejde, budeme ale určitě laborovat s tlumiči. Pindula je hodně uskákaná, většina Trojáku zase docela hladká. Abychom tam neztráceli trakci, budu muset před vložkou vlézt pod auto a mírně je pokaždé doladit. To je ale otázka chvilky.
Jak hodnotíte konkurenci?
Myslím, že konkurence je tu úplně špičková. Trochu mě mrzí, že zde nejedeme se super šestnáctkou, protože trať je tady pro ně jako stavěná. Teď bychom potřebovali déšť, abychom jim mohli stačit. I v rámci naší kategorie je konkurence velká.


Jozef Béreš (st. č. 7, Subaru Impreza WRX STI)

Jak jste spokojen s nastavením vozu po shakedownu?
Vycházeli jsme z nastavení, které jedeme celou sezónu. Pro Barum rally jsme je nijak zvlášť neupravovali. Vzhledem k rozdílnému povrchu sobotních rychlostních zkoušek jsme zvolili kompromisní nastavení jak středního diferenciálu, tak podvozku. Auto funguje pěkně, jsem moc spokojený.


Josef Peták (st. č. 8, Renault Clio S1600)

A co říkáte letošní konkurenci?
Letos je konkurence podstatně větší, jak cizí, tak domácí. Myslím si, že je tady tak 15 až 20 jezdců, kteří jsou schopni vyhrát. Závody jsou taky trochu o štěstí a při té náročnosti, která tady je díky kluzkému a rozsekanému povrchu, je to taky o tom, kdo těch chyb udělá míň.
Dokáží podle vás konkurovat produkční vozy speciálům kategorie Super 1600?
Když bude mokro, tak myslím, že by někteří mohli, ale pokud se pojede za sucha, myslím, že ne.


Marco Cavigioli (st. č. 10, Subaru Impreza STi)

Co můžete říct o shakedownu?
Právě jsem si trať poprvé projel. Kontroloval jsem, jestli je na autě vše O.K. Nejeli jsme naplno. Máme nové auto přímo od společnosti Prodrive, protože to staré jsme na Madeiře kompletně rozbili. Chceme mít jistotu, že se v průběhu rally nevyskytne něco nečekaného.
A myslíte, že je nastavení auta takové, jaké by jste si představovali?
Momentálně ano, ale na shakedownu není taková trať, jakou mají rychlostní vložky v rally. Ty jsou mnohem obtížnější. Trať je taky rychlá, jako shakedown, ale je více rozbitá a uskákaná.
Uvítal by jste raději slunečno nebo deštivé počasí?
Bude lépe, když bude hezké počasí. Nerad jezdím na cestě plné vody a vytahaného bláta. Lépe se jede za slunečna.


Michal Solowow (st. č. 12, Mitsubishi Lancer EVO VIII)

Jak hodnotíte shakedown?
Jeli jsme jeden průjezd, ale rozsypala se nám převodovka. Budeme ji asi muset celou vyměnit. Nevíme ani, zda dáme auto do pořádku a soutěž pojedeme. Je to poněkud komplikované.


Jan de Winkel (st. č. 17, Renault Clio Super 1600)

Co očekáváte od své účasti na letošní Barum rally? Pomýšlíte i na vítězství?
Jsme zde prvním rokem a bude to pro nás velmi obtížné. A co se týče vítězství, tak spíše nemožné. Budeme velmi rádi, když dojedeme v pořádku do cíle a popřípadě se ještě nějak dobře umístíme.

Ve Zlíně 18.srpna 2005
Michael Tupý
tiskové středisko
Barum rally Zlín


 
 
Fotogalerie:   Barumka - shakedown od Pavla Malého

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose